0

سرعت پاسخگویی به شکایات وزارت علوم افزایش یافت

  • کد خبر : 434263
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۱:۴۷

افق نیوز؛ به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حامد کرمی مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم با اشاره به راه اندازی سامانه جدید پاسخگویی به شکایات در این وزارت گفت: در سامانه جدید سرعت پاسخگویی به شکایات بالا رفته است. کرمی اظهار داشت: سامانه ای که پیش از این در وزارت علوم […]

افق نیوز؛

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حامد کرمی مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم با اشاره به راه اندازی سامانه جدید پاسخگویی به شکایات در این وزارت گفت: در سامانه جدید سرعت پاسخگویی به شکایات بالا رفته است.

کرمی اظهار داشت: سامانه ای که پیش از این در وزارت علوم برای پیگیری شکایات طراحی شده بود، از نظر نرم افزاری محدودیت هایی داشت که در سامانه جدید برطرف شده و قابلیت های کاربردی با هدف دقت و سرعت در پاسخگویی به آن افزوده شده است.

وی افزود: در سامانه جدید پاسخگویی به شکایات، کاغذ و مراجعه حضوری به کلی حذف شده و دانشگاهیان می توانند در هر جایی از کشور مستنداتی را که در اختیار دارند در قالب شکایت به معنای ادعای نقض حق شخصی و سوء جریان در عملکرد مجموعه های وزارت عتف با احراز هویت و دریافت کد رهگیری ثبت کنند.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم با بیان اینکه افراد بعد از ثبت شکایات می توانند از طریق سامانه در جریان روند پیگیری پاسخ شکایت قرار گیرند، گفت: با توجه به ثبت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل، افراد لحظه به لحظه در جریان فرآیند پاسخگویی به شکایت از طریق دریافت پیامک و یا ایمیل قرار می گیرند. به این نحو که در ابتدای ثبت شکایت پیامکی برای ایشان با کد رهگیری ارسال می شود و همچنین در پایان فرآیند رسیدگی به محض تنظیم و تایید پاسخ نیز پیامکی به منظور اطلاع رسانی پاسخ به متقاضی ارسال می گردد. همچنین گردش کار فرآیند پاسخگویی به شکایت، در قالب نمودار برای مخاطب قابل رویت است.

وی افزود: از مزیت های این سامانه می توان به این نکته اشاره کرد که شکایت پس از ثبت و تایید دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات به صورت خودکار به رابط بازرسی دانشگاه ارجاع می شود و پاسخ شکایت توسط رابط در همین سامانه ظرف مدت قانونی درج خواهد شد و پس از تایید نهایی، متن پاسخ برای متقاضی قابل مشاهده است.

کرمی همچنین از دسته بندی شکایات خبر داد و افزود: شکایات در هفت عنوان اصلی در حوزه موضوعات مرتبط با آموزش عالی دسته بندی شده و ذیل هر عنوان موضوعات فرعی پیش بینی شده که موارد توسط دانشجویان، کارکنان، اساتید و اعضای هیأت علمی ثبت می شود و دانشگاه های هر شهر در بخش مشخصات متشاکی به صورت مجزا نمایش داده می شود.

همچنین امکانی در سامانه پیش بینی شده که در صورت تمایل متقاضی، در روند رسیدگی به شکایت نام و مشخصات شاکی محفوظ و محرمانه می ماند و به اطلاع متشاکی رسانده نمی شود.

کرمی تاکید کرد: با توجه به اینکه این سامانه صرفا جهت ثبت و پیگیری شکایات راه اندازی شده است تقاضا داریم از ثبت موارد دیگر مانند درخواست، پیشنهاد و … خودداری شود و موارد مربوطه را صرفا به واحد مربوطه ارسال نمائید. در این سامانه امکان بارگذاری مدارک و مستندات نیز وجود دارد؛ بنابراین کارشناسان این دفتر ابتدا ارزیابی اولیه از اعتبار شکایات و گزارش ها خواهند داشت.

مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات، گفت: در سامانه جدید، سرعت پاسخگویی به شکایات بالا رفته است و با ارجاع دقیق و سریع شکایت، رضایتمندی متقاضیان را در پی خواهد داشت.

لازم به ذکر است سامانه جدید دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات به عنوان تنها درگاه دریافت شکایات و گزارشها از طریق صفحه اصلی پرتال اطلاع رسانی وزارت علوم و یا آدرس https://erp.msrt.ir از ابتدای اسفند ماه ۱۴۰۳ در دسترس عموم دانشگاهیان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

source
تمام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=434263

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]