5

حق نداریم بگوییم ظهور بسیار نزدیک است.

  • کد خبر : 416
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۲

حجت‌الاسلام مهدی طائب گفت : در پاسخ به سوالات بعدی باید گفت حضرت مهدی(عج) حکومت را برای کل دنیا می‌خواهند و گسترش حکومت عدل در سراسر جهان نیازمند نیروی تربیت شده به حد کافی است. افق به نقل از روابط عمومی بسیج، حجت‌الاسلام مهدی طائب استاد حوزه و دانشگاه در اجتماع طلاب بسیجی سراسر کشور […]

حجت‌الاسلام مهدی طائب گفت : در پاسخ به سوالات بعدی باید گفت حضرت مهدی(عج) حکومت را برای کل دنیا می‌خواهند و گسترش حکومت عدل در سراسر جهان نیازمند نیروی تربیت شده به حد کافی است.

افق به نقل از روابط عمومی بسیج، حجت‌الاسلام مهدی طائب استاد حوزه و دانشگاه در اجتماع طلاب بسیجی سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی الغدیر برگزار شد، با اشاره به مستند ظهور بسیار نزدیک است، اظهار داشت: عنوان این مستند غلط است زیرا ظهور یعنی آمدن امام زمان(عج) و ما ایشان را نمی‌بینیم حال، چطور خبر از آمدن فردی داده می‌شود که دیده نمی‌شود؟ البته با استناد به آیات قرآن می‌توان گفت ظهور نزدیک است اما حق نداریم بگوییم ظهور بسیار نزدیک است.

وی افزود: مستند ظهور بسیار نزدیک است طوری تنظیم شده که گویی امام زمان(عج) ۶ تا ۱۲ ماه دیگر ظهور می‌کند ولی آیا می‌توان پیش بینی کرد که حضرت براساس چه شرایطی ظهور خواهند کرد؟ منطق ظهور، منطق غیبت دانست و صحنه غیبت حضرت علی (ع) از حکومت زمینه‌ غیبت امام زمان (عج) است.

طائب با اشاره به غیبت امام علی(ع) در حکومت تصریح کرد: دلیل غیبت امام علی(ع) این بود که نیروی تربیت شده به تعداد کافی نداشت و چون پس از ۲۵ سال نیروی تربیت شده یافته بود به حکومت برگشت، امام مهدی(عج) نیز دقیقا مثل امام علی(ع) است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: سه مساله باید در ظهور حضرت مهدی (عج) بررسی شود، این سه مساله باید بررسی شود که آقا چه می‌خواهد، برای کجا می‌خواهد و چه میزان می‌خواهد؟ منطق ظهور در پاسخ به این سه سوال مشخص می‌شود. در پاسخ به سوال اول باید گفت ایشان می‌خواهند حکومت عدل تشکیل دهند کاری که در طول تاریخ هیچکس نتوانست انجام دهد، البته حاکمیت عدل وجود داشته است اما حکومت عدل نداشته‌ایم، حکومت عدل یعنی تمامی عناصر به کار گرفته شده در حکومت، عادل باشند البته پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع) نیز نتوانستند حکومت عدل تشکیل دهند.

طائب در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در پاسخ به سوالات بعدی باید گفت حضرت مهدی(عج) حکومت را برای کل دنیا می‌خواهند و گسترش حکومت عدل در سراسر جهان نیازمند نیروی تربیت شده به حد کافی است.

وی با اشاره به سازندگان مستند ظهور بسیار نزدیک است، گفت: این افراد که معتقدند حضرت مهدی(عج) ۶ ماه یا یک سال دیگر می‌آید آیا می‌دانند که نیروی تربیت شده در اختیار ایشان خواهد بود و این موضوع را از کجا فهمیده‌اند؟ اصلا سوال اینجاست که چرا مستند ظهور بسیار نزدیک است ساخته و منتشر شده است؟ امام(ره) بارها و بارها فرمودند مقدمه‌ساز هستیم و به همین دلیل نظام جمهوری اسلامی را برپا و تاکید کردند که جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش، بعد از رحلت امام (ره) نیز پرچم به دست مقام معظم رهبری سپرده شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیچکس نمی‌تواند اطلاعاتی به مقام معظم رهبری بدهد که ایشان بیشتر از آن اطلاعات در اختیار نداشته باشند، خاطرنشان کرد: وقتی از همه افرادی که فقیه هستند پس از جلسه با مقام معظم رهبری، می‌پرسید ایشان چه گفتند؟ اعلام می‌کنند، ایشان مطالب نو و جدیدی را در باب فقه مطرح کردند، مقام معظم رهبری پله پله مسائل را هدایت می‌کنند.

وی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: دشمن خارجی از ما نمی‌ترسد، ترس دشمنان از ظهور است چرا که وقتی حضرت مهدی(عج) بیایند با هیچکس شوخی ندارند، دشمنان اسلام پس از ۳۲ سال هرچه زدند جواب نگرفتند به فکر این افتادند که از حربه ظهور به شکلی که خود می‌پسندند استفاده کنند، وقتی در مستند ظهور بسیار نزدیک است طوری صحبت می‌شود که گویی ایشان ۶ ماه دیگر می‌آید دیگر نمی‌توان انتظار داشت که سند چشم انداز برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه اجرا شود، چرا که استدلال این است که آقا می‌آید و خود کارها را انجام می‌دهد و بدین ترتیب برنامه ریزی کلا تعطیل می‌شود. عبور از چراغ قرمزها و قانون اساسی کفاره دارد، وظیفه روسای سه قوه سخت است و آنان اگر قانون را کنار بگذارند باید کفاره دهند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمد نعیمی مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه نخبه کشور، بصیرت سیاسی است گفت: متاسفانه در برخی از حوزه‌های علمیه به این مهم اهتمام جدی نشان داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی از حوزه‌ها بصیرت سیاسی در مکانیزم تربیتی طلاب برای رسیدن به هدف کلی نظام دیده نشده است، گفت: طلاب بسیجی این پرکردن خلاء جدی را به عنوان یک تکلیف بر عهده بگیرند.

نعیمی در پایان تصریح کرد: طلاب بسیجی کرسی‌های تبین دین در کشور را به دست بگیرند و نگذارند عده‌ای که بویی از دین نبرده‌اند سکاندار هدایت برخی از جلسات مذهبی شده‌اند و بسیج طلاب باید با ساماندهی بسیجیان و غنا بخشی به این جلسات جلو انحراف را بگیرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر