5

همه حقایق در قرآن ثابت است و قرآن بیان هر چیزی است که مردم به آن نیاز دارند.

  • کد خبر : 4544
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۸:۵۷

آیت الله آملی لاریجانی در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سران قرآن را کتاب هدایت و برنامه زندگی و افزود:‌ در این زمینه آیات بسیاری یافت می شود که قرآن را کتاب هدایت به نور و سعادت بیان می کند. وی با اشاره به آیاتی از […]

آیت الله آملی لاریجانی در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سران قرآن را کتاب هدایت و برنامه زندگی و افزود:‌ در این زمینه آیات بسیاری یافت می شود که قرآن را کتاب هدایت به نور و سعادت بیان می کند.

وی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید درباره اینکه قرآن کتاب برنامه زندگی و هدایت است به تفسیر المیزان علامه طباطبایی پرداخت و گفت: در این تفسیر آمده است انسان در مسیر زندگی هدف و غایتی دارد که آنرا سعادت می پندارد و همه برای طلب این سعادت راهی را می پیمایند ولو اینکه گاهی خطا می کنند.

آقای آملی لاریجانی افزود:‌حتی کفار، مشکران و منافقان برای خود سعادتی تصور می کنند و برای رسیدن به آن هدف دنیایی راهی دارند.

وی گفت:‌ قرآن درباره هدف بحث های فراوانی دارد و از حیات طیبه زیاد سخن گفته است.

رئیس قوه قضائیه افزود:‌ قرآن برای سعادتی که منتهی علیه مسیر آدمی است به اعتقادات‌،‌اخلاق حسن و احکام می پردازد.

وی با بیان تفاسیر گوناگونی از آیه ۸۹ سوره نهل گفت:‌ همه حقایق در قرآن ثابت است و قرآن بیان هر چیزی است که مردم به آن نیاز دارند.

آقای آملی لاریجانی افزود: همه قرآن این مرتبه ای نیست که ما تلاوت می کنیم و قرآن حقیقت نزول یافته ای است که به دست ما رسیده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر انسان به طرف طهارت برود معانی بسیاری برای او از قرآن مشخص می شود.

در این مراسم حجت الاسلام محمدی سرپرست اوقاف و امور خیریه نیز با اشاره به روند برگزاری این مسابقات گفت:‌ ۴۵ نفر حافظ کل قرآن و ۵۱ نفر قاری از ۶۱ کشور جهان در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم شرکت کردند.

وی افزود: در این مسابقات از ۸ داور خارجی و ۵ داور داخلی در هیات داوران استفاده کردیم.

آقای محمدی گفت: همزمان با برگزاری این مسابقات بخش پژوهشی و مقاله نویسی با ارائه ۵۳۱ مقاله داخلی و خارجی و انتخاب ۱۵ مقاله برتر برگزار شد.

وی افزود:‌ تجلیل از ۲۵ نفر در همایش تجلیل از بانوان فعال در عرصه قرآن کریم، برگزاری کارگاه های آموزشی، عرضه محصولات فرهنگی، راه اندازی غرفه حجاب و عفاف، پاسخگویی به سوالات و شبهات قرآنی و برگزاری بیست و پنج محفل قرآنی با حضور قاریان بین المللی در استان تهران و البرز از دیگر برنامه های همزمان با این مسابقات بود.

بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از۸ تا ۱۳ تیر در سالن اجلاس سران کنفرانس اسلامی تهران برگزار شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر