1

سردار سلامی: وعده صادق ۲ تنها یک هشدار بود

  • کد خبر : 408417
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱

– اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، سردار حسین سلامی امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید عباس نیلفروشان با اشاره به آیه شریفه “مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً”، بر روح پرفروغ همه شهدای اسلام به ویژه شهیدان سلیمانی […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، سردار حسین سلامی امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید عباس نیلفروشان با اشاره به آیه شریفه “مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً”، بر روح پرفروغ همه شهدای اسلام به ویژه شهیدان سلیمانی و زاهدی سلام و درود فرستاد و اظهار داشت: باز هم اصفهان صاحب نشان افتخار جاودانه دیگری در تاریخ اسلام و ایران شد و به تاریخ پرافتخار این شهر آسمانی یک فضیلت بزرگ و صفحه درخشان دیگر اضافه شد.

وی با بیان اینکه شهر آسمانی اصفهان لبریز از ستاره‌های پرفروغ و بی‌غروب شهادت است، گفت: هر چند وقت یک بار یکی از سرداران بزرگ اصفهان برای دفاع از اسلام و امنیت، حرمت و کرامت و نوامیس مسلمانان با شهادت می‌رسد و در این میدان مثل نگین درخشان در حلقه انگشتری مهر مردمان فداکار اصفهان قرار می‌گیرد و تا عرش الهی بدرقه می‌شود؛ هنوز خاطره شهادت سردار زاهدی و تشییع پرشکوه این شهید والامقام در اصفهان را به خاطر داریم، شهید زاهدی هم از لبنان آمده بود و امروز هم یک شهید سرافراز و سربلند، وفادار و فداکار،جاودان و بلندآوازه در افلاک را تشییع می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: سردار نیلفروشان تربیت شده مکتب اهل بیت بود و در دامان پدر و مادری مؤمن، انقلابی و نیکو سرشت پرورش یافته بود، من سال‌ها با او زندگی کردم و بخش کوچکی از شخصیت ایشان را می‌شناسم؛ شهید نیلفروشان از ۱۵ سالگی در میدان جهاد حاضر شد و تا ششم مهرماه که در آن حادثه استثنایی تاریخ اسلام که در کنار سید حسن نصرالله به شهادت رسید، حتی یک لحظه از میدان جهاد دور نماند.

وی اضافه کرد: شهیدنیلفرشان شخصیت رفیعی داشت اما خودش را در عمل مخلصانه برای خدا پنهان کرده و از شهرت گریزان بود و این خاصیت شهداست که از پرآوازه شدن نامشان اجتناب می‌کردند و تنها برای خداوند شمشیر می‌زنند و زره آنها پشت ندارد و تنها با جسم خونین از میدان بر می‌گردند و حاج عباس هم همین گونه بود.

سردار سلامی یادآور شد: شهید نیلفروشان سال‌ها قبل در لبنان معاون عملیاتی شهید زاهدی بود و لبنان را می‌شناخت و با مردم و مجاهدان آن سرزمین آشنا بود، حاج عباس سال‌ها چشم در چشم دشمنان دوخته بود و رژیم فاسد صهیونیستی را به خوبی می‌شناخت؛حاج عباس یک اندیشمند و متفکر بود که فراتر از موضوعات نظامی می‌اندیشید و شناخت عمیقی از تحولات جهان داشت و به بلوغ ذهنی و فکری رسیده بود و در همین راستا پس از طی مراحل مجاهد معاونت عملیات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه شهید نیلفروشان صاحب ابتکار عمل و خلاق بود و در میدان جهاد تجربه بالا و ذهن جوشانی داشت، گفت: شهید نیلفروشان هم در دوران دفاع مقدس و هم در سوریه و لبنان و مناطق امنیتی شخصیتی جامع، کامل و بالغی داشت و واقعاً یک نخبه‌ مومن، متقی، متواضع، مودب، مهربان و آرام بود که سنجیده و حساب شده سخن می‌گفت و نظراتش قابل توجه بود. وقتی که قرار شد که فرماندهی سپاه لبنان به‌شهید نیلفروشان واگذار شد، به ایشان گفتیم که باید پرچم شهید زاهدی را بر دوش بگیری و در قلب خطر ظاهر شوی و در آنجا شاهکار جهاد را نشان دهید، بدون آن که تغییری در سیمای ایشان ظاهر شود و با آرامشی دل‌انگیز آن را پذیرفت و گفت این آخرین مسئولیت من در سپاه است.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: شهید نیلفرشان هر بار که از لبنان برمی‌گشت، می‌گفت احتمال بازگشت وجود ندارد و در آخرین وداع گفت که این‌ بار شهید می‌شوم، ما تصور می‌کردیم که ایشان تمایلات درونی خود را مطرح می‌کند و باورمان نمی‌شد که این فرمانده رشید، شجاع متفکر،  مومن و مجاهد به این سرعت خداوند را ملاقات کند، اما زیباترین تقدیر الهی برای او مقدر شده بود. شهید نیلفروشان همه درجات نیکی را پشت سر گذاشت تا به اعظم درجه عندالله رسید و سند افتخاری برای امت اسلام شد.

وی افزود: شهید نیلفروشان تا لحظه شهادت ناآشنا بود، اما به یک باره نامش در زمین و آسمان وسعتی الهی یافت و همه جهان نام ایشان را شنیدند و مردم ایران، لبنان، عراق و سوریه برای او به خیابان‌ها آمدند، اشک ریختند و این شهید والامقام را روی دست‌های خود بدرقه کردند و با اهداف و آرمان‌های مقدس او پیمان بستند.

سردار سلامی گفت: مردم برای ادامه راه شهید نیلفروشان عهد بسته‌اند؛ معاندان و دشمنان اسلام به اشتباه تصور می‌کنند که با شهادت مردان بزرگ، نهضت‌ها خاموش و مقاومت تمام می‌شود، آنها باید از عاشورا درس بگیرند که وقتی امام حسین(ع) برای احیای دین در آن میدان نابرابر شربت شهادت را نوشید، اسلام جاودان شد و روح شهادت در کالبد نسل‌ها جریان پیدا کرد.

وی بیان کرد: دشمن باید از شهادت سردار سلیمانی درس بگیرد، چرا که وقتی به ظاهر شهید سلیمانی را از ما گرفتند، نهضت زنده‌تر و مقاومت مستحکم‌تر و خون او برای همه مسلمانان حجتی شد که راه ایشان را ادامه دهند. ما اهل قیام هستیم و اسلام با جهاد و شهادت پیروز می‌شود؛ راه سعادت مسلمانان از مسیر جهاد می‌گذرد و راه دیگری جز ایستادن و یورش بردن بر قلب سپاه دشمن وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: آنها فکر کردند مشعل جهاد در لبنان، سرویه، یمن و فلسطین با شهادت شهید زاهدی خاموش می‌شود. این اوهام باطن دشمنان را به اشتباهات واضح در محاسباتشان وادار می‌کند.

وی بیان کرد: دشمنان ما همواره شکست خورده اشتباهات در محاسباتشان هستند، ولی وقتی زاهدی شهید، شهد نیلفروشان به میدان آمد و در همان نقطه‌ای که سردار زاهدی بود مصصم و مستحکم و با قلب مطمئن ظاهر شد و به میدان آمد. زمانی که با او صحبت می‌کردیم آرامش، عزم، اراده، همت و شجاعت در کلام مستحکم او آشکار بود. مشخص بود که رفته تا فتح مبینی را رقم بزند.

سردار سلامی تصریح کرد: باز هم دشمنان دچار یک اشتباه بزرگ در محاسبه شدند، همان گونه که در شهادت شهید هنیه با تصورات غلط او را زدند و تصور نمی‌کردند، ما عمل کنیم، زمانی که شهید مقاومت سید حسن و نیلفروشان و فرماندهان بزرگ مقاومت را زدند تصور کردند حزب الله تمام شده است و دیگر یارای جهاد ندارد و راه برای آنان هموار شده است تازمانی که وعده صادق ۲ پیش آمد.

وی  گفت: وعده صادق ۲ یک نمایش شکوهمند از اقتدار یک ملت بزرگ که هنرش ثبت حماسه‌های بی‌نظیر و نهراسیدن و از پای ننشستند است، باید به دشمن بگوییم صدای ما را می‌شنود به اسرائیل هشدار می‌دهیم به آنها می‌گوییم وعده صادق ۲ یک هشدار و اخطار بود و کوچکترین مقیاس عمل بود که ما می توانیم انجام دهیم با جز کوچکی از قدرتمان را نشان دادیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ما وعده صادق ۲ را انجام دادیم تا محاسبات شما را دقیق کنیم و بگوییم زمانی که به منافع ما حمله کنید، ما شما را می‌زنیم. ما زدیم تا بدانید اگر حاکمیت ملی ما نقض شود ما شما را در سزمین‌تان مورد هدف قرار می‌دهیم و تعارفی در این زمینه نداریم. می‌خواستیم بگوییم برسپر موشکی اکتفا نکنید ما از آن عبور می‌کنیم. می‌خواستیم در عمل به شما اثبات کنیم که رفتارتان را تنظیم کنید. اکنون هم می‌گوییم و می‌دانید وقتی می‌گوییم عمل می‌کنیم. مراقب باشید دوباره اشتباه نکنید. اگر دست از پا خطا کنید به هر هدفی از ما چه در منطقه و چه در ایران تعرض کنید ما باز هم شما را دردناک می‌زنیم.

وی بیان کرد: شما نمی‌توانید ملت‌های مسلمان را قتل عام کنید، ولی ایمن  و آرام باشید، این معادله جایی در میان مسلمانان ندارد. مراقب باشید ما ضعف‌های شما را می‌ شناسیم و بر آسیب‌پذیری‌های شما مسلط هستیم. شما می‌دانید چقدر آسیب‌پذیر هستید و به شما می‌گوییم به هر نقطه‌ای تجاوز کنید، دردناک به همان نقطعه از شما حمله خواهد شد.

شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان , شهادت , عباس نیلفروشان ,

انتهای پیام/۱۶۳/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=408417

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]