0

انهدام باند بزرگ گروگان‌گیری و کلاهبرداری در تهران و قم

  • کد خبر : 405716
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ سعید راستی؛ معاون عملیات پلیس اطلاعات فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس امنیت تهران بزرگ و استان قم، فعالیت یک باند هرمی گروگان‌گیری شناسایی شد. وی افزود: تحقیقات ابتدایی مأموران نشان داد که ۷ عضو اصلی این باند با همدستی افراد دیگر، اقدام […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ سعید راستی؛ معاون عملیات پلیس اطلاعات فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس امنیت تهران بزرگ و استان قم، فعالیت یک باند هرمی گروگان‌گیری شناسایی شد.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی مأموران نشان داد که ۷ عضو اصلی این باند با همدستی افراد دیگر، اقدام به انتشار آگهی استخدام با حقوق ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان در سایت‌های اینترنتی می‌کردند و افراد را برای مصاحبه‌های اولیه به بوستان‌های مختلف تهران دعوت می‌کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: افراد پس از حضور در بوستان‌های موردنظر، توسط متهمان به دفاتر مختلف منتقل می‌شدند و مبالغ زیادی از آن‌ها دریافت می‌شد، اما زمانی که مال‌باختگان قصد داشتند از این روند خارج شوند، هدف گروگان‌گیری قرار می‌گرفتند و متهمان برای آزادی آن‌ها درخواست پول می‌کردند.

راستی با اشاره به اینکه میان مال‌باختگان اتباع افغانستان نیز حضور داشتند، گفت: مأموران پلیس امنیت پس از دریافت این اطلاعات، با هماهنگی مرجع قضایی به مخفیگاه‌های متهمان مراجعه و آن‌ها را دستگیر کردند.

وی همچنین ابراز کرد: مال‌باختگان از سراسر استان‌های ایران بودند و متهمان در تحقیقات ابتدایی صراحتاً به جرم خود اعتراف کردند. از مال‌باختگان مبالغی بین ۳۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اخذ شده است.

معاون عملیات پلیس اطلاعات فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات، در اختیار مأموران پلیس امنیت قرار گرفتند.

انتهای پیام/+

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=405716

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]