2

لایه های مدیریت اجرایی ، مالی و حمایتی بال ها و شبکه های پیچیده قاچاق در داخل و خارج کشور به طور سازمان یافته فعالیت می کنند .

  • کد خبر : 4221
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۲

وزیر اطلاعات گفت: وقتی ریگی دستگیر شد اعتراف کرد «یکی از وظایف ما حمایت از قاچاق مواد سوختی از جمله بنزین و نفت بود از طرفی سرویس های اطلاعاتی که از ما می خواستند این کار را انجام دهیم ، به فکر این نیز بودند که مشکلات سوختی خود را از این راه رفع کنند.» […]

وزیر اطلاعات گفت: وقتی ریگی دستگیر شد اعتراف کرد «یکی از وظایف ما حمایت از قاچاق مواد سوختی از جمله بنزین و نفت بود از طرفی سرویس های اطلاعاتی که از ما می خواستند این کار را انجام دهیم ، به فکر این نیز بودند که مشکلات سوختی خود را از این راه رفع کنند.» لایه های مدیریت اجرایی ، مالی و حمایتی بال ها و شبکه های پیچیده قاچاق در داخل و خارج کشور به طور سازمان یافته فعالیت می کنند .

افق – مهر ، وزیر اطلاعات در همایش علمی تخصصی راهبرد های نوین پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما به وضع قاچاق در کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس آنچه دستگاه اطلاعاتی کشور در مبارزه با قاچاق ورود کرده ، این پدیده امنیت ملی کشور را به ویژه در مباحث اجتماعی و فرهنگی و سلامت جامعه را هدف قرار داده است .

وی گفت: لایه های مدیریت اجرایی ، مالی و حمایتی بال ها و شبکه های پیچیده قاچاق در داخل و خارج کشور به طور سازمان یافته فعالیت می کنند .
مصلحی افزود: بخشی از شبکه ها با هدف قرار دادن مسائل فرهنگی و اعتقادی از حمایت های سرویس های اطلاعاتی دشمنان جمهوری اسلامی و نیز سرویس های اطلاعاتی برخی کشورهای همسایه شرقی برخوردارند .
وی ادامه داد: ریگی وقتی دستگیر شد اعتراف کرد «یکی از وظایف ما حمایت از قاچاق مواد سوختی از جمله بنزین و نفت بود از طرفی سرویس های اطلاعاتی که از ما می خواستند این کار را انجام دهیم ، به فکر این نیز بودند که مشکلات سوختی خود را از این راه رفع کنند.»
وی افزود: واردات کالاهای قاچاق مانند مشروبات الکلی و حرام ، تجهیزات ماهواره ای ، طلا ، کالا و تجهیزات مشابهی که در داخل تولید می شود ، از مصادیق براندازی اقتصادی در کشور قلمداد می شوند.
وزیر اطلاعات گفت: حجم تجارت خارجی کشور در واردات کالا از ۱۶ میلیارد دلار در سال ۸۸ به ۶۵ میلیارد دلار در سال ۸۹ رسیده و این وضع در حالی است که ابزار و امکانات نظارتی متناسب با این رشد چهار برابری نبوده است .
مصلحی افزود: به ویژه در این مقوله کار نرم افزاری و رفتن به سمت کار نظارتی به جای حضور فیزیکی و سخت ، خیلی بیشتر می تواند جوابگو باشد کما اینکه در جاهایی این موضوع به خوبی نشان داده شده است .
وی گفت: نظارت نکردن در مصارف ارزی کشور و نبودن زیرساخت های لازم موجب شده است که قاچاقچیان ، ارز مورد نیاز خود را از شبکه رسمی کشور تهیه کنند .
وزیر اطلاعات اضافه کرد: به عبارت دیگر ضعف مدیریت تجارت خارجی کشور موجب تقویت روند قاچاق در کشور شده و براین اساس اگرچه معادل واردات ، ارز در کشور به فروش رفته اما پارسال میزان توزیع ارز از طریق بانک مرکزی به بازار اقتصادی حدود سه تا ۱۱ میلیارد دلار است که بیشتر از واردات است .
مصلحی گفت: این نکته قابل توجهی است که ما زیرساخت های متناسب با این را باید فراهم کنیم .
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر