1

بیشترین شکایات مردمی از تخلفات در حوزه تجهیزات پزشکی

  • کد خبر : 434443
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید مهرزادی، با اشاره به آخرین گزارش‌های دریافتی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: بیشترین تخلفات ثبت‌شده در  آخرین گزارش‌های اخذ شده سال جاری، مربوط به تجهیزات پزشکی و فرآورده‌های غذایی بوده و اقدامات قانونی برای برخورد با متخلفان در حال اجراست؛ بیشترین موارد شکایت به تخلفاتی همچون گران‌فروشی، […]

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید مهرزادی، با اشاره به آخرین گزارش‌های دریافتی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: بیشترین تخلفات ثبت‌شده در  آخرین گزارش‌های اخذ شده سال جاری، مربوط به تجهیزات پزشکی و فرآورده‌های غذایی بوده و اقدامات قانونی برای برخورد با متخلفان در حال اجراست؛ بیشترین موارد شکایت به تخلفاتی همچون گران‌فروشی، عرضه محصولات تقلبی، قاچاق و فروش کالاهای تاریخ مصرف گذشته مربوط بوده که نشان‌دهنده لزوم تشدید نظارت بر زنجیره تأمین این کالاهاست.

وی در ادامه افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی، ۱۸۲ مورد شکایت ثبت شده که بیشترین آن‌ها مربوط به گران‌فروشی و عدم ارائه فاکتور بوده است. از این تعداد، ۱۱۶ مورد تأیید و به کمیسیون‌های تخصصی و تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو همچنین درباره فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی اظهار کرد: ۱۵۲ مورد شکایت ثبت شده که عمده آن‌ها به عرضه محصولات تقلبی و قاچاق مربوط می‌شود.

به گفته وی در حوزه فرآورده‌های طبیعی و مکمل‌ها، ۶۹۲ مورد شکایت دریافت شده که بیشترین آن‌ها به عرضه محصولات تقلبی و قاچاق اختصاص دارد. برخلاف سایر حوزه‌ها که مراکز عرضه در صدر تخلفات قرار داشتند، در این بخش بیشترین گزارش‌ها از داروخانه‌ها ثبت شده و این موضوع نیاز به افزایش نظارت را نشان می‌دهد.

مهرزادی با اشاره به تخلفات گسترده در حوزه فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی تصریح کرد: ۶۰۷ مورد شکایت در این حوزه ثبت شده که ۴۸۶ مورد آن تأیید شده است. این آمار نشان‌دهنده نقش مؤثر نظارت‌های مستمر در شناسایی و برخورد با متخلفان است.

وی درباره اقدامات انجام‌شده افزود: طبق آمار فصل پاییز بدون احتساب آمار اداره کل دارو، ۸۰ پرونده در کمیسیون‌های تخصصی بررسی، ۹۳ مورد به تعزیرات ارجاع، ۲۶۲ مورد تذکر کتبی صادر و ۵۸ مورد به مراجع قضایی ارسال شده است.

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو تأکید کرد: سازمان غذا و دارو با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی روند نظارت بر زنجیره تأمین و عرضه فرآورده‌های سلامت‌محور را تقویت کرده و از شهروندان می‌خواهد تخلفات را از طریق سامانه‌های رسمی گزارش دهند.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=434443

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]