1

از بحران‌سازی های افراطی در سازمان تامین اجتماعی جلوگیری شود

  • کد خبر : 407016
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع میرهاشم موسوی و معارفه مصطفی سالاری سرپرست جدید سازمان تأمین اجتماعی با حضور احمد میدری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. موسوی در این مراسم گفت: از بحران‌سازی های افراطی باید در سازمان تأمین اجتماعی جلوگیری شود. وی با بیان اینکه در دوره شهید رئیسی بنگاه‌های نیمه […]

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع میرهاشم موسوی و معارفه مصطفی سالاری سرپرست جدید سازمان تأمین اجتماعی با حضور احمد میدری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

موسوی در این مراسم گفت: از بحران‌سازی های افراطی باید در سازمان تأمین اجتماعی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در دوره شهید رئیسی بنگاه‌های نیمه تعطیل و تعطیل راه‌اندازی شدند، گفت: بیمه بیکاری از سال ۱۴۰۰ با رقمی بالغ بر ۲۷۰ هزار نفر اکنون به ۱۵۰ هزار نفر در سال جاری کاهش یافته است.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ بودجه سازمان تأمین اجتماعی حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان بود و اکنون به ۹۶۸ هزار میلیارد تومان رسیده و افزایش ۳.۵ برابری داشته است. در آن سال‌ها مسئله اصلی پایداری منابع بود. استقلال مالی صندوق‌ها و شرایط پایداری و تعهدات به روز در قالب پرداخت مستمری جزو اولویت حاکمیت و نظام بود.

مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: ۱۰۶ هزار میلیارد تومان به بانک رفاه بدهکار بودیم و برای مستمری و تعهدات در اواخر سال ۱۴۰۰ و اوایل سال ۱۴۰۱ مجبور به استقراض از بانک رفاه به میزان حدود ۵,۰۰۰ میلیارد تومان بودیم، در همان اوایل این مسیر را رفتیم و راه دیگری نداشتیم. اما با رویکردها و جهاد راهبردی کار انجام گرفت و امروز مفتخریم که بگوییم ۱۰۶ هزار میلیارد بدهی تسویه شد.

وی گفت: ماه گذشته بالغ بر ۷۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد انجام دادیم که حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان از این مبلغ مستمری است.

مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، برای پرداخت مستمری ریالی استقراض نداشتیم بیان کرد: تنها ۱۰ همت در سال گذشته خط اعتباری برای درمان گرفتیم که با توجه به اینکه در ۶ ماه دوم وصول منابع بهتر است، باید در ۶ ماهه دوم آن هم تسویه شود.

موسوی با اشاره به اینکه ۲.۸ میلیون نفر بیمه‌شده جدید وارد سازمان شده است، تصریح کرد: از قِبل این افراد، بالغ بر ۷۳ هزار میلیارد تومان درآمد جدید حاصل شده است و از سوی دیگر تسویه ۱۰۶ هزار میلیاردی نیز جلوی هزینه مالی سالانه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومانی را گرفته است. همچنین این دارایی‌هایی که در قالب تادیه بدهی از قبل سهام واگذاری دولت انجام شد به زیر مجموعه خودمان واگذار شد و در زیرمجموعه بانک قرار گرفت و دارایی از دسترس بیمه شدگان خارج نشد. یک مورد از املاک فروش نرفت، بلکه املاک جدید به سازمان اضافه شد.

وی تاکید کرد: در ۶ ماهه اول سال ۴۱۶ هزار میلیارد تومان تعهدات انجام دادیم که متوسط آن، ماهانه ۷۰ هزار میلیارد تومان است. این شرایط، جز با مدیریت حرفه‌ای و مدیریت مبتنی بر اصول و قواعد سازمان تأمین اجتماعی امکان‌پذیر نبود.

مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: در همین اقتضائات سخت، توسعه خدمات نیز قابل توجه بود؛ حدود ۴۶ مرکز درمانی را به بهره‌برداری رساندیم. ۲۴۶ پروژه جزئی درمانی را راهبری کردیم.

مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی در ادامه به زیرساخت‌های فناوری و هوشمندسازی پرداخت و گفت: در این زمینه نیز دکتر سالاری کار خوبی را آغاز کرده بودند و با قوت ادامه پیدا کرد و شاید ۵۰ درصد پروژه نسخه الکترونیک جلو رفته بود.

وی افزود: اکنون نسخه نویسی و نسخه پیچی بالای ۹۹ درصد به ثمر نشسته است و برای اولین بار در نظام بیمه‌ای بحث لیست هوشمند در ماه گذشته پیاده شد.

موسوی به اقدامات انجام شده در حوزه خدمات خاصی برای توسعه درمان مستقیم اتفاق اشاره کرد و افزود: برای جبران برخی از کاستی‌ها، بیمه تکمیلی و توسعه بیمه تکمیلی اتفاق افتاد. بی‌سابقه‌ترین تسویه بدهی درمان در تیرماه سال جاری به مبلغ ۲۳ هزار میلیارد تومان با حوزه‌های درمانی انجام دادیم که در نیمه دوم وضعیت بهتر خواهد شد.

وی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست که باتوجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی، به دلیل تنوع و تکثر خدمات سازمانی بسیار پیچیده است، برای آن وقت بیشتری بگذارند. اگر تصمیم آنی و قطعی گرفته نشود سازمان در مأموریت‌های خود دچار مشکل می‌شود.

وی در ادامه گفت: به الزامات مدیریتی و شرایط مدیریت بهره ورانه و حرفه ای بیشتر توجه و مسئولیت و اختیارات در نهاد رسمی سازمان به درستی دیده شود.

موسوی افزود: اولین اقدامی که باید نسبت به سازمان مورد توجه قرار گیرد، قانون مداری است. این سازمان دارای ارکان و اساسنامه و شرکای اجتماعی است. از ناامید کردن مردم در صندوق تأمین اجتماعی جلوگیری کنید. بحران‌سازی افراطی نباید در صندوق جا بیفتد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=407016

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]