1

در صورت منتفی شدن ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو ، میرکاظمی به نفت بر می گردد؟

  • کد خبر : 4047
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۲

اعلام منتفی شدن ادغام وزارتخانه های نفت و نیرو از سوی مجلس و دولت، دو مصوبه ۱۴ و ۱۸ اردیبهشت ماه هیات وزیران و حکم ۲۴ اردبیهشت ماه احمدی نژاد را که به موجب آنها میرکاظمی از وزارت نفت کنار گذاشته شد، بلاتکلیف کرده است. افق – فارس:هیات دولت در جلسه ۱۴ اردیبهشت ماه سال […]

اعلام منتفی شدن ادغام وزارتخانه های نفت و نیرو از سوی مجلس و دولت، دو مصوبه ۱۴ و ۱۸ اردیبهشت ماه هیات وزیران و حکم ۲۴ اردبیهشت ماه احمدی نژاد را که به موجب آنها میرکاظمی از وزارت نفت کنار گذاشته شد، بلاتکلیف کرده است.

افق – فارس:هیات دولت در جلسه ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری مصوبه ای مبنی بر ادغام دو وزاتخانه نفت و نیرو داشت و در جلسه تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه نیز جزئیات این ادغام را تصویب کرد که بر این اساس وزارت نفت در وزارت نیرو ادغام شد.

بر اساس این مصوبه، وزارت نفت با همه امکانات، ‌تجهیزات،‌ اموال منقول و غیرمنقول و نیروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت نیرو ادغام شد و کارگروهی متشکل از وزیر نیرو، معاونان برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تشکیل شد تا نسبت به تهیه تشکیلات جدید و تعیین تکلیف اموال، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و اختیارات و وظایف جدید اقدام و نتیجه برای طی مراحل قانونی به هیئت وزیران ارائه شود.

ادغام وزارت نفت با همه امکاناتش در وزارت نیرو از همان روز با انتقادهای گسترده از سوی کارشناسان، نمایندگان مجلس و حتی برخی مسئولان دولتی مواجه شد و کارشناسان تحلیل کردند که ایجاد ساختاری برای مدیریت واحد انرژی به دلیل منافع غیرقابل چشم‌پوشی آن در کنار مضرات فراوان ادامه وضعیت فعلی مدیریت انرژی در کشور قطعاً یک اقدام ضروری و پرمنفعت و شاید آگاهانه و مطابق برنامه ریزی قبلی است اما ادغام شتابزده و کارشناسی‌نشده دو وزارتخانه نفت و نیرو اهداف مدنظر را تامین نمی‌کند.

انتقادها از ادغام این دو وزارتخانه در ادامه شدت گرفت تا اینکه از مجلس خبر رسید، ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو منتفی شده است.

حمیدرضا کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو نیازمند مطالعات بیشتری است، گفت: مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته که ادغام این دو وزارتخانه فعلاً مسکوت بماند.

پیشتر از این محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین تشکیل وزارت انرژی را منتفی اعلام کرده و گفته بود: “مقرر شده است که وزارت نفت سر جای خود بماند “.

اعلام منتفی شدن ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو از سوی برخی نمایندگان مجلس طولی نکشید که از سوی دولتی ها هم تائید شد و نامجو وزیر نیرو اخیراً خبر منتفی شدن این ادغام را رسماً تائید کرد.
به تازگی نیز میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه اخیر هیات دولت گفت: دولت فعلا برنامه‌ای برای ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو ندارد و مجلس و دولت در این خصوص با یکدیگر مذاکره می‌کنند و در شرایط مناسب تصمیم‌گیری و نظر نهایی اعلام خواهد شد.

تائید منتفی شدن ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو از سوی نماندگان مجلس و دولت در حالی است که این ادغام ۲ مصوبه دولت را دارد و بر اساس همین مصوبه ها بود که رئیس جمهور مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت را برکنار و علی آبادی را به عنوان سرپرست جایگزین کرد. حال باید دید که تکلیف این مصوبه های دولت چه می شود و آیا با ملغی اعلام شدن این مصوبه ها و حکم رئیس جمهور، میرکاظمی به جایگاه خود برمی گردد یا اینکه دولت همانند گذشته توجیه ” عطف به ما سبق نمی‌شود ” را مطرح می کند.

در حکم پایان ماموریت میرکاظمی در وزارت نفت که ۲۴ اردیبهشت ماه از سوی رئیس جمهور امضا شد، آمده است: اینک که در اجرای ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبه شماره ۴۶۵۱۴٫۳۳۵۹۳ مورخه ۱۳۹۰٫۲٫۱۸ هیات وزیران جمهوری اسلامی مسوولیت شما در وزارت نفت پایان می پذیرد صمیمانه از همه تلاش ها و خدمات صادقانه شما که نقش موثری در موفقیت های دولت خدمتگزار داشته است تشکر و قدردانی می نمایم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر