2

تصاویری از حضور اقشار مختلف جامعه در مراسم تشیع امام جمعه یزد+ تصاویر

  • کد خبر : 4356
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱

تصاویر و حواشی،زرتشتیان و علی‌خمینی در تشییع امام جمعه یزد     یکی از حاضران در این مراسم در بیان نکات تشییع نوشت: ساعتها پیش از شروع مراسم در محل نماز جمعه یزد و خیابانهای اطراف، جمعیت بی شماری حضور داشتند.چشمها گریان و چهره‌ها غمناک بود. مردم نسبت به پیکر حجت‌الاسلام صدوقی که بالای کرسی  […]

تصاویر و حواشی،زرتشتیان و علی‌خمینی در تشییع امام جمعه یزد

تشییع آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد

تشییع آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد

تشییع آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد

تشییع آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد

 

تشییع آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد

تشییع آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد
تشییع آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد

 

یکی از حاضران در این مراسم در بیان نکات تشییع نوشت: ساعتها پیش از شروع مراسم در محل نماز جمعه یزد و خیابانهای اطراف، جمعیت بی شماری حضور داشتند.چشمها گریان و چهره‌ها غمناک بود. مردم نسبت به پیکر حجت‌الاسلام صدوقی که بالای کرسی  و در جلوی محراب قرار داشت صمیمانه ابراز احساسات و ارادت کردند.

*همه اقشار مردم از جمله هموطنان باوفای زرتشتی نیز همگام با دیگر همشهریان خود مراتب احترام نسبت به امام جمعه فقید دیارشان را ادا کردند.

*حضور قشر جوان در مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام صدوقی چشم گیر بود.

*پیکر امام جمعه  فقید یزد بر دوش مردم و با شعارهای؛”عزا عزاست امروز روز عزاست امروز مهدی صاحب الزمان صاحب عزاست امروز؛ الله اکبر”،”لاالاالله  محمدرسول الله” به طرف مسجد حظیره حرکت داده شد.

*حجت الاسلام خاتمی که به اتفاق حجت الاسلام سید یاسر خمینی در میان جمعیت عزادار حضور داشتند مورد توجه مردم قرار گرفتند و انبوه جمعیت با ابراز احساسات و احترام به طرف آنها آمدند به گونه ای که نه تنها در حرکت ایشان بلکه در کل حرکت جمعیت کندی و وقفه پیش آمد و برای جلوگیری از اخلال در مراسم تشییع ،سید محمد خاتمی ترجیح داد از یکی از راهای فرعی به سوی مسجد حظیره برود و در نهایت به دشواری از درب شمالی حسینیه جنب مسجد حظیره وارد شد.

باتوجه  به اینکه ساعت شروع مراسم ساعت ۸ صبح اعلام شده بود اما حضور اقشارمختلف مردم ازساعات ابتدایی صبح در خیابان های اطراف مسجد ملااسماعیل و خیابان قیام، میدان شهدا، خیابان امام که به عنوان مسیر تشییع اعلام شده بود، چشمگیر بود.

بعد از شروع مراسم  خیابان های مسیر تشییع  مملو ازجمعیت بود به طوری که تشییع پیکر مطهر با کندی صورت می گرفت.

با توجه به برنامه ریزی های انجام شده قرار بود نماز بر پیکر فرزند سومین شهید محراب در مسجد روضه محمدیه توسط  آیت الله محقق داماد خوانده شود که با تاخیر صورت گرفته در اجرای مراسم نماز با دو ساعت تاخیر توسط ایشان اقامه شد.

حسینیه شهید صدوقی که در کنار مسجد روضه محمدیه قرار دارد میزبان شخصیت ها و مهمانان این مراسم بود به طوری که آیت الله محقق داماد، آیت الله رسولی محلاتی، آیت الله موسوی خوئینی، حجت الاسلام  سید محمد خاتمی، نمایندگان مقام معظم رهبری حجج الاسلام مروی، سید رضا تقوی ، حجت الاسلام ابوترابی فرد معاون قانونگذاری مجلس شورای اسلامی، نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مراجع عظام، حجج اسلام سید یاسر و سید علی خمینی، مسیح بروجردی، مرتضی اشراقی از اعضای بیت حضرت امام(ره)، آیت الله وافی نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری ومهندس حبیب الله بیطرف و مسجد جامعی از وزاری کابینه خاتمی و بسیاری از شخصیت های  ملی و محلی  حضور داشتند.

از دیگر شرکت کنندگان این مراسم  می توان به برخی از اعضای مجمع روحانیون مبارز از جمله حجج اسلام موسوی لاری، مجید انصاری، نظام زاده، محمد شریعتی دهاقان، فومنی، جماعتی، استانداران اسبق یزد، ، حجت الاسلام حسینی بوشهری، جعفری گیلانی، اعرافی، آیت الله احمدی فقیه و آیت الله مدرسی اشاره کرد که در حسیینه شهید صدوقی که با یک درب چوبی با مسجد جدا می شود حضور داشتند.

به دلیل ازدحام جمعیت مجری این مراسم و همچنین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و استاندار یزد ازمردم خواستند امکان برگزاری نماز را فراهم کند که به دلیل ازدحام جمعیت این عمل تقریبا غیرممکن بود.

دراین هنگام حجت الاسلام محمد صدوقی یادگارامام جمعه فقید یزد با قرار گرفتن در پشت تریبون ضمن تشکر از ابراز احساسات مردم خواست تا امکان برگزاری مراسم فراهم شود که این امر نیز محقق نشد. همچنین محمد صدوقی در سخنانی با بیان اینکه دیدن حضور حماسی مردم و جمعیت قدرشناس یزد درمراسم تشییع امام جمعه شهر یزد غیرقابل پیش بینی بود، گفت: حضور پرشکوه مردم باعث کاهش آلام و تسلی دل ما شد.

وی با بیان اینکه بیت شهید صدوقی همواره در طول تاریخ انقلاب خادم مردم بوده است، گفت: امیدواریم همچون گذشته با همراهی مردم بزرگوار به عنوان خادم و خدمتگزار همشهریان انجام وظیفه خواهیم کرد.

محمد صدوقی ضمن تشکر از حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم  افزود: از حضور نمایندگان مقام معظم رهبری،  آیت الله محقق دادماد، سید محمد خاتمی تشکر می کنم که حاضرین بعد از شنیدن نام خاتمی با صلوات از حضور وی اسقتبال کردند.

هنگامی که صدوقی از حضور حجج اسلام سید یاسرو سید علی، خمینی  تشکر کرد، مردم مجداد با فرستادن صلوات از حضور این اشخاص استقبال کردند.

علی رغم اصرار مجربان مراسم برای ایجاد فضا، جهت اقامه نماز به دلیل ازدحام جمعیت این عمل در مسجد روضه محمدیه غیر ممکن شد.

بعد از این رخداد، خاتمی  وسایر علما از جمله محقق دادماد، نمایندگان مقام معظم رهبری  و… به حسینیه جنب مسجد بازگشتند که همزمان پیکر امام جمعه فقید یزد نیز به حسینیه منتقل شد و نماز توسط آیت الله محقق دادماد اقامه شد. بعد از اقامه  پیکر این عالم ربانی برای تدفین به محل آرامگاه سومین شهید محراب که در مابین مسجد و حسینیه قرار دارد منتقل و در پایین پای پدر و مادر دفن شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4356

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر