4

رژیم اسرائیل درصدد نابودی فلسطینیان ساکن نوار غزه است

  • کد خبر : 44484
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴

اسرائیلی‌ها به تدریج در حال نسل کشی در این منطقه هستند؛ منطقه‌ای که در واقع رژیم اسرائیل می‌خواهد فلسطینیان را از آن محو کند.»

درک گراهام، فعال حقوق بشر در مصاحبه با پرس تی‌وی
همزمان با تداوم موج حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه در اثر حمله هواپیماها و تانک‌های این رژیم دست‌کم ۴ فلسطینی کشته و ۹ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.
این حملات چند ساعت پس از آن روی داد که یک افسر ارتش رژیم اسرائیل ۲۳ اکتبر (۲ آبان) بر اثر انفجار بمب در مرز شمالی نوار غزه مجروح شد.

«جبهه مردمی آزادی فلسطین» مسئولیت این بمب‌گذاری را به عهده گرفت.

به گفته مقام‌های امنیتی حماس، این حمله بمب‌گذاری همزمان با تشدید تهاجم نیروهای رژیم اسرائیل به غزه صورت گرفت.

پرس تی‌وی برای بررسی ماهیت و عواقب حملات مرگبار رژیم اسرائیل بر ضد فلسطینیان ساکن نوار غزه با درک گراهام، فعال حقوق بشر مصاحبه‌ای انجام داده است که برگردان آن را در ادامه می‌خوانید.

پرس تی‌وی: وقتی به حوادث هشدار دهنده اخیر می‌نگریم به نوعی بمب می‌رسیم که مورد استفاده رژیم اسرائیل قرار می‌گیرد، بمبی که وقتی منفجر می‌شود به صورت تیرهای کوچک‌تری در می‌‎‌آید که در تماس با بدن انسان منفجر می‌شوند و این مساله طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی است. به نظر شما آیا در جدیدترین حملات رژیم اسرائیل به غزه نیز چنین مساله‌ای روی داده است؟

گراهام: آن‌ها اغلب سلاح‌های مختلفی را در غزه بر روی مردم فلسطین آزمایش می‌کنند، آن‌ها سال ۲۰۰۸ فسفر سفید و بمب‌های موسوم به «دایم» (Dense Inert Metal Explosives) را روی مردم فلسطین آزمایش کردند و حالا هم در حال آزمایش یک سلاح جدید دیگر هستند.

همه این سلاح‌ها غیرقانونی هستند و نباید در مناطق غیرنظامی مورد استفاده قرار بگیرند اما با این وجود اسرائیلی‌ها بدون این‌که مورد مجازات قرار بگیرند از این سلاح‌ها استفاده می‌کنند. این غیرمنصفانه است و امریکایی‌ها نیز از این اقدام رژیم اسرائیل حمایت می‌کنند.

پرس تی‌وی: و سازمان ملل نیز اخیرا گزارشی منتشر کرده که بسیار هشدار دهنده است، شاید شما هم آن را شنیده باشید که به این حقیقت اشاره کرده که غزه تا سال ۲۰۲۰ به منطقه‌ای غیرقابل سکونت بدل خواهد شد. کاملا مشهود است که این محاصره ۵ ساله در حال فلج کردن همه ساکنان غزه و تمامی جنبه‌ها و سطوح زندگی آنان است به ویژه وقتی به عنوان مثال صحبت از خدمات پزشکی و کمبود آن به میان می‌آید. به نظر شما چه شواهد دیگری دال بر عواقب اصلی این محاصره برای مردم غزه وجود دارد؟

گراهام: شیوه اجرای این مساله به این‌گونه است که اسرائیلی‌ها به تدریج در حال نسل کشی در این منطقه هستند؛ منطقه‌ای که در واقع رژیم اسرائیل می‌خواهد فلسطینیان را از آن محو کند.

آن‌ها در حال حاضر اجازه نمی‌دهند کارخانه‌های تصفیه آب و آب شیرین کن در این منطقه فعالیت کنند و شما نمی‌توانید بدون آب زندگی کنید. در گزارش سازمان ملل هم آمده است که آب غزه تا سال ۲۰۱۶ غیرقابل شرب خواهد شد و سال ۲۰۲۰ مرمت سفره‌های آب زیر زمینی غزه نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

خب ما در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داریم و جامعه جهانی هم کناری ایستاده و وقوع آن را تماشا می‌کند. ما درباره حدود ۱.۷ میلیون نفر انسان صحبت می‌کنیم. ۱.۷ میلیون نفر انسانی که بدون آب زنده نمی‌مانند و این مساله نباید اتفاق بیفتد. نهادهای جهانی باید در برابر آن ایستادگی کنند و بگویند دیگر بس است، شما باید مرزهای غزه را بازگشایی کنید و اجازه دهید کمک‌های پزشکی و بشردوستانه به این منطقه ارسال شود اما اسرائیلی‌ها و بقیه جهانیان به عمد نسبت به این مساله بی‌اعتنایی می‌کنند و اجازه می‌دهند این حادثه اتفاق بیفتد. این مساله غیرمنصفانه و غیرمعقول است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=44484

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]