4

فدراسیون فوتبال هیچ نقشی در نتایج ضعیف تیم ملی ندارد

  • کد خبر : 41138
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۶

بالاخره باید حرکت‌ها روبه جلو باشد. تیم هم همه‌ی تلاش خود را می‌کند حالا یا به جام جهانی می‌رود یا نمی‌رود اما ما باید حمایت کنیم

علی کفاشیان ناراحتی مردم از باخت تیم ملی برابر لبنان را در حد صعود نکردن به جام جهانی یا باخت‌های تاریخی به بحرین و عربستان دانست اما در عین حال معتقد است فدراسیون فوتبال هیچ نقشی در نتایج ضعیف تیم ملی ندارد.

او البته پذیرفت که تیم ملی بد بازی می‌کند و با وضعیت فعلی حضورش در جام جهانی ۲۰۱۴ به اما و اگر کشیده شد اما گفت تیم ملی باید خوب بازی کند و حرکتش رو به جلو باشد حالا یا به جام جهانی می‌‌رود یا نمی‌رود!

رییس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی تفصیلی که با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داشت به سوالات مختلفی درباره علت نتایج تیم ملی، آینده این تیم، شرایط همکاری با کی‌روش و… پاسخ داد که مشروح آن در زیر می‌آید:

* با وجود نتایج خوب ورزشکاران در المپیک و پارالمپیک و همین‌طور والیبال، باخت تیم ملی در برابر لبنان تاثر زیادی در جامعه ایجاد کرد؛ قبول دارید؟

ـ بله همین‌طور است. به هر حال انتظار همه‌ی کارشناسان، مسوولان، مردم و حتی خود بازیکنان این بود، با بازی‌های نه چندان خوبی که تیم ملی برابر ازبکستان، قطر و چند دیدار تدارکاتی انجام داد، حداقل لبنان را به راحتی شکست دهد تا خیالمان برای ادامه مسیر صعود به جام جهانی تا حدی راحت شود. پس از آن می‌توانستیم یک بازسازی در تیم ایجاد کرده و به آینده بازی‌‌ها فکر کنیم. اما وقتی نتوانستیم این کار را بکنیم برای ما ضربه‌ی سنگینی بود؛ ضربه‌ای که از نظر من در حد نرفتن به جام جهانی یا مثل باخت سال‌های پیش به بحرین یا عربستان بود.

این اتفاقات تعیین‌کننده است و سرنوشت را تغییر می‌دهد. برد این بازی به اندازه باخت آن حساس بود. ما الان مقداری ضربه خوردیم اما دیگر نباید ناراحت بمانیم. بهتر است دست به دست هم دهیم و حمایت‌مان را از بازیکنان و کادر فنی حفظ کنیم تا در آینده نتایج بهتری بگیریم. این که آخر کار نیست؛ بالاخره باید حرکت‌ها روبه جلو باشد. تیم هم همه‌ی تلاش خود را می‌کند حالا یا به جام جهانی می‌رود یا نمی‌رود اما ما باید حمایت کنیم تا آنها بازی‌هایی به نمایش بگذارند که مردم راضی باشند.

* خودتان شخصا علت نتایج ضعیف تیم ملی به ویژه باخت به لبنان را چه می‌دانید؟ مشکل کجاست؟

ـ ما یک و نیم سال است سرمربی را آورده‌ایم؛ او لیگ‌ها را نگاه می‌کند و فعالیت‌ بازیکنان مختلف را زیر نظر دارد. همواره سعی کردیم بهترین امکانات را برای آن فراهم کنیم. اگر جایی لازم بود حتی از باشگاه‌ها کم کنیم و برای تیم ملی بگذاریم؛ اما متاسفانه نتایج بد تیم ملی در چند بازی اخیر نشان‌ می‌دهد بافت و ساختار این تیم با ضعف‌هایی مواجه است. اعتقاد شخصی‌ام این است که باشگاه‌ها نتوانسته‌اند نفرات خوبی را به تیم ملی معرفی کنند که این تیم بافتش ضعیف‌ شده است. انتظاری که از تیم ملی وجود دارد این است که مثل تیم ملی سال‌های قبلی باشد که بازی‌های خوبی انجام می‌داد. بازیکنان خوبی داشت. حتی اگر بعضا نتیجه هم نمی‌گرفت اما خوب بازی می‌کرد. ما چنین توقعی داریم اما این تیم، آن تیم ملی نیست. مشکل را به ورودی‌های تیم ملی مربوط می‌دانم؛ آنجایی که باشگاه‌ها نتوانستند نیروهای خوبی را جذب کرده، پرورش دهند و به تیم ملی عرضه کنند. شاید هم در مقطعی قرار داریم که با افت شدیدی در تیم ملی مواجه هستیم. به هر حال امیدواریم از این به بعد بهتر کار کنند. تیم ملی باید خودش را پیدا کرده و انتظارات مردم را برآورده کند وگرنه به فوتبال مملکت لطمه وارد می‌شود و بعدا دود این لطمه به چشم خود فوتبالیست‌ها می‌رود. این نکته‌ بسیار مهم است.

* فدراسیون چقدر در ناکامی‌های تیم ملی نقش دارد؟

ـ نقشی ندارد. وظیفه‌ی ما این بود که بهترین مربی را برای تیم ملی بیاوریم. الان کی‌روش در رنکینگ مربیان جهان نفر پانزدهم دنیا و اول آسیاست. کادر فنی هر چیزی که خواسته است از بازی تدارکاتی تا پشتیبانی‌های دیگر، آوردن تیم‌های خارجی به ایران، سفرهای خارجی تیم ملی و … همه را برآورده کردیم و با وجود مشکلات اقتصادی و مالی که داریم واقعا یک اپسیلون کم نگذاشته‌ایم. حالا اگر تیم ملی نتیجه نگرفته ما وجدان‌مان راحت است که تلاشمان را کرده‌ایم. البته همین کوشش‌ها را در رده‌های دیگر هم داشتیم و از آن‌ها هم غافل نبوده‌ایم. اما الان انگار هر چقدر کار می‌کنیم حتما باید تیم ملی نتیجه بگیرد که آنهای دیگر هم دیده شود و اگر تیم ملی نتیجه نگیرد، آب سردی بر سر آنهای دیگر ریخته می‌شود و این ما را نگران کرده است.

حرکت ما مثل حرکت کردن در اتوبانی است که اگر صاف باشد سریع به مقصد می‌رسیم اما الان چاله‌های زیادی در اتوبان وجود دارد و مجبوریم پی در پی توقف کنیم و باعث می‌شود دیر به مقصد برسیم. سرعت کار کند شده است. امیدوارم باشگاه‌های لیگ برتر، مربیان و سایر افراد حساسیت‌ این موضوع را بفهمند که عدم نتیجه‌گیری تیم ملی در این بازی‌ها دودش به چشم فوتبال می‌رود و کسانی که از این فوتبال منتفع می‌شوند ضرر می‌کنند.

* معتقدید الان دیگر کار صعود تیم ملی به جام جهانی به اما و اگر کشیده شد؟

ـ بله و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد صد در صد همین‌طور خواهد شد.

* بعضی رسانه‌ها معتقدند فدراسیون باید به خاطر شکست تیم ملی از مردم عذرخواهی کند، نظرتان چیست؟

ـ خیر؛ عذرخواهی یعنی چی؟! حالا ما صد بار هم عذرخواهی کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ ما یک رقابتی را شروع کردیم و معتقدیم اگر بخواهیم شانسی و ضعیف به جام جهانی راه پیدا کنیم به درد نمی‌خورد. تیم ما اگر فقط هدفش صعود به جام جهانی باشد فایده‌ای ندارد. اگر به جام جهانی برویم باید تیمی داشته باشیم که آن‌جا حرفی برای گفتن داشته باشد. اگر مثل کره و ژاپن به جام جهانی رفتیم و آن‌جا جنگیدیم و خوب نتیجه گرفتیم شرط است اما اگر مثل کره شمالی به جام جهانی برویم و همان اول چند تا گل بخوریم و برگردیم که به درد نمی‌خورد. آیا مردم از این راضی می‌شوند؟ اتفاقا سرخورده می‌شوند. بنابراین تیم ما باید خوب بازی کند و خوب نتیجه بگیرد؛ صرفا یک باخت و یک برد کافی نیست. قبول کنیم ما ازبکستان را شانسی بردیم و به لبنان هم شانسی باختیم اما هیچ‌کدام از اینها ملاک نیست. ما از بازی بد تیم ناراحتیم چون این تیم ملی، تیمی نیست که بخواهد در جام جهانی رقابت خوبی داشته باشد.

* بعضی مسوولان فدراسیون می‌گویند کی‌روش باید درباره‌ی عملکرد تیم ملی به ما پاسخ دهد، این پاسخگویی به چه معناست؟ کی‌روش باید دقیقا پاسخ چه چیزی را به فدراسیون بدهد؟ به طور مثال او پاسخ ترکیبی را که به میدان فرستاده را باید بدهد؟

ـ بله من هم با این موافقم که کی‌روش باید پاسخ چه چیزی را بدهد؟ او سرمربی تیم است و در حوزه‌ی مسائل فنی اختیار کامل با اوست.

* فکر نمی‌کنید دست کی‌روش را در مسایل مختلف، بیش از حد باز گذاشته‌اید و شاید این هم در روند آماده‌سازی تیم ملی و بالطبع نتایج آن موثر است؟

ـ خیر؛ در این زمینه‌ مقداری بزرگ‌نمایی شده است. ببینید کی‌روش دو چیز را از ما خواسته، یکی زمین خوب و دیگری بازیکنان آماده. او می‌خواهد بازیکنان در مدت کافی در اختیارش باشند. من که نمی‌توانم به کی‌روش بگویم این بازیکن را دعوت کن و آن یکی را نکن؛ اوست که باید انتخاب کند. کی‌روش برنامه‌های تدارکاتی‌اش را به ما می‌دهد و اگر این برنامه‌ها از نظر ما اصولی باشد، آن را اجرا می‌کنیم. فقط همین. آن‌طور نیست که همه چیز در اختیار کی‌روش باشد. این اختیاراتی که من به او داده‌ام، صد در صد همین را به مربیان دیگری که قبل از او سرمربی تیم ملی بودند هم دادم.

* اما اینگونه به نظر می‌آید برگزار کردن جام حذفی با تصمیم کی‌روش است؟!

ـ کی‌روش درخواست‌هایی دارد که مثلا وقتی آن را با شرایط ولاسکو در تیم ملی والیبال مقایسه می‌کنم، می‌بینم منطقی است. ولاسکو شش ماه بازیکنانش را در اختیار می‌گیرد اما کی‌روش مثلا ۱۰ روز بازیکنان در اختیارش بود. کی‌روش می‌گوید من بازیکنان آماده از باشگاه‌های شما نمی‌گیرم؛ بنابراین باید وقت داشته باشم این بازیکنان را آماده‌ی مسابقات کنم. بررسی کردیم دیدیم این حرف از نظر فنی درست است؛ آن را در هیات رییسه مطرح کردیم، چند جلسه در سازمان لیگ هم گذاشتیم. او خودش در جلسات سازمان لیگ حضور داشت تا در نهایت تصمیم درستی در این باره گرفته شود. کی‌روش نمی‌گوید جام حذفی باشد یا نباشد، او می‌گوید من وقت بیشتری برای در اختیار داشتن بازیکنان می‌خواهم. اتفاقا خود هیات‌رییسه لیگ به کی‌روش پیشنهاد داده بود ما می‌توانیم تعداد تیم‌های لیگ را برای فصل آینده کمتر کنیم و همینطور تعدادی از از بازی‌های امسال را هم کم کنیم. او که حرفی بیش از این ندارد. کی‌روش می‌گوید اصلا ۱۰ تا جام حذفی هم برگزار کنید اما تیم را در زمان‌هایی که نیاز دارم و بازیکنان را در مدتی که می‌خواهم در اختیارم قرار دهید.

این حرف کی‌روش است و به هیچ وجه در برگزار کردن یا نکردن جام حذفی دخالتی ندارد. مثلا وقتی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود و چهار روز بعد از آن تیم ملی بازی دارد کی‌روش می‌گوید اولویت با تیم ملی است و باشگاه‌ها می‌توانند از نفرات دیگری استفاده کنند. بنابراین این تشخیص خود ماست و مختاریم جام حذفی بگذاریم یا نگذاریم، لیگ را کم کنیم یا نکنیم. اما به نظر من چون تیم ملی در دوره‌ گذشته نتایج خوبی نگرفت، بهتر است کاری کنیم تا فضای بیشتری برایش فراهم شود و کاملا آماده شود. دستپخت باشگاه‌های ما خوب نیست و ما باید روی این دستپخت کار کنیم تا درست شود؛ بنابراین وقت بیشتری می‌خواهیم. حرف کی‌روش غیراصولی نیست. الان از سازمان لیگ خواسته‌ایم در برگزاری جام حذفی بررسی‌های بیشتری داشته باشد. اگر خواستند، برگزار کنند اما در آن مقطعی که تیم ملی بازیکنان را می‌خواهد باید بازیکنان در اختیار این تیم قرار گیرند.

* شاید بیشتر انتقادها به شما درباره‌ی دخالت دادن کی‌روش در مسایل مختلف به این برمی‌گردد که کمیته فنی واقعی در فدراسیون وجود ندارد که پس از ارزیابی برنامه‌ها و نظرات کی‌روش از مسوولان فدراسیون بخواهد تصمیم لازم را بگیرد. با این موافقید؟

ـ کمیته فنی را تشکیل داده‌ایم که یک سری حسن‌هایی هم دارد. این کمیته تصاویر چند بازی گذشته تیم ملی را گرفته و آنها را آنالیز می‌کند و قرار است نظرش را اعلام کند. قرار شده آنها نظرات کارشناسان دیگر را هم از طریق رسانه‌ها بگیرند، جمع‌بندی کنند و نهایتا این نظرات را به کی‌روش اعلام کنیم. در جلسه‌ای که پنج‌شنبه با کی‌روش داشتم به او گفتم این نظرات را به شما می‌دهیم و شما باید در قبال آن پاسخگو باشید. از این به بعد خودم هم در جلساتش می‌نشینم تا ببینم پاسخش چیست، چه کارهایی کرده است. البته مطمئنم با توضیحاتی که به من داد اکثر نظرات را دیده اما اگر مواردی از ذهنش دور مانده باشد آنها را می‌بیند و گوش می‌کند.

* در این کمیته غیر از محصص چه افراد دیگری هستند چون پیش از این گفته شده بود “آقای محصص و دوستان” در این کمیته حضور دارند!

ـ مسوول آن محصص است و افرادی چون فریدون معینی، هومن افاضلی و چند نفر دیگر در آن عضو هستند که بازی‌های تیم ملی را آنالیز کرده و نقاط ضعف و قدرت را استخراج می‌کنند. دو، سه کارشناس دیگر هم هستند که فعلا گفته‌اند اسمی از آنها برده نشود.

* تیم ملی الان سرپرست ندارد. زمانی همایون شاهرخی که دانش فنی هم داشت روی نیمکت تیم ملی می‌نشست و از نظر فنی روی نیمکت تیم ملی وزنه‌ای به شمار می‌آمد. الان چرا تیم ملی سرپرست ندارد؟ این تیم به اردوی اردن رفته بود بدون آنکه مسوول مشخصی به عنوان سرپرست همراه آنها باشد!

ـ نه ببینید به نظر من این بحث موثری در نتایج تیم ملی نیست. سرپرست دو حالت دارد؛ یا می‌خواهد یک کار تدارکاتی خوب انجام دهد که در شرایط خیلی خوب و بهتر از آن ما دو، سه نفر را در تیم گذاشته‌ایم و آنها کارها را انجام می‌دهند. یا اینکه سرپرست می‌خواهد از نظر فنی مشاوره دهد و دخالت داشته باشد که کی‌روش این اجازه را به هیچ‌کس نمی‌دهد. الان خیلی‌ها به ما می‌گویند اگر ما به عنوان سرپرست به تیم ملی بیاییم آن‌جا را درست می‌کنیم که با این شرایط نمی‌شود. یا این‌که سرپرست می‌خواهد از نظر روانی روی بچه‌ها کار کند؛ حالا به نظر من، ما در این تیم وزنه‌های خوبی همچون علی کریمی و جواد نکونام داریم؛ آنها بهترین کسانی هستند که می‌توانند با بازیکنان ارتباط برقرار کنند و خیلی از مسائل را حل کنند و به آنها انگیزه دهند.

بنده معتقدم بازیکنان ما در بازی با لبنان بیشترین انگیزه را داشتند که به رسانه‌ها و مردم بگویند ما قدرت زیادی داریم منتها کار قفل شد و نشد که ببریم. فوتبال همیشه این‌طور بوده که اگر تیم ببازد می‌گویند این بازیکن سنش بالا بود، پیر بود و مشکلاتی از این دست را بیان می‌کنند؛ حالا اگر برده بودیم می‌گفتند آنها خوبند، دیدید که باتجربه‌ها به کار تیم آمدند و … . بالاخره تیم‌هایی که الان بالا آمده‌اند الکی نیامده‌اند. آنها حرف برای گفتن دارند. الان حتی اندونزی و تایلند هم خطرناک هستند. ببینید شک نکنید تیم ملی ما باید یک جهش خوب داشته باشد؛ مانند جهشی که در والیبال صورت گرفت. فوتبال ما به چنین جهش‌هایی نیاز دارد. اگر این جهش‌ها را داشته باشیم در فوتبال موفقیم وگرنه در آسیا، حتی از مرحله‌ی مقدماتی هم دیگر نمی‌توانیم بالا برویم.

* شما با جوان‌گرایی در تیم ملی موافقید؟ اصلا آیا کی‌روش نظر فدراسیون را درباره‌ی توصیه‌های اینچنینی می‌پذیرد؟

ـ بله کی‌روش قبول کرده و می‌گوید من این کار را می‌کنم و اصلا این کار را انجام داده‌ام. او لیست تیم جوانش را هم به ما نشان داد. تیم جوانی که پشت این تیم خوابیده است و در آینده می‌خواهد ورود کند. حالا قرار است در بازی‌های غرب آسیا تیم را جوان‌تر کند و به میدان بفرستد. او می‌خواهد به آرامی ساختار تیم را عوض کند اما این زمان می‌برد و باید حالا حالاها کار شود. خودش هم این را می‌داند.

* کی‌روش واقعا نظرات فدراسیون را می‌پذیرد؟ چون این‌طور به نظر می‌رسد که او خودمختار است و وقتی هم با شما جلسه می‌گذارد حرف خودش را می‌زند و صرفا صحبت‌های مسوولان فدراسیون را می‌شنود!

ـ بله می‌پذیرد. کی‌روش خیلی مقرراتی است. برای جلسه با من همیشه از قبل وقت می‌خواهد. خواسته‌هایی که مثل بازی‌های تدارکاتی، مساله‌ زمین، پشتیبانی تیم، مربیان و غیره که دارد حتما با ما چک می‌کند و اگر تایید کردیم، آن را در برنامه نهایی‌اش قرار می‌دهد. واقعا ما هیچ وقت در کار فنی او دخالت نکردیم و هیچ وقت نخواستیم دخالت کنیم اما اخیرا به او گفته‌ام که جلساتی باید در کمیته‌ی فنی تشکیل شود و او هم در این جلسه شرکت کند و توضیحاتش را بدهد که کی‌روش هم پذیرفت. حتی این موضوع را قبل از این‌که به لبنان سفر کند در میان گذاشتم که مشکلی با آن نداشت. قطعا می‌بینید که قبل از بازی با کره این جلسه را تشکیل خواهیم داد.

* فدراسیون تحت هیچ شرایطی متمایل به تعویض سرمربی تیم که نیست؟ شایعه‌ی پیشنهاد مجید جلالی به فدراسیون مبنی بر این‌که او و ابراهیم‌زاده هدایت تیم را بر عهده بگیرند و کی‌روش در نقش مدیر فنی واقعی در تیم حاضر باشد صحت دارد؟

ـ خیر، اولا که ما تحت هیچ شرایطی با کی‌روش قطع همکاری نمی‌کنیم و او تا پایان جام جهانی سرمربی تیم ایران است و دوم این‌که این شایعه صحت ندارد و من از آن بی‌خبرم. هیچ پیشنهادی به ما در این‌باره نشده است.

* اگر تیم ملی به کره جنوبی ببازد و کی‌روش استعفا دهد شما استعفای او را می‌پذیرید؟

ـ خیر، تحت هیچ شرایطی اگر کی‌روش استعفا دهد این استعفا را نمی‌پذیریم.

* پس از بازی با لبنان، وزارت ورزش از شما توضیحی نخواست؟ آنها تماسی نداشتند؟

ـ خیر آن بنده خداها کاری به ما ندارند. ما مستقل کار می‌کنیم.

* عملکرد تیم ملی در بازی با کره جنوبی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

ـ بازیکنان ما نشان دادند با تیم‌های سخت مصمم‌تر و باانگیزه‌تر بازی می‌کنند. همیشه این را نشان داده‌ایم. بچه‌ها کارشان سخت‌تر شده است. تقصیر خودشان است می‌خواستند راحت به لبنان نبازند و این تیم را شکست دهند تا الان مجبور نباشند با تمام قدرت مقابل کره جنوبی بایستند. حالا که آن‌جا نبرده‌اند الان باید این‌جا با قدرت بیشتری بایستند.

* شنیده شده که کی‌روش تمایل ندارد تیم ملی اصلی را به بازی‌های غرب آسیا بفرستد، در حالی که فدراسیون می‌خواهد ایران با ترکیب اصلی راهی این بازی‌ها شود. این موضوع صحت دارد و چه برنامه‌ای برای آن دارید؟

ـ آنها شرطشان این است که ایران با تیم اصلی در این بازی‌ها شرکت کند اما کی‌روش می‌خواهد با ترکیبی از بازیکنان جوان به این بازی‌ها برویم. فکر نمی‌کنم مشکل خاصی در این زمینه پیش بیاید.

* طبق برنامه‌ی مسابقات غرب آسیا هفته‌ی هفدهم لیگ دقیقا یک روز پیش از شروع این بازی‌هاست، بنابراین اگر تیم ملی بخواهد در آن شرکت کند باید چند روزی زودتر ایران را ترک کند و حضور ملی‌پوشان در هفته‌ی هفدهم لیگ تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. برای این مشکل چه می‌کنید؟

ـ نه خیلی این‌طور نیست. بازی‌ها در کویت برگزار می‌شود که همین بغل است! پرواز مستقیم هم که وجود دارد. کی‌روش اعتقاد دارد تیم ملی با ترکیبی از تیم فعلی و بعضی از بازیکنانی که در تیم زیر ۲۳ سال هستند در این بازی‌ها شرکت کنیم. دیگر نیاز به حضور لژیونرها که نیست.

* مشکل اثبات ملیت رضا قوچان‌نژاد به فیفا و سربازی او حل شد؟

ـ مشکل او خیلی جدی نیست. فعلا کار در صدور مجوز از سوی فیفا گیر است؛ ما نامه‌نگاری‌های لازم را انجام داده‌ایم و باید ایرانی بودن او را ثابت کنیم. دژاگه زمانی که همراه خانواده‌اش ایران را ترک می‌کرده دارای یک پاسپورت ایرانی بود و همان مدرک برای ثابت کردن ملیتش کافی شد اما قوچان‌نژاد هنگام ترک ایران، نامش در پاسپورت پدرش درج شده و متاسفانه آن پاسپورت را هم گم کرده‌اند. به همین خاطر این کار به مشکل برخورد کرد. حالا باید مدارک بیشتری به فیفا داده شود که این کار را انجام خواهیم داد. قوچان‌نژاد در اصل ایرانی است اما باید سفارت و وزارت امور خارجه هم تاییدیه‌هایی را بدهند و به این خاطر او به بازی با لبنان نرسید. از الان به بعد باید خیلی سریع مکاتبات بیشتری انجام دهیم. نهایتا با حل شدن این مساله او مانند دژاگه مشکل خاصی در بحث سربازی هم نخواهد داشت.

* با میک مک درموت چه کردید؟ به هر حال او در شرایط حساسی تیم ملی را ترک کرد.

ـ پی‌گیر شکایت از او هم هستیم.

* پیش از این شایعه شده بود فدراسیون خیلی بدش نمی‌آید کی‌روش خودش استعفا بدهد؛ چون مبلغ قرارداد او سنگین بوده و با بالا رفتن قیمت دلار الان چندین برابر هم شده است، نظرتان در این‌باره چیست؟

ـ نه واقعا این‌طور نیست. آوردن کی‌روش برای ما مثل ساختن خانه‌ای است که خیلی گران‌ تمام می‌شود؛ حالا از چهار طبقه، سه طبقه را ساخته‌ایم و حالا که یک طبقه باقی مانده، بگوییم چون ساختن این خانه خیلی گران تمام می‌شود سه طبقه‌ای که ساخته‌ایم را خراب کنیم؟! باید تا آخرش بریم و بسازیم. الان بگوییم دلار گران شده پس برنج و گندم وارد نکنیم که نمی‌شود؟!

* وضعیت برگزاری رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا که کمتر از یک هفته‌ی دیگر در تهران آغاز می‌شود چگونه است؟ مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد؟

ـ امیدواریم بر اساس این سیاستی که ما در فدراسیون در پیش گرفته‌ایم کلیه‌ی میزبانی‌ها را در رده‌های مختلف بگیریم. هر میزبانی شد از آن استقبال می‌کنیم. ما می‌توانیم میزبانی بسیاری از بازی‌ها را بگیریم. فعلا برای قهرمانی نوجوانان آسیا گام برداشته‌ایم و گرفته‌ایم و دنبال این هستیم تا مسابقات فوتسال جهانی را هم بگیریم. اگر نوجوانان را خوب برگزار کنیم بعد از آن می‌رویم دنبال گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا.

* فکر می‌کنید با محدودیت‌هایی که داریم و نیز وضعیت ورزشگاه‌هایمان امکان برگزاری جام ملت‌های آسیا در ایران وجود دارد؟

ـ بله می‌شود برگزار کرد. یک استادیوم آزادی داریم، یکی در مشهد است. ورزشگاه نقش جهان آماده می‌شود؛ ما تمام بازی‌ها را که نمی‌خواهیم در تهران برگزار کنیم. همین ورزشگاه دستگردی و راه آهن را مقداری به آن برسیم می‌شود بازی‌های مهمی را در آن برگزار کرد. البته الان این ورزشگاه‌ها خیلی بهتر از قبل شده‌‌اند. ببینید تا ما میزبانی نگیریم استادیوم‌هایمان درست نمی‌شود. اگر میزبانی بگیریم به زور هم که شده وضعیت ورزشگاه‌ها درست می‌شود. گرفتن میزبانی‌ها به فوتبال کشور رشد می‌دهد. الان ما بهترین سالن‌های فوتسال را در دنیا داریم. در آسیا کمتر کشوری مانند ما این همه سالن خوب برای فوتسال دارد. ما با دولت و وزارت ورزش هم صحبت کرده‌ایم که این میزبانی‌ها را بگیریم. آنها هم موافقند.

* تکلیف جام حذفی را در جلسه‌ی هیات رییسه مشخص می‌کنید؟

ـ این موضوع را در جلسه‌ی هیات رییسه لیگ نهایی می‌کنیم. حالا باید شرایط را بسنجیم. نظر ما مثبت است و باید ببینیم نتیجه چه می‌شود.

* تحریم رسانه‌ها توسط بازیکنان را چطور دیدید؟!

ـ به نظر من الان وقت این حرف‌ها نیست. ما حتی اگر مثل بازی‌های خوبی که تیم ملی انجام می‌دهد آنها را در زمان باخت هم تشویق کنیم روحیه‌شان را از دست نمی‌دهند. این باعث می‌شود آنها در آینده خودشان را تغییر دهند و در زمین عملکرد بهتری داشته باشند و نهایتا این اختلاف‌ها هم از بین می‌رود.

* مجمع انتخاباتی فدراسیون برای انتخاب رییس سازمان لیگ را چه زمان برگزار می‌کنید؟

ـ هفته گذشته تصمیم گرفتیم تا مجمع سازمان لیگ را این هفته برگزار کنیم. بعد از آن مجمع فدراسیون را در مهرماه برگزار خواهیم کرد و بهروان را به عنوان نایب رییس دوم راهی انتخابات خواهیم کرد. از نظر قانونی محدودیت چندانی برای این کار نداشتیم.

* گفت‌وگو از فرهاد بهارفر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر