2

عبدالکبیر: هیچ معامله پنهانی در توافقنامه دوحه نشده است

  • کد خبر : 408146
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد عبدالکبیر» معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان در نشستی در ولایت کاپیسا گفت هیچ معامله پنهانی در توافقنامه دوحه صورت نگرفته و هیچ بحثی درباره واگذاری پایگاه به نیروهای آمریکایی و تشکیل حکومت ائتلافی وجود ندارد. عبدالکبیر تصریح کرد: در این موافقتنامه، نه پایگاه‌های آمریکایی پذیرفته شده‌اند و نه حکومت […]

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد عبدالکبیر» معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان در نشستی در ولایت کاپیسا گفت هیچ معامله پنهانی در توافقنامه دوحه صورت نگرفته و هیچ بحثی درباره واگذاری پایگاه به نیروهای آمریکایی و تشکیل حکومت ائتلافی وجود ندارد.

عبدالکبیر تصریح کرد: در این موافقتنامه، نه پایگاه‌های آمریکایی پذیرفته شده‌اند و نه حکومت ائتلافی، و نه ما هیچگونه فرمایشات آنان را قبول کرده‌ایم.

پیش از این سخنگوی طالبان گفته بود ضمائمی در توافقنامه دوحه درباره نحوه و مسیر خروج نیروهای آمریکایی و تعهد برای حمله نکردن به این نیروها وجود داشت و چیز دیگری در آن وجود ندارد.

پیش‌تر، وزیر خارجه روسیه در مراسم افتتاحیه ششمین نشست فرمت مسکو گفته بود ایجاد پایگاه نظامی از سوی کشورهای خارجی در افغانستان برای روسیه پذیرفتنی نیست.

در اعلامیه پایانی نشست مسکو نیز کشورهای شرکت‌کننده تصریح کردند ایجاد پایگاه‌های خارجی در افغانستان و کشورهای هم‌مرز، تهدیدی برای امنیت و ثبات در منطقه است.

انتهای پیام/.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=408146

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]