4

جلوگیری از ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات مجلس که استعفایشان صوری است

  • کد خبر : 4613
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰

سیدصولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور درخصوص نحوه ارائه تخلفات احتمالی برخی مدیران دولتی در فرایند انتخابات از سوی مردم به این ستاد گفت که ستاد انتخابات سراسر کشور به صورت دائم فعال است و اگر احیانا کسی تخلفی را مشاهده کرد می‌تواند آن را به ستاد انتخابات وزارت کشور […]

سیدصولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور درخصوص نحوه ارائه تخلفات احتمالی برخی مدیران دولتی در فرایند انتخابات از سوی مردم به این ستاد گفت که ستاد انتخابات سراسر کشور به صورت دائم فعال است و اگر احیانا کسی تخلفی را مشاهده کرد می‌تواند آن را به ستاد انتخابات وزارت کشور یا استانداری‌ها مکاتبه کند. افق – فارس:وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بحث برگزاری رایانه‌انی انتخابات به صورت آزمایشی در بعضی از استان‌ها که از سوی وزیر کشور مطرح شده بود، به کجا رسیده است، تاکید کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از ابزار و امکانات روز در برگزاری انتخابات استفاده کنیم، البته به این معنا نیست که خدای ناخواسته بخواهیم دقت، صحت و سلامت انتخابات را فدای سرعت بکنیم.

* امکان برگزاری تمام مکانیزه انتخابات در بعضی از حوزه‌های انتخابیه فراهم است

“با توجه به مجوزی که قانونگذار داده چنانچه زیرساخت‌ها فراهم شود امکان اینکه در بعضی از حوزه‌های انتخابیه، انتخابات را به صورت آزمایشی «تمام مکانیزه» برگزار کنیم، هست “.

* استمرار جلسات وزارت کشور با سایر دستگاه‌های اجرایی در اجرای فرایند انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به استمرار جلسات وزارت کشور با سایر دستگاه‌ها همچون شورای نگهبان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری بهتر انتخابات گفت: انتخابات یک فرایندی دارد که در راستای اجرای آن جلسات مختلفی با دستگاه‌های اجرایی برگزار و کارها انجام می‌شود.

* جلوگیری از ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات مجلس که استعفایشان صوری است

سیدصولت مرتضوی درباره برخی‌ها اظهارنظرها که استعفای بعضی از مدیران اجرایی را صوری می‌دانند، تصریح کرد: قانونگذار مشخص کرده ظرف مدت یک ماه باید برای فرد مستعفی جانشین منصوب شود، بنابراین معنا و مفهومی ندارد که استعفایی به صورت صوری باشد. البته استعفا در حکم کارگزینی آن فرد منظور می‌شود و دستگاه‌های اجرایی نیز نظارت کافی می‌کنند. از سوی دیگر هنگام ثبت‌نام اگر محرز شود که هر کسی که استعفایش به صورت صوری بوده از ثبت نام آن فرد به صورت جدی جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه این گفت‌وگو درباره آخرین گزارشات ارسالی به وزارت کشور درباره تعداد مدیران دولتی که برای شرکت در انتخابات مجلس نهم استعفا داده‌ اند به خبرنگار ما گفت که گزارشاتی که تا الان به دست ما رسیده حاکی از بی‌رغبتی مدیران برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم است.

* تائید خبر استعفای ۵۳ مدیر دولتی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس

معاون سیاسی وزارت کشور تعداد مدیران دستگاه اجرایی و ائمه جمعه که برای شرکت در انتخابات مجلس نهم استعفا داده‌اند را ۵۳ نفر اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر