2

دشمنان با نجات، صلاح و آزادی انسان‌ها مخالفند

  • کد خبر : 42077
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴

نقشه‌ها و توطئه‌های جهان سلطه به جان خبیث خودشان برخواهد گشت و این نقشه‌ها به برکت انسان‌های آزادیخواه و امت اسلام نقش بر آب خواهد شد

افق(ofoghnews.ir): آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با بیان اینکه “دفاع مقدس درس‌های فراوانی دارد که مقدار کمی از آنها مطرح شده است”، اظهار کرد: باید از رازهای دفاع مقدس استفاده کنیم چون ماضی، حال و مستقبل هفته دفاع مقدس به یکدیگر متصل هستند یعنی حال از گذشته و گذشته از امروز جدا نیست و حقیقت در هر زمان چهره‌ای از خود نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه “در گذشته یعنی در دوره دفاع مقدس، دشمن بعثی به ما حمله کرد و ملت ما در برابر آن قیام کرد و ایستاد”، گفت: امروز مشکل نظام جمهوری اسلامی، مشکل نظامی نیست بلکه مشکل اقتصادی، ‌اخلاقی و سیاسی مطرح است که درباره مشکلات سیاسی، باید همه با هم متحد شوند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اهمیت وحدت و اتحاد در حل مشکلات سیاسی، خاطرنشان کرد: در مشکلات سیاسی باید با هم متحد باشیم؛ همان‌طور که در جبهه مقابل دشمنان و کفر همه با هم متحد بودیم و آنجا به جبهه رفتیم و اینجا همه باید اتحاد داشته باشیم و دست از کینه و از بین بردن یکدیگر برداریم که خلاف بزرگداشت هفته دفاع مقدس است و باید به سمت همان وحدت، ایثار، شهامت و فداکاری پیش رویم. با توجه به اینکه قطب وحدت، ولایت است، باید بر اساس ولایت، وحدت داشته باشیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به امت و جوامع اسلامی تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که پیامبر اکرم(ص) را کوچک کند و فیلمی که ساخته شده است نیز هدف آنها را روشن می‌کند که به دنبال از بین بردن قداست در جهان اسلام هستند و در واقع به دنبال کوچک کردن قطب و محور اسلام و ضربه زدن به آن هستند چون از اسلام ضربه خورده‌اند و بیداری اسلامی رو به فزونی است.

امامی‌کاشانی با اشاره به اینکه “دشمنان اسلام نه تنها به پیامبر اکرم (ص)، بلکه به سایر انبیاء هم توهین می‌کنند”، گفت: هدف آنها فقط دشمنی با اسلام نیست بلکه هدفشان دشمنی با توحید، وحی و نبوت است و شاهدیم که در گذشته علیه عیسی‌بن مریم نیز فیلمی توهین‌آمیز ساخته بودند که دولت آمریکا و اروپا در برابر آن سکوتی پر از فریب و مکر داشت. در آن فیلم عیسی مسیح را که آنچنان دامنش پاک و مطهر است، آلوده جلوه دادند پس هدفشان این است که وحی را از قداست بیندازند و نبوت را رو به سقوط برند و بشر را قعر در شهوت کنند تا هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دشمنان با نجات، صلاح و آزادی انسان‌ها مخالفند و صهیونیست‌ها برای هدفشان حتی حاضر خواهند بود به موسی‌بن عمران نیز توهین کنند چون هدف دنیای سلطه این است که بر جهان مسلط شود و راهش این است که قداست را از مردم بگیرد.

وی با بیان اینکه “غیرمسلمانان و امت اسلام متوجه دشمنی‌های جهان سلطه هستند”، خاطرنشان کرد: نقشه‌ها و توطئه‌های جهان سلطه به جان خبیث خودشان برخواهد گشت و این نقشه‌ها به برکت انسان‌های آزادیخواه و امت اسلام نقش بر آب خواهد شد و دست‌های پربرکت، دست‌های شیطانی را قطع خواهند کرد.

امامی‌کاشانی در ادامه، خطاب به امت اسلام تذکری در رابطه با موضوع حج خانه خدا مطرح کرد و گفت: حج برای این است که ملت‌های مسلمان دور هم جمع شوند، مشکلاتشان را مطرح کنند و درصدد حل آن برآیند و امروز حل مشکل، فکر اسلام است که دچار صدمه شده بنابراین دشمن فکر را هدف گرفته است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه “دشمنان می‌خواهند علیه اسلام، مساله خشونت را مطرح و اسلام را به عنوان دینی خشن معرفی کنند”، خاطرنشان کرد: علمای اسلام در حج به فکر باشند تا رحمت، وحدت اسلام و رافت پیامبر اکرم (ص) را در مساجد و نماز جمعه مطرح کنند و نشان دهند که اسلام با عقل، فکر، دین، برنامه علمی، اجتماعی و تمدن بالای خود همراه با رافت پیامبر به پیش رفته است.

وی در ادامه، با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه اظهار کرد: هدف دشمن این است که مردم را خسته و گرفتار و نسبت به نظام اسلامی بی‌علاقه کند که یک راه این مساله، ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم است و برای حل این مشکل باید به سه ضلع توجه داشته باشیم؛ ضلع اول که در دست ما نیست عوامل بیگانه، تحریم‌ها و حرکت‌ها علیه نظام اقتصادی ماست که به مردم فشار می‌آورد و ضلع دیگر، مردم و ولایت به معنای والیان و حاکمان امت اسلامی هستند.

امامی‌کاشانی اضافه کرد: حاکمان که مجلس و دولت را تشکیل می‌دهند باید قوانین و روش‌هایی مطرح کنند که فشار موجود اقتصادی به ملت را کنترل و کم کنند و از طرف دیگر باید اتاق فکر تشکیل دهند و در راستای شعار امسال و در جهت حل مشکلات اقتصادی مردم حرکت کنند چون تنها اینکه بگوییم ولایت‌مدار هستیم کافی نیست و ولایت‌‌مداری با لفظ نمی‌شود. البته ضلع سوم که مردم هستند نیز باید از احتکار و حرکت به دنبال درآمد بیشتر دست بکشند.

وی با اشاره به فرمایشی از امام رضا(ع) با مضمون راضی بودن به رزق کم و حلال، گفت: امام رضا (ع) می‌فرماید کسی که به حلال و کم راضی باشد خدا گرفتاری‌هایش را کم می‌کند و خانواده‌اش را خوش و راحت خواهد کرد و درد و دوا را در دنیا متوجه او می‌کند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت تهران در ادامه، با اشاره به روز آتش‌نشانی، خطاب به آتش‌نشانان حاضر در نماز جمعه گفت: شغل آتش‌نشانی هویت و ماهیتی خطرناک دارد و علاقه به ملت، شهامت، شجاعت و ایثار می‌خواهد و امیدواریم خداوند این برادران را مورد رحمت خود قرار دهد که در جریان حمله به پالایشگاه آبادان تعدادی از آنها شهید و مجروح شدند.

امامی‌کاشانی همچنین خطاب به دانشگاهیان و مدارس کشور اظهار کرد:‌ بکوشید از نعمت جمهوری اسلامی استفاده کنید، چراکه قبل از انقلاب هیچ نداشتیم اما امروز عظمت و عزت و اقتدار داریم و در اوج علمی در هر جای دنیا با افتخار سر بلند می‌کنیم که این نظام جمهوری اسلامی به برکت فداکاری‌ها به وجود آمده و باید با امید به آینده خوب درس بخوانیم و دانشگاه‌ها و مراکز علمی را تقویت کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران نیز با تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع)، به روایتی از ایشان درباره اهمیت شکر نعمت اشاره کرد و گفت:‌ در شکر، سه نکته باید مورد توجه قرار گیرد؛ اول اینکه انسان نعمت را تماشا کند و از آن غافل نشود، دوم اینکه وظیفه خود را در برابر داشتن آن نعمت پیاده کند و سوم در دیدن نعمت، منعم را ببیند و خدایی را که نعمت داده است نظاره کند.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=42077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر