3

رزمندگان ما توانستندبا شاه‌کلید ایمان و اعتقاد قلبی از موانع فراوان عبور کنند

  • کد خبر : 42040
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۷

اسارت با همه سختی‌هایش آنقدر زیبا است که به زعم یکی از بزرگان «اسارت قطعه‌ای از بهشت است».

افق(ofoghnews.ir): نایب رئیس مجلس گفت: آمریکا با تمام نیرو و امکاناتی که در ‌عراق وارد کرد، شکست خورد،‌ در لبنان همین صحنه تکرار شد و در سوریه نیز تکرار می‌شود‌ که این نشانگر آن است‌ که دنیا در شرایط یک تغییر و تحول قرار دارد.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد بعد از ظهر امروز در افتتاح مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان استان همدان با بیان اینکه اسرا در زمان اسارت خود آزادگی را رقم زدند، به ایستادگی و مقاومت آزادگان در زندان‌های رژیم بعث اشاره و اظهار کرد: آزادگان در دوران دفاع مقدس نیروی قدرت‌آفرینی بودند برای ادامه جنگ تا پیروزی که این رخداد در تاریخ جنگ‌ها کمتر اتفاق افتاده و یا اصلاً نمونه‌ای ندارد.

وی عامل کلیدی که موجب شد رزمندگان ما در دفاع مقدس، صبور و مقاوم باشند و جنگ را به قله پیروزی تبدیل کنند را مرهون ایمان راسخ آنان دانست و گفت: با شاه‌کلید ایمان و باور و اعتقاد قلبی به جایگاه شهادت رزمندگان ما توانستند تحریم را به نقطه حرکت تبدیل کنند و از موانع فراوان عبور کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایمان سخت‌ترین و دشوارترین صحنه‌ها را به شیرین‌ترین و زیباترین صحنه‌ها تبدیل می‌کند و سخت‌ترین مصائب را به زیباترین نعمت‌ها مبدل می‌سازد، عنوان کرد: اسارت با همه سختی‌هایش آنقدر زیبا است که به زعم یکی از بزرگان «اسارت قطعه‌ای از بهشت است».

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در نبرد اقتصادی واقعاً باید کار، تولید، تلاش، صرفه‌جویی و مدیریت مصرف حمایت از کالاهای ایرانی را مورد توجه قرار دهیم تصریح کرد: در رفتار و روش کلی ما باید یک تغییر شکل بگیرد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه در حوزه‌های سیاسی کشور نیز باید با بصیرت و دقت حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: مسائل سیاسی بزرگی کنار ماست و در هر نقطه از ملل اسلامی تحولاتی در حال شکل‌گیری است.

وی با بیان اینکه به واسطه زعامت و مدیریت مستقیم رهبر انقلاب اسلامی ما مواضع بسیار شفاف، روشن و قاطعی در عراق داشتیم، گفت: اگر این مدیریت و زعامت نبود در حفظ انقلاب در برابر عراق با شکست‌های سخت روبه‌رو می‌شدیم.

به گفته نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، پیروزی‌های به دست آمده در انقلاب اسلامی و سایر کشورهای اسلامی در ایستادگی در برابر ظلم و کفر پیروزی‌های کوچکی نیست چرا که یک طرف این جبهه آمریکا، دلارهای نفتی و رژیم صهیونیستی، مزدوران منطقه آمریکا و وابستگان آمریکا در دل کشورها است که کم نیستند اما با این وصف ما پیروز شدیم.

وی در ادامه با بیان اینکه سوریه یک جبهه سخت در رویارویی با استکبار است، گفت: در این جبهه اگر مدیریت درستی نبود موفقیت‌ها این گونه به دست نمی‌آمد و امروز کسانی که در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه سوریه قرار گرفته‌اند نادم و پشیمان‌اند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اگر کاخ سفید تصمیمی می‌گرفت بدون صرف هزینه یا بدون اعزام نیرو در دنیا اجرایی می‌شد، خاطرنشان کرد: آمریکا امروز تمام توانش را در صحنه وارد می‌کند اما شکست می‌خورد که این مرهون برکات بیداری اسلامی و انقلاب است.

وی ادامه داد: آمریکا سه لشکر و سپاه زرهی، همه توان تروریستی و تمام توان اقتصادی‌اش را در عراق وارد کرد و شکست خورد که این‌ها کارهای کوچکی نیست و در لبنان همین صحنه تکرار شد در سوریه نیز تکرار می‌شود در نقاط دیگر افغانستان و … که نشانگر آن است که شرایط ویژه‌ای است و واقعاً دنیا در شرایط یک تغییر و تحول قرار دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به آزادگان حاضر در جلسه با بیان اینکه شما امروز رسالت سختی دارید، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی آزادگان را الماس‌های درخشان انقلاب می‌داند چرا که شما می‌توانید با بازگو کردن دوران اسارت به ملت ایران امید بدهید.

وی خطاب به آزادگان با بیان اینکه شما در جهنمی بودید که با صبر و استقامت آن جهنم را به بهشت تبدیل کردید، گفت: دشمن با اذعان به عزت و پیروزی شما و اذعان به شکست خودش شما را بدرقه کرد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه شکل‌گیری دفاتر مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان در استان‌ها شکل‌ دیگری از تجارب و اندیشه و تفکر و اخلاق آزادگی است، اظهار کرد: آزادگانی که مورد اعتماد همه آزادگان هستند این مجموعه را خلق کردند که می‌تواند در انتقال فرهنگ آزادگی به جامعه نقش مهمی ایفا کند.

وی با بیان اینکه امروز رسالت پاسداری از ارزش‌های اسلام، انقلاب و دفاع مقدس بر عهده آزادگان است، ابراز کرد: این قشر باید در این راستا گام بردارند و به خواست خدای متعال ارزش‌های متراکم زیبای انباشته شده دوران اسارت را به نمایش بگذارند و برای مردم ما بازگو کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نقش آزادگان در افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها باید روزافزون باشد ،خاطرنشان کرد: در ارتباط با ماده ۱۳ نیز انصافاً آنچه که باید، انجام شد اگر چه کار ساده‌ای نبود و کار سختی بود چه سیرش در مجلس و چه اجرای آن در دولت.

وی افزود: سیر ماده ۱۳ در مجلس و اجرای آن در دولت هر دو کاری بود که باید از تنگناهایی عبور می‌کرد که با نوع نگاه مجلس شورای اسلامی به این مجموعه ارزشمند، اراده جدی که دولت خصوصاً شخص احمدی‌نژاد داشت این کار پیش رفت و گام برداشته شود.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: ما امروز در درآمدهای حاصل از فروش نفت و در انتقال ارز به دست آمده از فروش نفت با تحریم‌ها، تنگناها و فشارها و موانعی روبه‌رو هستیم که شما خوب در جریان هستید که این موارد و اجرای ماده ۱۳ زمینه یک مدیریت جدید در کشور را فراهم آورده که قطعاً برکاتش برای نظام بسیار است.

وی ادامه داد: اجرای این ماده یکی از نعمت‌های بسیار ارزشمند است که ما را به یک اصلاح رفتار مدیریتی خصوصاً مدیریت بودجه و مدیریت منابع مالی کمک خواهد کرد که این اصلاح رفتار باید شکل بگیرد و این دوران بسیار خوبی برای اصلاح رفتار است.

ابوترابی با بیان اینکه شرایط موجود خلاف این را نشان می‌دهد که بتوانیم نسبت به الباقی اجرای قانون از منابع نقدی استفاده کنیم، تصریح کرد: پیگیر هستیم اگر بتوان یک سری از شرایط مناسب و خوبی را در اختیار گرفت که دارای توجیه باشد می‌تواند به ما کمک کند و آزادگان در عرصه‌های اقتصادی کشور نیز در کنار گام‌های خوبی که در گذشته برداشته شده گام بردارند.

وی با بیان اینکه منابع تقدیم شده نقدی مقداری از کار آزادگان را گشوده است، گفت: شاید بتوانیم در گام بعدی نیز مجموعه‌هایی باید در خدمت به اقتصاد کشور و تأمین آینده آزادگان ایفای نقش کند و در آن راستا نیز گامی برداشته شود که احتیاج به گفت‌وگو و پیگیری دارد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=42040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر