0

واکنش حماس به جنایات جدید اشغالگران علیه بیمارستان‌های غزه

  • کد خبر : 407042
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی تداوم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در غزه و هشدار ارتش اشغالگر برای تخلیه بیمارستان‌های کمال عدوان، اندونزی و العوده که تعداد زیادی بیمار، آواره و کادر پزشکی را در خود جای داده‌اند، جنبش حماس فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هشدار ارتش […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی تداوم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در غزه و هشدار ارتش اشغالگر برای تخلیه بیمارستان‌های کمال عدوان، اندونزی و العوده که تعداد زیادی بیمار، آواره و کادر پزشکی را در خود جای داده‌اند، جنبش حماس فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هشدار ارتش صهیونیستی برای تخلیه این بیمارستان‌ها تداوم تجاوزات نظامی در شمال نوار غزه، نقض فاحش قوانین بین‌المللی و در چهارچوب تلاش‌های جنایتکارانه دشمن اشغالگر برای اجرای طرح‌های آوارگی علیه مردم فلسطین است.

حماس افزود: این تهدید تروریستی علیه بیمارستان‌ها و تخلیه آنها زیر بمباران، تجاوزات و هدف‌گیری‌های مستقیم به‌معنای حکم اعدام برای هزاران بیمار و مجروح، اعم از زنان، کودکان و سالمندان است. این تهدید تروریستی دشمن صهیونیستی مستلزم اقدام جدی سازمان ملل متحد و همه نهادهای بین‌المللی است و آنها باید اقدامی فوری برای جلوگیری از این جنایت انجام دهند و تدابیر مناسبی برای محافظت از مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، بیماران، آوارگان و پرسنل پزشکی اتخاذ کنند. این نهادها همچنین موظف به تلاش برای تأمین سوخت تجهیزات و لوازم پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در غزه هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تجاوز ارتش اشغالگر به مردم ما در شمال نوار غزه به‌ویژه در جبالیا و اردوگاه‌های آن، بمباران مستمر منازل شهروندان و مراکز آوارگان و بیمارستان‌ها، هیچ یک نمی‌تواند اراده ملت صبور و استوار و مقاومت شجاع فلسطین را بشکند و آنها در برابر امواج پی‌درپی عملیات‌های تروریستی ارتش اشغالگر ایستاده‌اند؛ بدون اینکه ذره‌ای از موضع خود عقب‌نشینی کنند.

جنبش حماس تأکید کرد: مردم فلسطین هرگز از حقوق قانونی خود در رسیدن به آزادی و حق تعیین سرنوشت کوتاه نخواهند آمد.

این بیانیه بعد از آن صادر شد که شامگاه سه‌شنبه ارتش رژیم اشغالگر دستور تخلیه بیمارستان‌های شمال نوار غزه را داد و این در حالی است که صهیونیست‌ها بیمارستان کمال عدوان را که تنها بیمارستان فعال در شمال نوار غزه است، محاصره کرده‌اند و به‌سمت دفتر مدیریت آن به‌طور مداوم تیراندازی می‌کنند.

در این زمینه وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شب گذشته اعلام کرد که ارتش اشغالگر، بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه را کاملاً محاصره کرده است و این بیمارستان به‌دلیل اتمام سوخت تا چند ساعت آینده از کار خواهد افتاد.

این وزارتخانه گزارش داد که رژیم اشغالگر دستور تخلیه بیمارستان‌های کمال عدوان، اندونزی و العوده را داده است و قصد دارد سناریوی بیمارستان الشفاء را در این بیمارستان‌ها تکرار کند؛ جایی که چند ماه قبل تعداد زیادی از آوارگان، بیماران و پرسنل پزشکی در بیمارستان الشفاء قتل‌عام و یا بازداشت شدند.

به گزارش وزارت بهداشت فلسطین در غزه، نظامیان رژیم اشغالگر یک امدادگر را که از پرسنل بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کمال عدوان بود بازداشت کردند.

از طرف دیگر دکتر حسام ابوصفیه، رئیس بیمارستان کمال عدوان نیز در این زمینه گفت: به‌شکل رسمی به ما اطلاع داده شده است که بیمارستان باید طی ۲۴ ساعت آینده از همه بیماران، مجروحان پرسنل پزشکی و آوارگان تخلیه شود. ارتش اسرائیل مستقیماً من را تهدید کرد که تا روز چهارشنبه (امروز) بیمارستان باید کاملاً تخلیه شود؛ وگرنه جان همه افراد حاضر در اینجا در معرض خطر خواهد بود.

وی اظهار داشت: این یک تهدید آشکار است و دشمن تلاش دارد بیمارستان کمال عدوان، بیمارستان العوده و بیمارستان اندونزی را به‌طورکامل از خدمت خارج کند و به‌نظر می‌رسد که طرح جدیدی برای آواره کردن مردم ما در شمال غزه وجود دارد.

رئیس بیمارستان کمال عدوان در ادامه از همه جهانیان و نهادهای بین‌المللی خواست تا برای مهار تجاوزات وحشیانه و ضدانسانی رژیم اشغالگر به بخش بهداشت و درمان غزه، اقدام جدی انجام دهند.

وی در پایان تأکید کرد: ما به همه مراجع مربوطه بین‌المللی اطلاع داده‌ایم که نوار غزه مملو از جمعیت است و ما موظفیم به آنها خدمات بهداشتی ارائه کنیم‌. با وجود همه جنایات و تهدیدات دشمن، ما همچنان استوار و ثابت‌قدم خواهیم ماند و به‌هرقیمتی که باشد از خدمت به مردممان دست نمی‌کشیم.

انتهای پیام/+

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=407042

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]