به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالمطهر محمدخانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره سدمعبر دستفروشان اظهار کرد: در شرایط اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، کسبه سعی دارند فروش خود را با روشهای مختلف افزایش دهند و برخی از این موارد مورد استقبال شهروندان نیز قرار میگیرد؛ مانند میز و صندلیهایی که برخی رستورانها در پیادهرو قرار میدهند و مورد استفاده مردم قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینکه در سال ۴۰۳ بیش از ۲۰ هزار و در سال جاری نیز ۳۵ هزار عملیات سدمعبر انجام شده است، ادامه داد: با این حال، موضوع پیچیدگیهای اقتصادی و اجتماعی دارد و بین مردم نیز مخالفان و موافقانی دارد. علاوه بر این، تلفیقی از دستفروشان و مغازهدارها هستند، اما تلاش میکنیم قانون را رعایت کنیم. اعتراض شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ قابل ثبت است و افزایش این تماسها میتواند دست شهرداری را برای مقابله با آن بازتر کند.
سخنگوی شهرداری تهران درباره اقدامات شهرداری تهران در خصوص بحران آب نیز تصریح کرد: شهرداری تهران متولی این موضوع نیست، اما در کنار متولیان اقدام میکند. در بودجه امسال، ۵ همت برای خط انتقال آب به شهر تهران از سد طالقان و سد لار اختصاص داده شد. شهرداری تعهد خود را انجام داده است. در بازچرخانی و احداث تصفیهخانهها نیز در دستور کار بوده و این مسیر را ادامه میدهیم.
وی گفت: علاوه بر این، شهردار تهران در جلسات کارشناسی ایدهها و پیشنهاداتی برای دولت دارد که در قالب نامهای به رئیسجمهور ارائه شده است تا مدیریت شهر تهران بر این اساس به عهده گرفته شود. بر اساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی، موضوع بحران آب قابل مدیریت است و راههای عملیاتی برای کاهش تبعات آن وجود دارد.
محمدخانی در ادامه این نشست درباره انتشار نامه یکی از اعضای شورا در مورد تردد اتوبوس های برقی با پلاک موقت، اظهار کرد: بنده از این نامه متعجب و ناراحت شدم چراکه این نوع روش مخالفت و انتقاد باید مرزی به نام منافع مردم داشته باشد؛ اینکه در ادامه مسیر مخالفت با شهردار تهران به برخی قوانین و مقررات توجه کنیم و مسیری را که برای مردم دردسر ایجاد می کند، مطرح کنیم، درست نیست.
وی افزود: از ادوار گذشته اتوبوسهایی داریم که فاقد پلاک هستند مانند برخی اتوبوس های دوکابین به علت فرسودگی در حال از رده خارج شدن هستند اما هنوز پلاک ندارند اما تاکنون هم کسی نگفته بود که به دلیل نداشتن پلاک باید از مسیر خدمات رسانی خارج شوند.
سخنگوی شهرداری تهران گفت: در این دوره توانستیم ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برقی را وارد شهر کنیم که تمام آنها بیمه دارند و مسیر قانونی پلاک گذاری آنها از سوی شهرداری تهران پیگیری شده و بر اساس تفاهمات صورت گرفته فعال هستند اما اینکه نامه نگاری کنیم تا بگوییم شهرداری کار غیرقانونی انجام می دهد، مخالفتی است که دودش به چشم مردم می رود. با این نامه نگاری چه چیزی را می خواهیم اثبات کنیم؟ اتوبوس ها از مدار خارج شوند تا ضربه ای به شهرداری بزنیم و مردم به دردسر بیفتند؟ برای رقابت های سیاسی باید حد و مرز قائل باشیم.
محمدخانی درباره حریم تئاترشهر نیز اظهار کرد: شهرداری منطقه ۱۱ تصاویر هوایی را از حریم تئاتر شهر منتشر کرد که مشخص شد شایعهپراکنی صورت گرفته و حریم آن دست نخورده باقی مانده است. یک سکو نزدیک حریم تئاتر شهر قرار داشت که از سالها پیش با اعتراض همراه بود که در حال تخریب و بازسازی است.
وی افزود: ساماندهی این محدوده با درخواست هنرمندان انجام می شود، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که هم حریم حفظ شود و هم از لحاظ فضا و منظر، مردم بتوانند از خلاقیت در معماری لذت ببرند. خبرنگاران می توانند از نزدیک از این پروژه بازدید کنند و با مردم، هنرمندان و اهالی تئاتر گفت و گو داشته باشند.
محمدخانی درباره درباره به تعویق افتادن زمان افتتاح ایستگاه مترو مریم مقدس نیز گفت: این ایستگاه ۳ هفته ای است که حداقل های لازم برای در مدار قرار گرفتن را دارد و حتی در سکو امکان مسافرگیری وجود دارد، اما اصراری از طرف مدیریت شهری وجود داشت که تا جای ممکن درباره جزئیات آن بیشتر دقت شود و با آمادگی کامل تر افتتاح این پروژه را داشته باشیم.
وی یادآور شد: طبیعتا تکمیل برخی از موارد و جزییات آن مانند آسانسورها زمان می برد و تا پایان سال تکمیل خواهد شد اما درباره ایستگاه در روزهای آتی افتتاح را خواهیم داشت.
انتهای پیام/
