1

نگرش مدیران به روابط عمومی تا نقطه مطلوب فاصله دارد

  • کد خبر : 422630
  • ۱۱ دی ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳

افق نیوز؛ به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد گلزاری دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در نخستین همایش شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی کشور در دولت وفاق ملی که صبح سه شنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با تاکید بر اینکه حکمرانی و مدیریت در جامعه شبکه‌ای و رسانه‌ای امروز بدون […]

افق نیوز؛

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد گلزاری دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در نخستین همایش شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی کشور در دولت وفاق ملی که صبح سه شنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با تاکید بر اینکه حکمرانی و مدیریت در جامعه شبکه‌ای و رسانه‌ای امروز بدون تکیه بر اقناع افکار عمومی شدنی نیست، اظهار داشت: یکی از کلان پروژه‌ها یا حتی می‌توان گفت مهمترین پروژه و دلیل آمدن آقای دکتر پزشکیان به عرصه رقابت انتخاباتی و در نهایت ریاست جمهوری بازگشت اعتماد عمومی به جامعه بوده است.

وی افزود: همه مدیران و دولت مردان باید بدانند که بدون تکیه به اقناع افکار عمومی اعتماد حاصل نمی‌شود. اعتماد امری ساختنی است و آغاز این راه صداقت با مردم است، وقتی مردم به ما اعتماد کنند پیام‌های ما را می‌پذیرند‌.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه بدون اعتماد هیچ سیاست اطلاع‌رسانی موفق نخواهد بود، گفت: برای جلب اعتماد و اقناع افکار عمومی قوه مجریه دو بال دارد، یکی شبکه ارتباطی و دیگری شبکه اطلاع‌رسانی‌ و هدف این شبکه‌ها در واحدهای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در سطوح ملی و تابعه وابسته متجلی شده است.

گلزاری ادامه داد: نگرش مدیران به حوزه افکار عمومی و روابط عمومی، ارتباطات و اطلاع‌رسانی هرچند ارتقا یافته است‌ اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی تصریح کرد: امروزه مقامات باید حوزه روابط عمومی را یک حوزه تخصصی، مهارتی و دانشی بدانند که در مواجه با مسائل و افکار عمومی بدون مطالعه و علاقه نمی‌توان آن را مدیریت کرد.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: روابط عمومی‌ها باید در هسته اصلی تصمیم‌سازی دستگاه‌ها باشند. روابط عمومی موضوعی است که در آن نمی‌توان تصمیمی را بدون بررسی ابعاد ارتباطی و اطلاع رسانی آن و بدون حضور متولی اصلی آن اتخاذ کرد سپس از روابط عمومی انتظار داشت تاثیر موضوع را مدیریت کنند.

گلزاری افزود: از سوی دیگر روابط عمومی نیز مهمترین پیشران گفتمان وفاق هستند‌.

وی تصریح کرد: برای رسیدن موفقیت یک هژمونی و تسلط و برتری درمسیر اطلاع رسانی و ارتباطات هارمونی و هماهنگی نخستین گام است. باید صدای دولت واحد باشد‌ و این مهمترین شاخصه ارزیابی روابط‌عمومی‌ها است. هارمونی و هماهنگی رمز حرکت رو به جلو است. هماهنگی در تیم اطلاع رسانی دولت شرط موفقیت و برتری گفتمانی است. از سوی دیگر کارآمدسازی و شناخت تحولات ارتباطی باید یک دستور جدی برای گذر از رویکرد سنتی باشد.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت تاکید کرد: مجموعه شورای اطلاع رسانی دولت تلاش دارد در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و انسجام بخشی هم یکپارچگی و حرکت رو به جلو نظام ارتباطی دولت را برنامه‌ریزی و مراقب کند و هم ترویج ثمربخشی گفتمان وفاق در ارکان اطلاع‌رسانی دولت را پیگیری کند‌.

گلزاری اظهار داشت: ضمن قدردانی از حضور جناب دکتر عارف و حمایت‌های بی‌بدیل‌تان به‌خصوص ابلاغ بخش‌نامه در خصوص رعایت اجرای آیین نامه جایگاه روابط عمومی از دکتر عارف به عنوان وزیرالوزرا و عضوی دانشگاهی تقاضا داریم نسبت به ارتقا و جایگاه روابط‌عمومی‌ها از منظر نگرشی، سیاستی، ساختاری، فرایندی و اجرایی شامل بودجه و نیروی انسانی یاری‌رسان و حامی باشند.

انتهای پیام/

source
تمام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=422630

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]