3

بِرَند بازی «گلرنگ» با جیب مردم/همه برای یکی، یکی برای همه!

  • کد خبر : 406408
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۵۹

به گزارش خبرنگار تابناک، بررسی برند‌های موجود در بازار‌های مختلف از شکل‌گیری یک دورهمی اقتصادی از ۱۰‌ها برند خبر می‌دهد که همگی متعلق به یک خانواده یا بهتر بگوییم برای یک گروه اقتصادی است. خانواده‌ای با نام گلرنگ که حالا با تبلیغات گسترده، تلاش می‌کند تا محصولات تولیدی تحت عنوان ۶۷ برند را به مردم […]

پشت پرده برندسازی گلرنگ/ مردم خرید می کنند، هیئت مدیره ها پاداش نجومی می گیرند؟

به گزارش خبرنگار تابناک، بررسی برند‌های موجود در بازار‌های مختلف از شکل‌گیری یک دورهمی اقتصادی از ۱۰‌ها برند خبر می‌دهد که همگی متعلق به یک خانواده یا بهتر بگوییم برای یک گروه اقتصادی است.

خانواده‌ای با نام گلرنگ که حالا با تبلیغات گسترده، تلاش می‌کند تا محصولات تولیدی تحت عنوان ۶۷ برند را به مردم بفروشد. مردمی که بدون اطلاع از سازوکار و همبستگی این برندها، ناخواسته در دام تبلیغاتی گلرنگ می‌افتند. چراکه با دیدن برند‌های مختلف، ابتدا این تصور به وجود می‌آید که فلان محصول را به محصول دیگر ترجیح می‌دهند، اما غافل از اینکه هر دو محصول (از یک گروه مصرفی) تبلیغ شده برای یک مجموعه و یک خانواده است؛ بنابراین یک توفیق اجباری است تا با تصور خرید محصول بهتر، در نهایت نقدینگی از حساب مشتری به حساب گروه گلرنگ واریز شود و به اصلاح بازار محصولاتی همچون شوینده و روغن، توسط گلرنگ قبضه شود و سایر شرکت‌های تولیدی، به مرور از بازار این محصولات حذف شوند و به نوعی یک انحصار شکل بگیرد. 

در این میان، گلرنگ در کنار ۶۷ برندی که ایجاد کرده است، به فکر بستر فروش آن‌ها نیز بوده است. به گونه‌ای که فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه گلرنگ، تمامی برند‌های متعلق به این گروه را به مردم می‌فروشد.

همان طور که اشاره شد، نکته قابل تامل در این میان، زمانی است که مشتری برای خرید محصولی در حوزه بهداشتی یا شوینده یا روغن به یکی از فروشگاه‌های افق کوروش مراجعه می‌کند و با برند‌های مختلف مواجه می‌شود. اما مشتری با این فرض که فلان محصول روغن کیفیت مناسبی ندارد و بهتر است تا از این شرکت خرید نکند، به سراغ برند بعدی می‌رود. اما خیلی از خریداران نمی‌دانند که در نهایت از یک مجموعه خرید کرده اند و با خریدشان، به طور غیرمستقیم از برندی که قصد خریدش را هم نداشتند، حمایت شده است. شرکت‌هایی که به عنوان زیرمجموعه‌های گروه گلرنگ، در سال مالی گذشته پاداش‌های میلیاردی برای هیئت مدیره، به تصویب رساندند.

به عنوان نمونه بررسی آمار منتشر شده در سامانه کدال نشان می‌دهد، در سال مالی ۱۴۰۲، مجمع شرکت افق کوروش برای هیئت مدیره خود پاداش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی به تصویب رساند. همچنین مجمع شرکت پاکشو، پاداش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برای هیئت مدیره پاکشو به تصویب رساند. هیئت مدیره‌ای که رئیس آن کسی نیست جز سید محمد باقر فاضلیان که هم زمان عضو هیئت گروه صنعتی گلرنگ است. فاضلیان در شرکت‌های دیگری از زیرمجموعه گلرنگ نیز حضور دارد. به عنوان مثال، وی در شرکت پدیده شیمی قرن نیز رئیس هیئت مدیره است و مجمع این شرکت برای سال مالی گذشته، پاداش یک میلیارد تومانی برای هیئت مدیره به تصویب رساند. فاضلیان در دیگر شرکت بورسی با نام نماد کیمیاتک نیز به عنوان رئیس هیئت مدیره فعال است. شرکتی که مجمع آن برای سال مالی گذشته، پاداش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی برای هیئت مدیره تصویب کرد.

اسامی ۶۷ برند گروه گلرنگ به شرح زیر است؛

پشت پرده برندسازی گلرنگ/ مردم خرید می کنند، هیئت مدیره ها پاداش نجومی می گیرند؟

پشت پرده برندسازی گلرنگ/ مردم خرید می کنند، هیئت مدیره ها پاداش نجومی می گیرند؟

پشت پرده برندسازی گلرنگ/ مردم خرید می کنند، هیئت مدیره ها پاداش نجومی می گیرند؟

 

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=406408

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]