2

قالیباف: ایران همچنان حامی لبنان و فلسطین است

  • کد خبر : 408126
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در بدو ورود به تهران درباره سفر اخیر خود به لبنان و اجلاس سالیانه IPU در ژنو توضیح داد. وی اعلام کرد که هدف از این سفر، انتقال پیام حمایت ملت ایران از مردم لبنان و غزه و همچنین جبهه مقاومت بود. […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در بدو ورود به تهران درباره سفر اخیر خود به لبنان و اجلاس سالیانه IPU در ژنو توضیح داد. وی اعلام کرد که هدف از این سفر، انتقال پیام حمایت ملت ایران از مردم لبنان و غزه و همچنین جبهه مقاومت بود.

قالیباف به بازدید از مناطق بمباران شده در لبنان و گفت‌وگو با گروه‌های جهادی و مقامات لبنانی از جمله نخست وزیر و رئیس مجلس اشاره کرد و تأکید کرد که جمهوری اسلامی از هر تصمیمی که دولت و ملت لبنان بگیرند، حمایت خواهد کرد.

وی همچنین به بازگشت سه قطعه کاشی تاریخی متعلق به ۸۰۰ سال قبل از میلاد اشاره کرد که با هماهنگی سفارت ایران در ژنو به کشور منتقل شده است. این کاشی‌ها که منقش به حیوانات ایرانی هستند، به میراث فرهنگی و گردشگری تقدیم خواهد شد. قالیباف ابراز خوشحالی کرد که این اشیاء می‌تواند مؤثر در نمایش قدمت و تمدن ایرانی باشد.

رئیس مجلس گفت: ما برای رساندن پیام مظلومیت و اقتدار لبنان و جبهه مقاومت و غزه به جهانیان به ژنو رفتیم.

 وی افزود که در نشست‌های جانبی کشورهای اسلامی، مطالب مؤثری مطرح شد که تأثیرات رسانه‌ای جدی در سطح جهانی داشت.

قالیباف همچنین به برگزاری نشست با روسای مجالس آسیایی اشاره کرد و گفت: این جلسه بسیار خوب بود و موضع‌گیری‌های قوی انجام شد.

وی در ادامه به اجلاس اصلی IPU اشاره کرد که در آن گزارشی از وضعیت بیروت ارائه شد و کشورهای اسلامی و برخی کشورهای غیر اسلامی مواضع خوبی اتخاذ کردند.

رئیس مجلس با تأکید بر قدرت و شجاعت جبهه مقاومت، اظهار داشت: با وجود صدمات روحی ناشی از شهادت شخصیت‌های بزرگ مانند شهید سید حسن نصرالله، جبهه مقاومت توانسته است خود را بازسازی کند.

 وی افزود که شواهدی از عملیات‌های شجاعانه آنان وجود دارد و این نشان‌دهنده انسجام و وحدت بین گروه‌های فلسطینی و لبنانی است.

قالیباف همچنین به ارتباط قوی بین دولت و ملت در لبنان اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار شاهد این انسجام بین ادیان مختلف، اعم از مسیحیان و مسلمانان، در برابر دشمن هستیم.

 رئیس مجلس شورای اسلامی این پیام را به امت اسلامی منتقل کرد که مردم لبنان مستحکم و متحد هستند.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=408126

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]