2

جنگ تحمیلی برکات زیادی را عاید ملت کرد

  • کد خبر : 41667
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۴

هشت سال جنگ ناجوانمردانه بر کشور در شرایطی تحمیل شد که انقلاب با حماسه ملت سلحشور و دین‌مدار ایران و رهبری بنیانگذار کبیر تازه متولد شده بود

افق(ofoghnews.ir): فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از بیش از ۵۰ مورد اخطار هوایی در جریان برگزاری اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران خبر داد.

امیر سرتیپ ستاد فرزاد اسماعیلی که در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت، اظهار کرد: در طول برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد بیش از ۵۰ مورد اخطار هوایی و هواپیماهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را شاهد بودیم که قصد تقرب به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را داشتند.

وی همچنین خواستار تشریح تهدیدات هوایی و فضایی در جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شد و گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیای ارتش به عنوان متولی اصلی دفاع از آسمان جمهوری اسلامی با پراکندگی بیش از سه هزار نقطه به عنوان یکی از ارکان اصلی تامین امنیت و به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا، اولویت اول نیروهای مسلح و خط مقدم دفاع از کشور است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء اضافه کرد: لازم است به منظور تشریح تهدیدات هوا فضایی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و ارائه راهکارهای دفاعی به وکلای ملت و ایجاد هماهنگی و انسجام بیش از پیش ارکان نظام، مسئولان این قرارگاه حسب مورد در جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یابند.

اسماعیلی با تاکید بر لزوم دستیابی کشور به استقلال نظامی، ادامه داد: مجموعه‌ی دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بخصوص شبکه پدافند هوایی کشور به دلیل نیات خبیثانه استکبار جهانی، رفتارهای دوگانه و تبعیض‌آمیز ابرقدرت‌ها، اعمال تحریم علیه کشورمان و عدم وجود صداقت در گفتار و رفتار برخی کشورها ناگزیر به استقلال نظامی است و این استقلال تنها در سایه‌ی پشتیبانی و حمایت‌های مستمر کلیه‌ی مبادی کشوری و لشکری از نیروهای متخصص بومی و تقویت زیرساخت‌های دفاعی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری به دست خواهد آمد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در ادامه گفت: بر اساس ماموریت ابلاغی فرمانده کل قوا، پدافند هوایی ماموریت دفاع از مرزهای هوایی را با استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور در قالب شبکه یکپارچه بر عهده دارد و یگان‌های پدافند هوایی با رصد کردن آسمان کشور، هرگونه اقدام خصمانه را پاسخ می‌دهد.

فرزاد اسماعیلی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال جنگ ناجوانمردانه بر کشور در شرایطی تحمیل شد که انقلاب با حماسه ملت سلحشور و دین‌مدار ایران و رهبری بنیانگذار کبیر تازه متولد شده بود و در این شرایط مقاومت تحسین‌برانگیز مردم و نیروهای مسلح در برابر استکبار جهانی صحنه‌های بی‌بدیلی را خلق کرد که طبق فرمایش امام (ره) جز در برهه‌ای کوتاه از صدر اسلام همانند ندارد.

وی با بیان اینکه نسل جوان نیروهای مسلح وارث و رهپوی تاریخ پرافتخار دفاع مقدس هستند، گفت: جنگ تحمیلی برکات زیادی را عاید ملت کرد که افزایش تجربه، شکوفایی، خلاقیت، تثبیت و صدور انقلاب و ارتقای روحیه‌ی خودباوری از جمله‌ی این برکات است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به تاریخچه تشکیل پدافند هوایی یادآور شد: با پیشرفت علوم فناوری در هوا و فضا و افزایش تهدیدات هوایی، توجه به اهمیت پدافند هوایی قوت گرفت و ایران از سال ۱۳۱۲ از تجهیزات مربوطه بهره گرفت. پیش از انقلاب با توجه به خرید تسلیحات پیشرفته، کارکنان به آمریکا اعزام می‌شدند اما هدف، ارائه آموزش کیفی به آنها نبود بلکه امور تعمیراتی، نگهداری و استفاده از این تجهیزات توسط مستشاران خارجی صورت می‌گرفت و ایران که ژاندارم منطقه نامیده می‌شد عملا در خدمت اهداف آمریکا و استکبار جهانی بود.

اسماعیلی با اشاره به تعریف ماموریت جدید پدافند هوایی در طول دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: آمار هواپیماهای عراقی در آغاز جنگ ۳۵۰ فروند بود که علیرغم انحدام ۱۳۵تای آنها در عملیات‌های مختلف نه تنها از تعداد آنها کاسته نشد بلکه به سه برابر یعنی ۹۵۰ فروند رسید چرا که ایران در جنگ تحمیلی مقابل بیش از ۴۳ کشور حامی رژیم بعثی قرار گرفته بود اما نهایتا پیروز این عرصه مردم بودند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دوره سازندگی تا سال ۷۸ برای تقویت بنیه‌ی هوایی پدافند هوایی برای دستیابی به خودکفایی، تصریح کرد: با تغییر ماهیت تهدیدات و مختصات نبردهای آینده در سال ۱۳۸۷ و با ابلاغ فرمانده کل قوا، پدافند هوایی از نیروی هوایی منتزع شد و قرارگاه خاتم‌الانبیاء تحت تابعیت ارتش تشکیل شد/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41667

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]