0

تمسخر گالانت در رسانه‌های عبری بعد از حملات حزب‌الله

  • کد خبر : 404237
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تنها چند روز بعد از تهدید «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره گسترش جنگ علیه لبنان، حزب الله پایگاه رامات دیوید که یکی از سه پایگاه اصلی نیروی هوایی این رژیم است را هدف قرار داد و شمال فلسطین اشغالی را به آتش کشید. بعد از حمله کوبنده‌ای […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تنها چند روز بعد از تهدید «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره گسترش جنگ علیه لبنان، حزب الله پایگاه رامات دیوید که یکی از سه پایگاه اصلی نیروی هوایی این رژیم است را هدف قرار داد و شمال فلسطین اشغالی را به آتش کشید.

بعد از حمله کوبنده‌ای که مقاومت اسلامی لبنان صبح دیروز به پایگاه و فرودگاه رامات دیوید در نزدیکی حیفای اشغالی انجام داد، رادیو ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که حزب الله با دقت مرکز مورد نظر خود را هدف قرار داد و پیامی که می‌خواست را ارسال کرد.

بعد از آن رسانه‌های صهیونیستی، وزیر جنگ این رژیم را مورد تمسخر قرار داده و اعلام کردند: پایگاه رامات دیوید که صبح یکشنبه حزب الله آنجا را هدف قرار داد، همان پایگاهی است که یواو گالانت از آنجا لبنان را تهدید کرده بود.

رئیس اداره محلی شهرک کریات پیالیک که در شمال حیفای اشغالی واقع شده، با ابراز نگرانی از حملات موشکی شدید حزب الله تاکید کرد: هدف حزب الله در ترساندن اسرائیلی‌ها با این موشک‌ها محقق شد و اسرائیلی‌ها بعد از حملات حزب الله، به شدت وحشت زده بودند.

وی با اشاره به اینکه پناهگاه‌های کافی برای فرار ساکنان مناطق شمالی وجود ندارد، گفت: از حدود یک سال گذشته تاکنون ما نگران بودیم که موشک‌ها به ما در حیفا برسد و اکنون این اتفاق افتاده است. امیدواریم که اکنون ما یک سال دیگر همانند ساکنان مناطق مرزی با لبنان، یعنی جایی که پناهگاه کافی وجود ندارد، زندگی نکنیم.

همچنین یک شهرک نشین صهیونیست در شهرک کریات پیالیک در شمال حیفا که به شدت از حملات موشکی حزب الله ترسیده بود، گفت: چنین اتفاقی حتی در سال ۲۰۰۶ هم رخ نداده بود.

این شهرک نشین صهیونیست در گفتگو با روزنامه عبری معاریو اظهار داشت: ما پیش بینی می‌کردیم که حزب الله پاسخ بدهد، اما تصور نمی‌کردیم پاسخ آن به این شدت باشد. دیدیم که سامانه گنبد آهنین در رهگیری موشک‌های حزب‌الله موفق نبود. قرار بود که گنبد آهنین از ما محافظت کند اما اتفاقی که افتاد این را نشان نمی‌دهد.

طبق گزارشی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌اند، تنها طی چند ساعت در صبح دیروز یکشنبه ۲ میلیون شهرک نشین صهیونیست در محدوده حملات حزب الله قرار داشته‌اند و مقاومت لبنان حملات موشکی خود را به عمق ۶۰ کیلومتر افزایش داده است.

در ۲۴ جولای ۲۰۲۴ رسانه‌های نظامی حزب‌الله کلیپی ۸دقیقه‌ای منتشر کردند که توسط پهپاد هدهد گرفته شده بود و در آن تصاویری از پایگاه هوایی رامات دیوید که در ۵۰کیلومتری مرزهای جنوب لبنان قرار دارد، نشان داده می‌شد. زیرساخت‌های نظامی این پایگاه مانند مخازن سوخت هواپیما، سامانه‌های پدافندی، انبارهای مهمات، آشیانه‌ها، مقر اسکادران‌ها، دفاتر فرماندهی پایگاه و… در این کلیپ کاملاً مشخص بود.

حزب‌الله همچنین جزئیات مربوط به جنگنده‌ها، بالگردهای نظامی، بالگردهای حمل‌ونقل و نجات و شناسایی هوایی و همچنین سیستم‌های جنگ سایبری رژیم صهیونیستی در پایگاه رامات دیوید را منتشر کرد.

طبق گزارش منابع صهیونیستی، همه عملیات‌های هوایی ارتش رژیم اشغالگر علیه لبنان و سوریه، از پایگاه رامات دیوید هدایت می‌شود. بر همین اساس دیروز حزب‌الله در پاسخ اولیه به جنایت ترور سایبری رژیم اشغالگر در لبنان طی هفته گذشته که با شهادت ده‌ها و زخمی شدن هزاران نفر همراه بود، در ۲ نوبت پایگاه و فرودگاه رامات دیوید را موشک‌باران کرد و آتش‌سوزی بی‌سابقه‌ای در شمال اراضی اشغالی به راه افتاد.

در تصاویری که ماه جولای، پهپاد هدهد حزب‌الله از پایگاه رامات دیوید منتشر کرد، مشخص شد که این پایگاه علاوه بر اسکادران بزرگی از جنگنده‌ها و بالگردها، دارای سیستم‌های متعدد جنگ الکترونیکی نیز هست، از همین رو می‌توان اهمیت حملات دیروز حزب‌الله به پایگاه رامات دیوید را که در پاسخ اولیه به حمله تروریستی سایبری رژیم اشغالگر به لبنان انجام شد، فهمید.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=404237

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]