1

چهل سیاست جدید را از اول مهر امسال اجرایی کرده ایم

  • کد خبر : 42532
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳

آموزش و پرورش در آستانه تحولی عظیم است ،تحولی که شاید ورود به آن و نیز ریل گذاری آن بزرگترین کار حجمی باشد که در طول تاریخ آموزش و پرورش صورت گرفته است.

وزیر اموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در آستانه تحولی عظیم است ،تحولی که شاید ورود به آن و نیز ریل گذاری آن بزرگترین کار حجمی باشد که در طول تاریخ آموزش و پرورش صورت گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزیر اموزش و پرورش در گردهمایی مجمع مرکزی و کادر تشکیلاتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان افزود: شاید بتوان گفت که در طول ۳۶۵ روز گذشته کار طاقت فرسایی انجام شده است که ریل گذاری تحول بنیادین در آموزش و پرورش صورت پذیرد از جمله اینکه در طول یک سال گذشته تمام معلمان کشور به نوعی ساماندهی شدند و چهل سیاست جدید را از اول مهر امسال اجرایی کرده ایم که یکی از آنها نظام درسی شش ،سه، سه بود.
وی افزود: برای اجرایی شدن این چهل سیاست جدید، ۷۰ کار از مهر سال گذشته تاکنون انجام شده است از جمله اینکه به رغم همه مشکلات ، کتابهای درسی در شهریور در سراسر کشور توزیع شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توزیع صد و ۳۱ میلیون جلد کتاب در سراسر کشور گفت: ۲۰۰ هزار معلم دوره دیده اند و ۶۰۰ هزار کلاس جدید احداث شده که از دیگر موارد فعالیت های یک سال گذشته است.
حاجی بابایی با تاکید بر اینکه از سال گذشته حتی یک معلم وارد نظام آموزش و پرورش نشده است گفت: آنچه انجام پذیرفته براساس ساماندهی نیروهای موجود بوده است ضمن اینکه در طول دو سال گذشته صد و ۲۰ هزار کلاس درس در نوبت بعدازظهر به نوبت صبح منتقل ، ۶۰ هزار کلاس درس با هزینه ای بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان ساخته و ۶۰ هزار کلاس نیز ساماندهی شد که در این مورد می توان گفت چهارهزار میلیارد تومان با مدیریت انجام گرفته صرفه جویی داشتیم .
وزیر آموزش و پرورش همچنین به راه اندازی هزار و ۲۳۰ تا هزار و ۲۴۰ کلاس قرآن برنامه ای در قالب تخصصی کردن کلاسهای درسی افزود: ما تاکنون ۲۹۰ کار را در جهت ساماندهی ، راه اندازی ، تخصصی کردن انجام داده ایم .
حاجی بابایی در ادامه به تشریح برنامه تحول بنیادین در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: ما نمی خواهیم در این برنامه همه دانش آموزان را پزشک، دانشمند، مهندس یا خلبان تربیت کنیم بلکه می خواهیم همه نگاه ها به آموزش و پرورش را تغییردهیم به این صورت که دانش آموز ، معلم و اولیای دانش آموزان با دید جدیدی به آموزش و پرورش نگاه کنند .
وی با بیان اینکه کارهایی که در این یکی دو سال انجام شده تحول نیست بلکه شروع برنامه تحول است گفت: ما باید دانش آموزانی را تربیت کنیم که بتوانند در ۲۰ سال آینده نیازهای کشور را برطرف کنند ضمن اینکه انسان های فرهیخته ای باشند که با شناخت خود ، خانواده ، جامعه و کشور به صورتی تربیت شوند که نیازهای کشور را برطرف کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=42532

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]