1

اختصاصی : تعیین تکلیف همه پرونده‌های کمیسیون اصل ۹۰ تا ۲-۳ ماه آینده

  • کد خبر : 42285
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۸:۲۱

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ ، حمایت ازتولید داخلی ، صادرات و واردات، حمایت از کشاورزی و همچنین موضوع بانک‌ها و برخورد با سوءاستفاده کنندگان دریافت کننده تسهیلات بانکی را از مهمترین اولویت‌های این کمیسیون برای بررسی پرونده‌ آنها دانست.

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افق، با توجه به تلاش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی درمجلس شورای اسلامی برای بررسی هرچه سریعتر پرونده‌های باقی مانده از دوره گذشته اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در تلاش است طی دو سه ماه آینده همه پرونده‌های باقی مانده مجلس هشتم در کمیسیون اصل ۹۰ را در دستور کار خود قرار داده و تکلیف آنها را هرچه سریعتر روشن کند.

رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد پرونده های باقی مانده از مجلس هشتم، در کمیسیون اصل ۹۰ یادآور شد: حدود هشتصد پرونده از مجلس هشتم در کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی باقی مانده و همچنین طی مدتی که از عمر مجلس نهم می گذرد، حدود چهارصد پرونده جدید به این کمیسیون وارد شده است، لذا کمیسیون مذکور در تلاش است هرچه سریعتر تکلیف پرونده‌های مورد نظر را  روشن کند.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در خانه ملت ابراز داشت که کمیسیون اصل نودم قانون اساسی ، فعالیت‌های خود را در قالب کمیته‌های شش نفره آغاز کرده است تا بیش از این پرونده‌های مورد بحث، بلاتکلیف نبوده و معلق نمانند.
پورمختار با اشاره به اولویت‌های مورد نظر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان داشت که پرونده‌ها را بر حسب اولویت و اهمیت، به ۵-۶ موضوع اصلی تقسیم کرده‌ایم که از این میان می توان به موضوع معوقات بانکی، حمایت بانک‌ها از تولید کنندگان و مشکلاتی که برای بانک‌ها جهت اخذ وام پرداختی وجود دارد اشاره کنیم.
وی اعلام کرد که اخیراً کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس ، اولین جلسه مشترک خود را با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی تشکیل داد که البته مباحث خوبی در این جلسه مطرح شد.
پورمختار اذعان داشت: موضوع حمایت از تولید ملی عامل دیگری است که کمیسیون اصل ۹۰ به عنوان ناظر، در حال پیگیری مسئله تولید ملی از کمیسیون‌های مربوطه و همچنین دولت است تا مشخص شود چه قدمهایی برداشته شده و چه اقداماتی در این باره صورت گرفته است.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس نهم تصریح کرد که موضوع بدهکاران بانکی و افرادی که از تسهیلات میلیاردی بانکی استفاده کرده اند ولی قصد بازپرداخت آن را ندارند و به بهانه مشکل مالی قصد دارند از تسهیلات مجدد بانک‌ها استفاده کنند، یکی دیگر از مواردی است که در کمیسیون اصل ۹۰ قرار است مورد بررسی قرار گیرد چرا که این امر به هیچ عنوان برای مجلس قابل قبول و توجیه نیست.
رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس تاکید کرد که مقام معظم رهبری در تیرماه سال گذشته در دیدار با  فعالان اقتصادی خواسته‌هایی را مطرح کردند که تیتر این خواسته‌ها توسط دفتر معظم له، جهت اجرا به دولت و مجلس اعلام شد.
وی اظهار داشت: مصداق این اولویت‌ها حمایت ازتولید داخلی ، صادرات و واردات، حمایت از کشاورزی و همچنین موضوع بانک‌ها و برخورد با سوءاستفاده کنندگان دریافت کننده تسهیلات بانکی هستند، لذا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به عنوان یک موضوع اصلی و مهم درباره  موضوعات قابل طرح ، هفته آینده، پس از تعطیلی مجلس تشکیل جلسه خواهد داد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=42285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]