4

کسر خدمت سربازی با گذراندن دوره‌ مهارتی حین و بعد از تحصیل

  • کد خبر : 409081
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم در دومین همایش ملی مهارت‌افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور که صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، در مورد راه‌اندازی مراکز هدایت شغلی گفت: در سه سال گذشته ۷۵ مرکز هدایت شغلی در کشور راه‌اندازی […]

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم در دومین همایش ملی مهارت‌افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور که صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، در مورد راه‌اندازی مراکز هدایت شغلی گفت: در سه سال گذشته ۷۵ مرکز هدایت شغلی در کشور راه‌اندازی کردیم و سعی کردیم پراکنش مناسبی داشته باشد و از آنها حمایت مالی مناسبی داشتیم.

وی افزود: بیش از ۲۷۸ هزار دانشجو بدون امتیاز خاصی به واسطه علایق خود در سال ۱۴۰۲ در این دوره‌های مهارت افزایی شرکت کردند.

معاون پژوهشی وزیر علوم در مورد سامانه «کارآمد» گفت: سامانه کارآمد پلتفرم آموزش مهارت شغلی است که توسط دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم راه‌اندازی شده است. این سامانه خدمات مهارت شغلی ارایه می‌کند و موضوعات مختلفی از جمله کاربینی و کارورزی ارائه می‌دهد. علاوه بر این سامانه کارآمد همرسانی بازدید‌های دانشجویان از صنعت را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی دانش‌آموختگان گفت: این شیوه‌نامه اسفند ۱۴۰۲ ابلاغ شده و افرادی که حین دوره تحصیل و پس از تحصیل دوره‌های مهارتی را بگذرانند می‌توانند از مشوق‌هایی که برای آنها در ستاد کل نیرو‌های مسلح در نظر گرفته شده استفاده کنند. این مشوق‌ها از کسر خدمت تا تعیین محل خدمت هستند.

صالحی با تاکید بر اینکه احراز صلاحیت حرفه‌ای و دوره‌های مهارت افزایی برای اشتغال یابی اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: در دنیا برای ورود به بازار کار نیاز است که افراد ویژگی‌های مورد نیاز برای آن شغل را کسب کنند. ولی در ایران برای اشتغال تنها مدرک تحصیلی نیاز است و باید این شرایط اصلاح شود.

وی با اشاره به نهاد‌های سیاستگذار در زمینه آموزش‌های مهارتی گفت: وزارت علوم، وزارت فرهنگ، وزارت تعاون، سازمان مدیریت، نهاد ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و وزارت صمت در موضوع آموزش‌های مهارتی سیاستگذاری می‌کنند و برای ساماندهی به این موضوع باید بین همه این نهاد‌ها ایجاد وفاق کرده و از ظرفیت شورا‌های عالی از جمله شورای عالی عتف، شورای عالی کار و … در این زمینه استفاده شود. همچنین در حوزه صلاحیت حرفه‌ای باید تقسیم کار ملی انجام گیرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطر نشان کرد: موضوع نظام صلاحیت حرفه‌ای مصوب هیئت وزیران شده ولی به دلیل عدم همکاری سازمان‌ها در محاق قرار گرفته است. چارچوب صلاحیت حرفه‌ای ملی بهمن ۱۴۰۱ در هیئت وزیران تصویب شد و مسئولیت آموزش مهارت‌های حرفه‌ای از سطح ۴ به بالا به عهده آموزش عالی، وزارت بهداشت، فنی حرفه‌ای و … است.

وی تاکید کرد: باید بین همه بازیگران این عرصه هم افزایی انجام شود و در موضوع صلاحیت حرفه‌ای و اشتغال به سمت وفاق ملی برویم.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=409081

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]