2

رسانه عبری: تسلیحات اسرائیل برای جنگ کوتاه مدت است نه ابدی

  • کد خبر : 408064
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۶:۰۷

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه اقتصادی و عبری زبان کالکالیست در گزارشی که امروز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد، صنایع نظامی اسرائیل این روزها برای تولید هر چه بیشتر موشک‌های رهگیر تحت فشار قرار گرفته است، این در حالی است که این شرکت‌ها تعهداتی هم نسبت به مشتریان خارجی دارند و تحریم […]

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه اقتصادی و عبری زبان کالکالیست در گزارشی که امروز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد، صنایع نظامی اسرائیل این روزها برای تولید هر چه بیشتر موشک‌های رهگیر تحت فشار قرار گرفته است، این در حالی است که این شرکت‌ها تعهداتی هم نسبت به مشتریان خارجی دارند و تحریم ارسال مواد خام از سوی برخی از صادر کنندگان اروپایی هم مزید بر علت شده است.

در این گزارش تاکید شده است، یکی از دلایل استقرار سامانه پدافندی آمریکایی تاد در (فلسطین اشغالی) که رسانه‌های غربی آن را اعلام کرده اند، به دلیل کمبود شدید موشک‌های رهگیر سامانه‌های موجود در اسرائیل است، امری که خود توجه‌ها را به روند عملیات ارتش اسرائیل معطوف می‌کند و در جریان آن با مشکل تامین انواع سلاح و مهمات در طول جنگ مواجه می‌شود.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است، اسرائیل حاضر به اعلام میزان ذخایر موشک‌های رهگیری خود چه موشک‌ها آرو و چه گنبد آهنین که برای رهگیری موشک‌های کوتاه برد استفاده می‌شود، نیست.

و بر خلاف موشک‌های گنبد آهنین که برای مقابله با موشک‌های غزه و لبنان به وفور در داخل (فلسطین اشغالی) تولید می‌شود، فرایند تولید موشک‌های آرو زمان بر است و حتی مدیر اجرایی شرکت صنایع هوایی اسرائیل هم در این رابطه تاکید کرد، روند تولید موشک‌های رهگیر مسئله چند روز نیست.

در ادامه این گزارش اعتراف می‌شود، به رغم آن که سامانه تاد نخواهد توانست برتری آنچان بیشتری را به عملکرد پدافندی اسرائیل ببخشد اما به هر شکل حضور این سامانه می‌تواند توان کمکی به سامانه پدافندی اسرائیل باشد، که طی یک سال گذشته هر روز مجبور به فعالیت بوده است و هر بار ده‌ها موشک رهگیر به سوی انواع و اقسام موشک‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین و پرتابه‌های دیگر شلیک می‌کند.

به اعتراف کالکالیست، در سایه گسترش جنگ در لبنان و افزایش شلیک موشک‌ها و پرتابه‌های دیگر، فشار بر صنایع نظامی برای تولید هرچه بیشتر موشک‌های رهگیر افزایش خواهد یافت، به ویژه که حوادث چند روز اخیر نشان دادند که حزب الله توازن خود را بعد از ضرباتی که طی ماه گذشته به آن وارد شده، باز یافته است و شاهد افزایش میانگین شلیک هایش به سوی شهرک‌های شمال تا حیفا هستیم.

این رسانه در ادامه نوشت، حزب الله همچنان حجم عظیمی از موشک‌ها و پرتابه‌‌هایی با بردهای مختلف را در اختیار دارد که باعث می‌شود نیاز به موشک‌های رهگیر به شدت افزایش پیدا کند.

در این بین افزایش بی سابقه تقاضا از صنایع نظامی اسرائیل در این رابطه با هدف فراهم کردن مجالی برای نفس کشیدن ارتش اسرائیل در جبهه‌های مختلفی است که در آن مشغول جنگ است، می باشد.

نویسنده گزارش در پایان هم تاکید می‌کند، جنگی که روز ۷ اکتبر سال گذشته در جنوب شعله ور شد، طی چند هفته اخیر در شمال متمرکز شده است، در حالی که کابوس درگیری مستقمی با ایران هم همچنان وجود دارد، این طولانی‌‌ترین جنگ مستمری است که تاریخ اسرائیل به خود دیده است، این در حالی است که دکترین امنیتی اسرائیل بر جنگ‌های برق آسا و کوتاه استوار است که نباید بیش از یک ماه به طول بیانجامد و بتواند در این مدت طرف متخاصم را به کلی متلاشی کند.

همین امر باعث شده بود تا مخازن تسلیحاتی اسرائیل برای جنگ‌های کوتاه مدت با اهداف راهبردی مشخص تامین شوند نه برای جنگ‌های ابدی که به دنبال تحقق تصوری ناپخته به نام پیروزی قاطع انجام می‌شود.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=408064

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]