0

محدودیت دامنه نوسان برای کنترل هیجان‌های سیاسی تصمیم درستی است

  • کد خبر : 405182
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷

به گزارش ایرنا از بازار سرمایه ایران، «عظیم ثابت» افزود: با توجه به اینکه شب گذشته تنش‌های سیاسی در منطقه افزایش پیدا کرد، سازمان بورس و اوراق بهادار هم تصمیم به محدود کردن دامنه نوسان معاملات به مثبت و منفی یک گرفت. دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه این […]

به گزارش ایرنا از بازار سرمایه ایران، «عظیم ثابت» افزود: با توجه به اینکه شب گذشته تنش‌های سیاسی در منطقه افزایش پیدا کرد، سازمان بورس و اوراق بهادار هم تصمیم به محدود کردن دامنه نوسان معاملات به مثبت و منفی یک گرفت.

دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه این تصمیم برای مدیریت هیجانات مقطعی بازار و به درخواست برخی فعالان بازار سرمایه رخ داد، گفت: البته برخی سرمایه‌گذاران با محدودیت دامنه نوسان مخالفند، اما معتقدند نقدشوندگی بازار را تحت الشعاع قرار می دهد. به هر حال در شرایط حساس، نهاد ناظر ناچار به اعمال چنین سیاست‌ هایی است.

وی پیشنهاد داد: بهتر است در اقدامی تکمیلی تغییر حجم مبنا هم مدنظر مدیران بازار قرار گیرد، زیرا با افزایش حجم مبنا می‌توان تغییراتی را حاصل کرد تا نوسان بازار سهام بهتر مدیریت شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین تصمیم اتخاذ شده در هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دامنه نوسان نرخ سهام شرکت‌ها مثبت و منفی یک درصد تعیین شد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=405182

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]