3

سطح سؤالات نهایی طبق توانمندی تمام دانش‌آموزان تنظیم می‌شود

  • کد خبر : 412531
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که آیا سطح سؤالات امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان مدارس دولتی عادی دشوار است، به‌ویژه به دلیل ضعف آموزش یا گاهی عدم توانمندی معلمان در تدریس، گفت: به عدم توانمندی معلمان در تدریس اعتقادی ندارم. آموزش و پرورش […]

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که آیا سطح سؤالات امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان مدارس دولتی عادی دشوار است، به‌ویژه به دلیل ضعف آموزش یا گاهی عدم توانمندی معلمان در تدریس، گفت: به عدم توانمندی معلمان در تدریس اعتقادی ندارم. آموزش و پرورش موظف است فرصت‌های برابر آموزشی را برای تحقق اهداف یاددهی و یادگیری در دوره‌های تحصیلی ایجاد کند.

وی افزود: در برنامه‌ریزی و برگزاری امتحانات نهایی به‌عنوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، به‌گونه‌ای عمل شده است که میزان برخورداری دانش‌آموزان از آموزش‌های رسمی در مناطق مختلف کشور، معیار ارزیابی قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با دعوت از طراحان سؤال از مدارس دولتی در استان‌ها و مناطق مختلف و با استفاده از دستورالعمل‌های دقیق، سؤالات آزمون‌ها متناسب با آموزش و توانمندی همه سطوح دانش‌آموزان طراحی می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هر سال این موضوع را بررسی می‌کند و عملکرد دانش‌آموزان با پراکندگی جغرافیایی مختلف در پاسخ به سؤالات آزمون‌های نهایی تحلیل می‌شود.

وی در پایان گفت: این تحلیل ابزار دقیقی برای ارزیابی فرصت‌های آموزشی و برنامه‌ریزی برای بهبود آن‌هاست.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=412531

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]