2

کاهش جعل اطلاعات هویتی با صدور اسناد الکترونیک

  • کد خبر : 427439
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری مهر، افشار خاکباز معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال گفت: سازمان ثبت احوال به عنوان متولی ثبت وقایع حیاتی، وظیفه ثبت بهنگام وقایع حیاتی و مدیریت هویت اشخاص و احراز هویت شهروندان را بر عهده دارد. خاکباز بیان کرد: ارائه اطلاعات جعلی و ناصحیح، تهدید جدی در صدور مدارک […]

به گزارش خبرگزاری مهر، افشار خاکباز معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال گفت: سازمان ثبت احوال به عنوان متولی ثبت وقایع حیاتی، وظیفه ثبت بهنگام وقایع حیاتی و مدیریت هویت اشخاص و احراز هویت شهروندان را بر عهده دارد.

خاکباز بیان کرد: ارائه اطلاعات جعلی و ناصحیح، تهدید جدی در صدور مدارک هویتی محسوب می‌شود و هر ساله این سازمان با شمار زیادی از پرونده‌های این چنین روبرو است.

وی افزود: این روند ناشی از نقص در صدور مدارک هویتی کاغذی است و تنها راه کاهش جعل، حذف مدارک کاغذی و صدور مدارک الکترونیک است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اظهار کرد: این سازمان در راستای پیشگیری و مقابله با جعل هویت و با هدف دستیابی به داده‌های دقیق، با سیاست گذاری و برنامه‌ریزی در جهت الکترونیکی کردن امور هویتی، با آسیب شناسی روند صدور گواهی ولادت فیزیکی توسط بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، زیرساخت الکترونیک تبادل داده‌ها را فراهم کرد و گام اول حذف مدارک هویتی فیزیکی برداشته شد.

خاکباز با اشاره به مزایای این طرح گفت: ارائه خدمات الکترونیک به مراجعین و تکریم والدین و خانواده‌ها، افزایش دقت، صحت و امنیت داده‌های ولادت نوزاد، ثبت به هنگام واقعه ولادت در کشور، پیشگیری از جعل، کاهش هزینه‌های ناشی از چاپ گواهی‌های فیزیکی و ارائه لحظه‌ای آمارهای حیاتی در کشور بخشی از مزایای اجرای این طرح است.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=427439

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]