1

شاهین: فهرست سیاه مانع برقراری روابط با کشورهای دیگر است

  • کد خبر : 405134
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان در قطر اظهار داشت: قرار داشتن اسامی مقامات هیئت حاکمه افغانستان در فهرست سیاه مانع برقراری روابط کابل با کشورهای دیگر است. وی با تاکید بر اینکه فهرست ممنوعه و دیگر موانع باید برداشته شوند، به «طلوع نیوز» گفت: حکومت سرپرست می‌خواهد […]

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان در قطر اظهار داشت: قرار داشتن اسامی مقامات هیئت حاکمه افغانستان در فهرست سیاه مانع برقراری روابط کابل با کشورهای دیگر است.

وی با تاکید بر اینکه فهرست ممنوعه و دیگر موانع باید برداشته شوند، به «طلوع نیوز» گفت: حکومت سرپرست می‌خواهد بر اساس منافع ملی و دوجانبه، روابط خود را با همه کشورها گسترش بدهد.

وزارت خارجه روسیه پیش‌تر اعلام کرد که زمان دقیق حذف طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه مشخص نیست، چرا که این اقدام مستلزم تغییرات در قوانین روسیه است، بنابراین، این اقدام سریع اتفاق نخواهد افتاد.

«آندری رودنکو» معاون وزارت خارجه روسیه در گفتگو با «ریانووستی» ضمن تأکید بر گسترش روابط میان کابل و مسکو بیان کرده بود که این روابط نیازمند حذف نام مقامات طالبان از فهرست ممنوعه است.

رودنکو در این باره گفته بود: روند حذف طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه سریع نیست؛ چون مستلزم ایجاد تغییرات در قوانین روسیه است.

انتهای پیام/.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=405134

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]