0

تاکید وزیران خارجه ایران و عراق بر یکپارچه سازی تلاش‌ها برای آتش‌بس در لبنان

  • کد خبر : 404976
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

وزیر خارجه عراق پنجشنبه در نیویورک با سید عباس عراقچی دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا، «فؤاد حسین» و «سید عباس عراقچی»، وزیران خارجه عراق و ایران در نیویورک دیدار و بر لزوم یکپارچه سازی تلاش‌ها و مواضع به خصوص در سطح کشورهای اسلامی برای فشار در راستای دستیابی به آتش‌بس فوری در لبنان […]

وزیر خارجه عراق پنجشنبه در نیویورک با سید عباس عراقچی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «فؤاد حسین» و «سید عباس عراقچی»، وزیران خارجه عراق و ایران در نیویورک دیدار و بر لزوم یکپارچه سازی تلاش‌ها و مواضع به خصوص در سطح کشورهای اسلامی برای فشار در راستای دستیابی به آتش‌بس فوری در لبنان تاکید کردند.

۲ طرف درباره روابط دوجانبه عراق و ایران و اهمیت سفر اخیر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران و هیئت همراه او به بغداد که اقدامی مهم برای تقویت همکاری فیمابین بود، گفت‌وگو کردند.

تاکید وزیران خارجه ایران و عراق بر یکپارچه سازی تلاش‌ها برای آتش‌بس در لبنان
دیدار وزیران خارجه ایران و عراق

در این دیدار ضمن بررسی تحولات اخیر در منطقه به ویژه لبنان، به خطر این تحولات و پیامدهای منطقه‌ای و بین‌المللی آن اشاره شد.

وزرای خارجه عراق و ایران تاکید کردند که عواقب انسانی و اقتصادی فاجعه بار علاوه بر آثار امنیتی مستقیم این تحولات، امنیت و صلح بین‌المللی را تهدید می‌کند.

تاکید وزیران خارجه ایران و عراق بر یکپارچه سازی تلاش‌ها برای آتش‌بس در لبنان
عراقچی و فواد حسین

طبق گزارش وبگاه وزارت خارجه عراق، وزیران خارجه عراق و ایران به ناتوانی و عدم پاسخگویی کافی سازوکارهای بین‌المللی متخصص در تعامل با درگیری‌های مسلحانه و حملات، اشاره و بر اهمیت اقدام شورای امنیت در انجام مسؤولیت خود در این صدد تاکید کردند.

طبق گزارش میدل ایست نیوز، فؤاد حسین درباره پیشنهاد عراق مبنی بر برگزاری اجلاس عربی و اسلامی با هدف بسیج حمایت بین‌المللی برای آتش‌بس در لبنان توضیح داد و تاکید کرد که عراق به پیگیری این پیشنهاد طی روزهای آتی برای برگزاری اجلاس‌ها ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=404976

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]