5

رییس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی بلندپایه وارد نیویورک شد

  • کد خبر : 41652
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۹:۰۸

رییس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده ملت ایران و رییس جنبش عدم تعهد به منظور شرکت در شصت و هفتمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل در صدر هیاتی بلندپایه وارد نیویورک شد.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد و هیات همراه دقایقی پیش در فرودگاه جان اف کندی نیویورک مورد استقبال محمد خزاعی نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل و جمعی از دیپلمات های ایرانی قرار گرفتند.

در این سفر ˈعلی اکبر صالحیˈ وزیر امور خارجه، ˈمرضیه وحید دستجردیˈ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ˈصادق خلیلیانˈ وزیر جهادکشاورزی، ˈعلی نیکزادˈ وزیر راه و شهرسازی، ˈلطف الله فروزندهˈ معاون پارلمانی، سید مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس جمهوری و ˈحمید بقاییˈ معاون اجرایی ریاست جمهوری، دکتر احمدی نژاد را همراهی می کنند.

ˈاسفندیار رحیم مشاییˈ رییس دفتر رییس جمهوری، ˈسید حسن موسویˈ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ˈغلامحسین الهامˈ مشاور حقوقی رییس جمهوری از دیگر همراهان رییس جمهوری در جریان سفر به نیویورک هستند.

قرار است در حاشیه نشست مجمع عمومی، رییس جمهوری کشورمان با رهبران سایر کشورها و مقام های سازمان ملل دیدار و گفتگو کند.

رییس جمهوری در نشست افتتاح شصت و هفتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می کند و مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره مهمترین مسائل بین المللی تشریح و تبیین خواهد کرد.

به گفته رئیس جمهوری، اصلاح ساختار سازمان ملل، تشکیل یک گروه تماس برای رفع درگیری های منطقه ای در سطح کشورها و توقف خشونت ها از جمله مباحث مهم گفتگوهای وی و سران دیگر کشورهاست.

احمدی نژاد عصر روز یکشنبه به وقت محلی با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو خواهد داشت.

به دلیل اینکه رییس جمهوری اسلامی ایران رییس دوره ای جنبش غیرمتعهدها است، دیدارهای وی با سران و مقامات برخی اعضای این جنبش در نیویورک از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

رییس جمهوری چندی پیش اعلام کرد که در ملاقات های خاص با سران و مقامات عالی اعضای ˈنمˈ ، تلاش خواهد شد توافقات لازم برای ایجاد ساختارها و نهادهای اجرایی در چارچوب جنبش غیرمتعهدها حاصل شود.

علاوه بر دیدارهای دو یا چند جانبه با مقامات عالی کشورها و روسای نهادهای منطقه ای و بین المللی، گفت وگو با رسانه های صاحب نام جهان از جمله برخی رسانه های آمریکایی و ملاقات با ایرانیان مقیم این کشور از دیگر برنامه های رییس جمهوری در سفر به نیویورک خواهد بود.

احمدی نژاد در ادامه سفر خود به نیویورک دیدارهایی نیز با استادان و دانشجویان آمریکایی و جمعی از رهبران ادیان خواهد داشت.

براساس برنامه اعلام شده، سخنرانی اصلی رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل پیش ازظهر چهارشنبه هفته جاری به وقت محلی خواهد بود و پس از آن وی در یک کنفرانس خبری شرکت خواهد کرد.

در روزهای گذشته بسیاری از خبرنگاران رسانه های مختلف مستقر در سازمان ملل در تکاپو هستند تا از ضمن اطلاع از برنامه های رییس جمهوری در نشست خبری وی شرکت کنند.

این هشتمین سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک برای شرکت در نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر