4

فهم، تبیین و اجرای اسلام مجموعا ولایت فقیه را تشکیل می دهد

  • کد خبر : 451
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۱

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه امام (ره) احیاگر دین بود، گفت: امام عزت دینی را به ما برگرداند همان چیزی که دنیا وحشت دارد بگوید در منطقه اتفاق افتاده است.  حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب برای همه […]

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه امام (ره) احیاگر دین بود، گفت: امام عزت دینی را به ما برگرداند همان چیزی که دنیا وحشت دارد بگوید در منطقه اتفاق افتاده است.
 حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب برای همه ما یک فرصت است نکند از این بارش فراگیر نعمت محروم شویم.وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: امام (ره) نشان داد اسلام یک قدرت، یک جبهه، نور و یک حقیقت است و می تواند جامعه بشری را اداره کند و ضامن دنیا و آخرت است.

صدیقی با بیان اینکه ضامن تحقق حکومت اسلامی ولایت فقیه است، گفت: ولی فقیه کسی است که باید بتواند با جذب دلهای مردم اقتدار کسب کند. فهم، تبیین و اجرای اسلام مجموعا ولایت فقیه را تشکیل می دهد و این جزو متون دین است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه امام افتخار و عزت مسلمانان را به جامعه جهانی عرضه کرد و اسلام را در مجاری خود قرار داد و این معنویت بود که جامعه را شیدای امام کرد، گفت: ملت مشاهده کردند که امام دم از اسلام می زند و به آن باور دارد و صرفا برای دیگران شعار نمی دهد، امام سحرها را باطل کرد و اسلام را در جهاد و شهادت و حکومت و جای جای زندگی مطرح کرد و امروز این جاذبه دنیا را تکان داده و مردم مصر و تونس و دیگر نقاط جهان به میدان آمدند.حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه همه حیات امام خیر بود و فقاهت از بارزترین ویژگی های امام بود گفت: امام یک عارف بود و راهی را رفته بود که صاحب شهود بود و پسٍ پرده را یافته بود و عشق خدا را در وجود خود داشت، او یک محدث، محقق و متکلم بود و این جامعیت بود که رهبری انقلاب را بر عهده گرفت و ملت در برابرش به لحاظ اعتقادی و علمی زانو زدند و بی دلیل نبود که چنان استقبال بی سابقه تاریخی از او به عمل آوردند.

صدیقی دومین ویژگی امام را مجاهدت وی خواند و گفت: امام مجاهدی بود که در صحنه بیرونی باکی از شرق و غرب نداشت و با فریاد شعار نه شرقی نه غربی را سر داد و مرگ بر آمریکا را رایج کرد و رژیم جعلی صهیونیستی را بی حیثیت کرد، امام آمریکا را شیطان بزرگ نامید و گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

خطیب جمعه تهران گفت: کسی که در عرصه جهانی با بالاترین قدرت ها دست و پنجه نرم می کند عجب است که لحظه ای از شیطان درون غفلت نمی کند و از ارزش های ذاتی خود مراقبت می کند و با تعریف ها و مداحی ها مقابله می کند زیرا معتقد است مدح ها مستی می آورد و درست به همین دلیل بود که امام هرگز از تعریف دیگران خوشحال نمی شد.

وی گفت: امام جهاد اکبر داشت اما در مرحله اخلاقی به همه ارزش های اسلامی پایبند بود و در عرصه شهود از خدا می ترسید.

صدیقی اظهار داشت: امام (ره) احیاء روح خودباوری و استقلال را در سرلوحه برنامه های خود قرار داد و با دم مسیحایی که داشت ملت را زنده کرد، این باور را به مردم داد که می توانیم نه شرقی باشیم و نه غربی و الگو را از دین بگیریم.

وی افزود: امام جوانان را چنان ساخت که برای شهادت لهله می زدند و به امام التماس می کردند دعا کنید ما شهید شویم و در مقابل امام هم در برابر ایمان این جوانان زانو می زند و به دست و بازوی آنها بوسه می زد.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه: امام احیاگر دین بوده و به دین اسلام تکیه کرد و عزت دینی همان چیزی که دنیا وحشت دارد بگوید را به ما برگرداند، گفت: اگر جوانان مصر، تونس، بحرین حالا به دنبال اسلام خواهی هستند چرا که امام احیاگر وحدت در جهان اسلام و منادی وحدت در داخل کشور بود و می فرمود قرن، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران است.

وی خاطر نشان کرد: امام با آن عظمت رفت اما پرچم روی زمین نماند این چراغ همیشه روشن است و این راه همچنان ادامه دارد اما قدرت در وجود خلف آن بزرگوار، امام خامنه ای می جوشد.

وی گفت: ۲۲ سال از رحلت جانسوز امام گذشت اما همه توطئه ها نقش بر آب شد و ملت ایران هر روز مقتدرتر از قبل به پیش است و ملت های دیگر هم به ملت ایران می پیوندند همانطورکه رهبر انقلاب نوید دادند که صبح بیداری اروپا هم در پیش است و جوانه هایش را می بینیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر