4

ایران سه مدرسه برای دانش آموزان استعدادهای درخشان و نخبه در افغانستان احداث می کند.

  • کد خبر : 4316
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸

‘حمیدرضا حاجی بابایی’ روز یکشنبه در دیدار با وزیر معارف جمهوری اسلامی افغانستان در تهران افزود: این مدارس در سه منطقه و ایالت کشور دوست و برادر افغانستان احداث می شود. وی تاکید کرد، با راه اندازی این مدارس که به زودی کار ساخت آن آغاز می شود می توان استعدادهای نخبه علمی این کشور […]

‘حمیدرضا حاجی بابایی’ روز یکشنبه در دیدار با وزیر معارف جمهوری اسلامی افغانستان در تهران افزود: این مدارس در سه منطقه و ایالت کشور دوست و برادر افغانستان احداث می شود.
وی تاکید کرد، با راه اندازی این مدارس که به زودی کار ساخت آن آغاز می شود می توان استعدادهای نخبه علمی این کشور را شناسایی و آن ها را در این مدارس آموزش داد.
حاجی بابایی گفت: علاوه براین، فعالیت های مشترک زیادی با آموزش و پرورش افغانستان برای بهبود شرایط آموزشی این کشور در دستور کار داریم که به زودی موافقت نامه همکاری مشترک در ۲۰ بند به امضای دوطرف خواهد رسید.
وزیر معارف جمهوری اسلامی افغانستان نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تلاش های زیادی برای ارتقای سطح علمی و آموزشی مردم کشورش انجام داده است.
‘فاروق وردک’ افزود: آموزش ۴۰ نفر از مربیان و اساتید افغانستان و کمک به تالیف کتاب های درسی از جمله اقدام های ایران در کشورش است.
وی تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ سال گذشته همچنین ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار و کمک برای پیشرفت و ارتقای فعالیت های آموزشی و علمی در افغانستان هزینه کرده است.
وی یادآور شد، آموزش معلمان افغانستان در مرکز تربیت معلم که از سوی ایران در این کشور احداث شده از دیگر فعالیت های ایران برای کمک به توسعه و شکوفایی علمی و آموزشی افغانستان محسوب می شود.
فاروق وردک گفت: در حال حاضر هشت میلیون و پانصد هزار دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی افغانستان اشتعال دارند و ۱۹۰ هزار معلم نیز کار آموزش آن ها را برعهده دارند این درحالی است که حدود چهار میلیون و پانصد هزار کودک افغان معادل ۳۸ درصد به دلایل مختلف به نظام تعلیم و تربیت دسترسی ندارند.
وزیر آموزش و پرورش ایران و وزیر معارف جمهوری اسلامی افغانستان قرار است امروز – یکشنبه – با هدف توسعه همکاری های علمی و آموزشی تفاهم نامه ای را امضا کنند.
این تفاهم نامه در چارچوب همکاری های فرهنگی و آموزشی ایران در افغانستان به ویژه در حوزه تربیت نیروی انسانی، تالیف و چاپ کتاب های درسی و احداث مدارس خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر