1

طالبان ادعای قاچاق سلاح از افغانستان به پاکستان را رد کرد

  • کد خبر : 408158
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالمتین قانع» سخنگوی وزارت کشور حکومت طالبان ادعای مقام‌های پاکستانی مبنی بر قاچاق سلاح از افغانستان به این کشور را رد کرد و گفت سلاح‌هایی که از گذرگاه مرزی «تورخم» وارد پاکستان شده، مربوط به طالبان نبوده است. وی تأکید کرد سلاح‌هایی که در اختیار ارگان‌های امنیتی و دفاعی […]

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالمتین قانع» سخنگوی وزارت کشور حکومت طالبان ادعای مقام‌های پاکستانی مبنی بر قاچاق سلاح از افغانستان به این کشور را رد کرد و گفت سلاح‌هایی که از گذرگاه مرزی «تورخم» وارد پاکستان شده، مربوط به طالبان نبوده است.

وی تأکید کرد سلاح‌هایی که در اختیار ارگان‌های امنیتی و دفاعی طالبان قرار دارند، محفوظ و در انبارها و مکان‌های امن نگهداری می‌شوند.

سخنگوی وزارت کشور حکومت طالبان همچنین افزود: «رویداد قاچاق سلاح که گویا از طریق تورخم وارد کشور همسایه شده، مربوط به امارت اسلامی افغانستان نیست و سلاح‌هایی که در اختیار ارگان‌های امنیتی و دفاعی قرار دارند، کاملاً محفوظ و در دپوهای کشور نگهداری می‌شوند و کسی حق دسترسی به این سلاح‌ها را ندارد».

وی ادامه داد قاچاق سلاح در تمام کشورها وجود دارد و ممکن است این سلاح‌ها در کشورهای دیگر از طریق بازارهای سیاه خریداری و به یک کشور دیگر قاچاق شده باشند.

پیش از این شماری از مقام‌های گمرک پاکستان گفته بودند بخشی از سلاح‌ها و مهمات برجامانده آمریکا در افغانستان به ارزش بیش از ۱۲۶هزار دلار را در مرز تورخم کشف و ضبط کرده‌اند.

قانع همچنین تأکید کرد جلوگیری از خرید، فروش و قاچاق سلاح از افغانستان برای امارت اسلامی اولویتی مهم است و بخش‌های تجسس و اطلاعاتی هیئت حاکمه موظف شده‌اند تا کسانی را که دست به چنین اقداماتی می‌زنند، شناسایی و به دست قانون بسپارند.

انتهای پیام/.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=408158

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]