1

فروش۹۵۷۳سکه درحراج امروز/۷۰درصدمتقاضیان برنده حراج سکه شدند

  • کد خبر : 410449
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیست‌وهفتمین حراج سکه طلا در حالی با تخصیص ۹۵۷۳ قطعه انواع سکه طلا به پایان رسید که کل ثبت سفارش سکه، ۱۳ هزار و ۷۷۰ قطعه بوده است. آمار مذکور نشان می‌دهد که  ۷۰ درصد متقاضیان در حراج سکه طلا برنده شده اند. در حراج امروز و از مجموع […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیست‌وهفتمین حراج سکه طلا در حالی با تخصیص ۹۵۷۳ قطعه انواع سکه طلا به پایان رسید که کل ثبت سفارش سکه، ۱۳ هزار و ۷۷۰ قطعه بوده است. آمار مذکور نشان می‌دهد که  ۷۰ درصد متقاضیان در حراج سکه طلا برنده شده اند.

در حراج امروز و از مجموع ۴۷۴۶ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۴۱۶۲ قطعه با میانگین قیمت ۱۶ میلیون و ۴۵۱ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

همچنین، از مجموع ۲۲۲۹ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، ۱۵۵۷ قطعه با میانگین قیمت ۲۶ میلیون و ۴۶۶ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

شایان ذکر است، در حراج تمام سکه نیز ۶۷۹۵ قطعه سکه ثبت سفارش شد که ۳۸۵۴ قطعه با میانگین قیمت ۵۰ میلیون و ۳۶ هزار تومان تخصیص داده شد. بدیهی است، در بین متقاضیان افرادی بالاتر و افرادی پایین تر از این قیمت‌ها، قیمت پیشنهادی اعلام کرده و به آنها تخصیص داده شده است.

این گزارش حاکی است، از ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون،۲۷ حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که طی این حراج ها، در مجموع ۴۰۷ هزار و ۴۹۴ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۲۱۵ هزار و ۹۵۰ قطعه، نیم سکه ۷۷ هزار و ۲۱۰ قطعه و تمام سکه ۱۱۴ هزار و ۳۳۴ قطعه است.

گفتنی است، حراج بعدی سکه ۹ آبان ماه در مرکز مبادله برگزار می شود؛ بیست و هشتمین حراج سکه طلا مرکز مبادله ارز و طلای ایران در روز چهارشنبه مورخ ۹ آبان ماه ۱۴۰۳ و از طریق سامانه معاملات این مرکز (market.ice.ir) برگزار می شود. بازه واریز وجه، ساعت ۸ تا ۲۳ روز سه شنبه مورخ ۸ آبان ماه است. بازه ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ الی ۱۴ روز چهارشنبه ۹ آبان ماه خواهد بود.

کلیه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال تمام شمسی می‌توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه تمام سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

با اعلام بانک مرکزی از هفته جاری، معاملات حراج ‎سکه در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه انجام می‌شود، عرضه سکه در این دوره انبوه خواهد بود.

همچنین بانک مرکزی از عرضه یک میلیون سکه از طریق مرکز مبادله خبر داده است؛ بناست به زودی سکه های با تاریخ ۱۴۰۳ نیز از طریق مرکز مبادله عرضه شود.

زمان بندی تحویل سکه

متقاضیان جهت دریافت سکه، به جدول زمانی تحویل سکه توجه داشته باشند. زمان تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا از ۱۶ آبان‌ماه آغاز و تا ۲۳ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت؛ طی این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می شود. هزینه تحویل ۳۰ هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره خواهد بود.

اشخاصی که طی بازه زمانی  ۲۴ آبان ماه الی یکم آذرماه، برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا ۵۰ هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و به شعبه بانک عامل پرداخت می شود؛ این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

در صورتی که اشخاص در بازه زمانی تحویل سکه اقدام به دریافت سکه نکنند، معامله فسخ و پس از اعلام بانک عامل وجه معامله پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه های عملیاتی به کیف پول خریدار عودت داده می شود؛ در صورت انفساخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه انتخاب شده در سامانه جهت دریافت سکه طلا در مهلت مقرر، خریدار به مدت ۱۸۰ روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع می شود.

 


انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=410449

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]