2

حمایت رهبری ، مسئولیت قضات و سنگرنشینان قوه قضائیه را سنگین تر خواهد کرد.

  • کد خبر : 4028
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱

امام جمعه موقت تهران با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: قاضی باید اقتداری داشته باشد تا ظالمان و اوباش و رباخواران احساس ناامنی کنند و یا اگر کسی در ارگان های دولتی خیانتی به بیت المال کرد با وجود قوه قضائیه مقتدر احساس واهمه و ترس داشته باشد. افق – مهر ، حجت الاسلام […]

امام جمعه موقت تهران با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: قاضی باید اقتداری داشته باشد تا ظالمان و اوباش و رباخواران احساس ناامنی کنند و یا اگر کسی در ارگان های دولتی خیانتی به بیت المال کرد با وجود قوه قضائیه مقتدر احساس واهمه و ترس داشته باشد.

افق – مهر ، حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه تقوا وصیت خداوند به انبیا الهی است و یک دژ و حریم محکم به شمار می آید افزود: خوشا به حال کسانی که همه چیزشان تحت کنترل دین و معنویت است.

وی به حادثه سوءقصد به رهبر معظم انقلاب در ششم تیر سال ۶۰ اشاره کرد و افزود: امام راحل در بیانیه ای که به مناسبت این حادثه دادند عنوان کردند منافقان به فردی سوءقصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و حق در گوش مسلمین جهان طنین انداز شده است.

امام جمعه موقت تهران همچنین به حادثه هفتم تیر اشاره و تاکید کرد:  این روز منجر به شهادت ۷۲ تن از خدمتگزاران مومن و مخلص و از ذخائر کشور بود و موجب شد تا سرمایه های فرهنگی و معنوی، سیاسی و حکومتی نظام اسلامی از بین برود و جمعی که بی امان در حال خدمت به مردم بودند مورد ظلم استکبار قرار گرفتند و در حادثه ای مصیبت بار به خاک و خون کشیده شدند.

وی با بیان اینکه در راس شهدای آسمانی هفتم تیر شهید مظلوم آیت الله بهشتی قرار داشت افزود: این حادثه اگر چه تلخ بود و درد و مصیبت آن تاکنون ترمیم پیدا نکرده است اما در عین حال امام راحل(ره) به مناسبت شهادت شهید بهشتی فرمودند بکشید ما را ملت بیدارترمی شود.

حجت الاسلام صدیقی افزود: شهادت شهید بهشتی تولد مجدد شخصیت ایشان بود چرا که قبل از این حادثه جو بسیار بدی برای این شخصیت بزرگوار و ولایت پذیر بوجود آمده بود و این جو نیز بجز با خون شکسته نمی شد اما این حادثه تاسف بار جامعه را از جو کاذب آن زمان نجات داد و مردم به یک بصیرت رسیدند.

وی ادامه داد: همین بصیرت مردم بود که موجب شد تا فتنه ۸۸ که جزء خطرناک ترین ها بود با هوشیاری و بصیرت مثال زدنی مردم به شکست کامل رسید.

امام جمعه موقت تهران به هفته قوه قضائیه نیز اشاره  و تاکید کرد: قوه قضائیه از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در خاموش کردن آتش نفاق و جریانات وابسته به اجانب و گروهک ها نقش شمشیر تیز نظام اسلامی را ایفا کرد و این قوه بود که حکم دستگیری بنی صدر را امضا کرد و سران منافقین را به سزای اعمالشان رساند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه قوه قضائیه با همکاری معمار بزرگ شهید بهشتی و شخصیت هایی سراسر تقوا بوجود آمد اظهار داشت: معتقدم قوه قضائیه سیر تکاملی خود را به پیش خواهد برد و در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مسئولان قوه قضائیه نیز ایشان حمایت کاملی از قوه قضائیه به عمل آوردند.

وی ادامه داد: این حمایت رهبری ، مسئولیت قضات و سنگرنشینان قوه قضائیه را سنگین تر خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: از امور لازم در قوه قضائیه اقتدار و اعتماد مردم است و این قوه باید از درون خودسازی کند.

حجت الاسلام صدیقی به اهمیت نقش قضات در قوه قضائیه اشاره کرد و تصریح کرد: قاضی باید اقتداری داشته باشد تا ظالمان و اوباش و رباخواران احساس ناامنی کنند و یا  اگر کسی در ارگان های دولتی خیانتی به بیت المال و مردم کرد با وجود قوه قضائیه مقتدر احساس واهمه و ترس داشته باشد و لذا اقتدار باید همواره در قوه قضائیه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اعتماد نسبت به قوه قضائیه باید در همه شرایط وجود داشته باشد اظهار داشت: قاضی باید در مسیر قانون و عدالت حرکت کند و تحت تاثیر هیچ امری قرار نگیرد چرا که اگر قاضی به موقع اجرای عدالت کند و مردم را طلبکار خود نداند و برای حفظ مردم اخلاق پیامبرگونه داشته باشد این اعتماد متقابل بیشتر خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد:از همکاران قضایی این توقع را دارم که فرشتگان عدالت باشند و در رعایت وقت و عمر مردم توجه جدی را داشته باشند تا هم رهبر معظم انقلاب و مردم راضی باشند.

حجت الاسلام صدیقی به مبعث رسول اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: بعثت پیامبر اکرم خیزش علیه جهالت ، ظلم ، فساد ، تبعیض و علیه هرنوع جفا در جامعه بشری بود و حضرت محمد(ص) آمد تا دلها را با خداوند مرتبط کند و اخلاق را احیا کند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در سایه معنویت، وحدت و نشستن در سنگر مبارزه با ابوجهل ها توانست آنها را بر سر جای خودشان بنشاند و الگویی برای ما از آغاز این بعثت باشد تا امروز بتوانیم به برکت این نهضت با طاغوت های زمان مبارزه کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحولات اخیر در اروپا و آمریکا گفت: موج جهانی بیداری به زودی در سرتاسر جهان ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری مسابقات جهانی قرآن کریم که از چند روز گذشته در کشورمان آغاز شده است اظهار داشت: از میوه های شیرین شجره انقلاب اسلامی احیا قرآن کریم بود که موجب شد تا این هدیه آسمانی با قدرت هرچه تمامتر در جهان تبلیغ شود.

حجت الاسلام صدیقی همچنین به بزرگداشت روحانیون شرکت کننده در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: پنج هزار روحانی شهید در طول ۸ سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شد که از میان آنها ۶۰۰ روحانی از استان تهران بودند.

همچنین امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه با بیان اینکه باید همواره یاد خداوند را در ذهن داشته باشیم و از زبان جوارح ما به بندگان خداوند آسیبی نرسد افزود: باید تلاش کنیم امین خدا و مردم باشیم و نسبت به واجبات اهتمام داشته باشیم چرا که دستور خداوند به هیچ وجه قابل مسامحه نیست.

وی افزود:خداوند امام خمینی(ره) را برانگیخت تا قدرت را با امنیت و حکومت را با تقوا توأم کند و این موجب جلب اعتماد مردم شد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه اینها چیزهای جدیدی است که دنیا به آن نرسیده و خبر هم ندارد گفت: به همین خاطر مردم عزیز ما زمانی که حکومت را توأم با تقوا دیدند به آن روی آوردند و مانند جان از آن حفاظت کردند و حفاظت خواهند کرد.

حجت الاسلام صدیقی همچنین بر توجه به معانی الفاظ قرآن و اندیشه در مورد آن تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر