2

شیوه ثبت نام دانش آموزان استثنایی کشور در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ اعلام شد.

  • کد خبر : 4097
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۴۶

روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد: ، در این بخشنامه با تاکید بر تشکیل ستاد ثبت نام دانش آموزان استثنایی در سطح استان آمده است : جهت نظارت، بررسی و رفع مشکلات احتمالی ، ستاد ثبت نام با برنامه ریزی دقیق بر حسن اجرای ثبت نام نظارت کامل داشته باشد. در ادامه […]

روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد: ، در این بخشنامه با تاکید بر تشکیل ستاد ثبت نام دانش آموزان استثنایی در سطح استان آمده است : جهت نظارت، بررسی و رفع مشکلات احتمالی ، ستاد ثبت نام با برنامه ریزی دقیق بر حسن اجرای ثبت نام نظارت کامل داشته باشد.

در ادامه این بخشنامه آمده است: ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان استثنایی که برای نخستین بار برای ثبت نام به مراکز آموزشی و کلاس های خاص مراجعه می کنند با ارایه کارت یا شناسنامه سلامت ، تصویر صفحه اول شناسنامه ،کاربرگ های تشخیص و کارنامه قبولی برای ورود به پایه بالاتر انجام می شود.

در این بخشنامه افزوده شده است: جایدهی نوآموز یا دانش آموز به غیر از گروه کم توان ذهنی ، چند معلولیتی با کم توانی ذهنی و طیف اوتیسم با کم توانی ذهنی ، با توجه به توانمندیهای کودک و شرایط مدارس عادی منطقه با برخورداری از خدمات معلمان مرجع در مدارس عادی انجام می شود.

این بخشنامه متذکر شده است : باید ترتیبی اتخاذ شود اسامی دانش آموزان ثبت نام شده تا ۲۰ مهر به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ارسال شود ، همچنین حضور دانش آموز در بدو ورود به هر یک از دوره های تحصیلی در هنگام ثبت نام ضروری است.

بنابراین بخشنامه ، ثبت نام دانش آموزان در دوره راهنمایی پیش حرفه ای با کاربرگ تشخیص بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان آموزش و پرورش استثنایی صورت می گیرد و سایر شرایط ثبت نام در دوره راهنمایی تحصیلی پیش حرفه ای و متوسطه حرفه ای که در این شیوه نامه پیش بینی نشده است بر اساس ضوابط و مقررات آیین نامه آموزشی دوره مربوط صورت می گیرد . این بخشنامه می افزاید: نوآموزان و دانش آموزانی که از طریق مدارس استثنایی با عنوان چند معلولیتی و اوتیسم شناسایی و به اداره آموزش و پرورش استثنایی معرفی می شوند پس از ارزیابی های جامع کارشناسی به کلاس خاص یا مراکز آموزشی چند معلولیتی و اوتیسم هدایت می شوند، در صورت تشکیل نشدن کلاس یا مراکز آموزش خاص چند معلولیتی ، جایدهی این دانش آموزان با توجه به نیازها و شرایط آنان و امکانات استانی انجام می شود.

این بخشنامه ادامه می دهد: دریافت هر گونه وجه به استثنای حق بیمه و بهای کتابهای درسی در هنگام ثبت نام ممنوع است و مسوولیت حسن اجرای ثبت نام درآموزشگاه و کلاس های خاص به عهده مدیر واحد آموزشی است. در این بخشنامه آمده است: جذب دانش آموزان در مراکز شبانه روزی در صورت نبودن آموزشگاه یا کلاس ویژه گروه مربوط در محل سکونت امکان پذیر است ، حداکثر مدت زمان بهره گیری دانش آموزان از تسهیلات مراکز شبانه روزی برای هر دوره تحصیلی به مدت حداکثر طول دوره تحصیلی به اضافه دو سال خواهد بود مشروط بر اینکه دانش آموز از نظر شرط سنی مشمول ممنوعیت تحصیلی نشود.

تعداد حداقل و حداکثر نو آموز و دانش آموز برای تشکیل کلاس در دوره های مختلف تحصیلی و گروههای استثنایی در این بخشنامه ذکر شده است.

این گزارش می افزاید : کلاس های چند پایه با حداقل ۴ و حداکثر ۷ نفر تشکیل می شود و تشکیل کلاس های چند پایه برای دانش آموزان چند معلولیتی و یا اختلال های رفتاری- هیجانی با حداقل نرم گروه مربوطه صورت می گیرد.

در پایان این بخشنامه آمده است : دانش آموزان مشمول آموزش به روش تلفیقی از نظر شرایط سنی تابع آیین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه هستند. در خصوص مواردی هم که در این شیوه نامه پیش بینی نشده است ، مفاد شیوه نامه ثبت نام آموزش و پرورش عادی ملاک عمل خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4097

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر