0

پشت پرده اقتصادی لامین یامال

  • کد خبر : 465047
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۴ - ۲۳:۳۹

افق نیوز؛ به گزارش خبرگزاری تسنیم، لامین یامال، ستاره جوان بارسلونا امروز زیر چتر حمایتی طیفی گسترده از اسپانسرها و یک آژانس حرفه‌ای روابط عمومی حرکت می‌کند. لامین یامال ۱۸ ساله اکنون در کانون توجه رسانه‌هاست و تقریباً هر حرکت و اظهار نظرش به‌ سرعت تیتر نخست اخبار ورزشی اروپا می‌شود. او نفر دوم توپ […]

افق نیوز؛

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لامین یامال، ستاره جوان بارسلونا امروز زیر چتر حمایتی طیفی گسترده از اسپانسرها و یک آژانس حرفه‌ای روابط عمومی حرکت می‌کند. لامین یامال ۱۸ ساله اکنون در کانون توجه رسانه‌هاست و تقریباً هر حرکت و اظهار نظرش به‌ سرعت تیتر نخست اخبار ورزشی اروپا می‌شود. او نفر دوم توپ طلای ۲۰۲۵ است، دو بار جایزه بهترین بازیکن جوان کوپا دل‌ری را کسب کرده، پیش از ال‌کلاسیکو جمله‌ای تحریک‌آمیز گفته که خشم بازیکنان رئال مادرید را برانگیخته و مدتی نیز به‌ خاطر مصدومیت عضلانی از تیم ملی فاصله گرفته است. با وجود این موفقیت‌های چشمگیر یامال همچنان به همان اندازه که در زمین خبرساز است، خارج از زمین نیز در معرض انواع بحث‌ها قرار دارد؛ میهمانی‌هایی جنجالی، مدل‌موهای عجیب و گوناگون، رابطه پایان یافته با یک خواننده آرژانتینی و حتی خرید خانه مشهور پیکه و شکیرا.

در میان این جریان بی‌پایان شایعات و خبرسازی‌ها، معمولاً گزارش‌های مربوط به قراردادهای تجاری متعدد او نادیده گرفته می‌شود. به همین دلیل برخی تحلیلگران معتقدند بخش بزرگی از این جنجال‌ها با هدف افزایش توجه عمومی به یامال و در نتیجه بالا رفتن تعداد اسپانسرها و تقویت برند شخصی او ایجاد می‌شود. در پسِ این اعجوبه فوتبال، تیمی بزرگ و سازمان‌یافته فعالیت می‌کند که هدایت آن را خورخه مندس، ایجنت فوق‌ معروف دنیای فوتبال برعهده دارد؛ مدیری که مهارتش در ساختن برند و پولسازی از ستاره‌های بزرگ، مثال‌زدنی است.

لامین یامال ,

 تماس مسی که مسیر یامال را عوض کرد
خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا با افتخار درباره این پرورش یافته لاماسیا می‌گوید؛ لامین شخصیتی پرشور و سرشار از ویژگی‌های رهبری دارد؛ او در زمین و رختکن همان جادویی را خلق می‌کند که در شأن بارسلوناست. مهمترین نکته این است که او خوشحال است و آماده تاریخ‌سازی در این باشگاه. ما از خانواده او گرفته تا باشگاه، ایجنت و اسپانسرهایش همگی در حمایت از بهترین مسیر حرفه‌ای ممکن برای او یکدل هستیم. یامال برای سنش بسیار بالغ است و کوچکترین نگرانی‌ نسبت به سبک زندگی او ندارم. تنها چیزی که نیاز دارد، حمایت مداوم است.

فصل خارق‌العاده ۲۵–۲۰۲۴ با ۱۸ گل و ۲۵ پاس گل در ۵۵ بازی موجب شد مدیریت باشگاه تصمیم بگیرد شماره ۱۰ افسانه‌ای بارسا را به این نوجوان بسپارد؛ شماره‌ای که همیشه با لیونل مسی گره خورده است. این انتخاب در سطحی نمادین نیز معنا پیدا کرد، زیرا همان نوزادی که سال‌ها پیش لئو مسی در یک رویداد خیریه، در همکاری با روزنامه کاتالانی دیاریو اسپورت و یونیسف در آغوش گرفت، اکنون جانشین او در بارسلونا شده بود. یامال پس از پیروزی ۲ بر یک اسپانیا مقابل فرانسه و صعود به فینال یورو ۲۰۲۴، عکس آن لحظه تاریخی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و زیر آن نوشت: «تولد دوباره».

لامین یامال ,

مدتی پیش از این ماجرا، مسی و یامال از طریق آدیداس دوباره به هم وصل شده بودند. اوایل ۲۰۲۴، لامین میان تمدید با آدیداس و پیوستن به نایک مردد بود. شرکت آلمانی برگ برنده‌اش را رو کرد؛ تماس مستقیم لیونل مسی. ستاره آرژانتینی که قرارداد مادام‌العمر با آدیداس دارد با لامین صحبت کرد و او را متقاعد ساخت انتخابی را انجام دهد که به گفته مسی «بدیهی» است. نایک نیز بیکار ننشست و برای تأثیرگذاری بر او، پیام شخصی کیلیان امباپه را فرستاد. با این حال، یامال در نهایت قرارداد ۱۰ ساله‌ای به ارزش سالانه ۳.۲ میلیون یورو با آدیداس امضا کرد؛ هر چند این رقم با دستمزد ۲۰ میلیون یورویی مسی قابل قیاس نیست اما طبق گزارش مارکا، دستمزد یامال هر سال به طور تصاعدی افزایش خواهد یافت.

تنها یک سال پس از آغاز همکاری، آدیداس خط تولید اختصاصی کفش‌های Yamal LY304 را عرضه کرد و برای یک عکاسی تبلیغاتی گسترده در ساحل گاوای کاتالونیا، صدها کارمند از سراسر جهان را گرد هم آورد؛ رویدادی که نشان‌دهنده ابعاد سرمایه‌گذاری این برند روی یامال است.

 پردرآمدترین بازیکن بارسلونا
طبق قوانین اسپانیا؛ یامال تا پیش از رسیدن به سن قانونی نمی‌توانست بیش از ۱.۶ میلیون یورو در سال از باشگاه دریافت کند اما پس از جشن باشکوه تولد هجده‌ سالگی‌اش، قرارداد جدیدی تا سال ۲۰۳۱ با بارسلونا امضا کرد؛ قراردادی که اگرچه پیش از مذاکرات اولیه قرار بود حدود ۳۰ میلیون یورو در سال ارزش داشته باشد اما بحران مالی باشگاه با بدهی نزدیک به یک میلیارد یورو چنین پرداختی را ناممکن کرد. از طرفی هنوز خاطره قرارداد سنگین ۵۵۵ میلیون یورویی مسی در ذهن مدیران باشگاه باقی مانده است. در نهایت، رقم توافق‌ شده برای یامال ۱۶.۶۷ میلیون یورو حقوق پایه در سال بود. این رقم او را پس از لواندوفسکی و دی‌یونگ در جایگاه سوم فهرست پردرآمدهای بارسا قرار می‌داد، اگر لاپورتا پاداش بی‌سابقه ۱۰.۴۲ میلیون یورویی را به قرارداد اضافه نمی‌کرد، پاداشی که عملاً یامال را به پردرآمدترین بازیکن باشگاه تبدیل می‌کند. بند فسخ او نیز مانند دیگر استعدادهای بزرگ نسل جدید، یک میلیارد یورو تعیین شده است.

لامین یامال ,

در سطح لالیگا تنها دو بازیکن درآمدی بالاتر از یامال دارند؛ امباپه با ۳۱.۲۵ میلیون یورو حقوق پایه و ۴۰.۴۲ میلیون یورو پاداش و پس از او دیوید آلابا با مجموع ۲۸.۱۲ میلیون یورو. بنابرین، یامال سومین بازیکن پردرآمد لیگ است؛ جایگاهی که حفظ آن مستلزم تداوم پیشرفت و پرهیز از سرنوشتی مشابه آنسو فاتی است.

معماری یک برند جهانی
در هر صورت، فارغ از اینکه مسیر فوتبالی یامال چگونه پیش برود، او از همین حالا آینده مالی تضمین‌ شده‌ای دارد. این امنیت اقتصادی نتیجه برنامه‌ریزی آژانس روابط عمومی The Underdogs است؛ مجموعه‌ای که مدیریت کامل برند یامال را در دست دارد و زیر چتر شرکت Polaris فعالیت می‌کند؛ شرکتی که برای مذاکره و عقد قرارداد بازیکنان تحت نظارت خورخه مندس تأسیس شده است. مندس در تمام سال‌های فعالیت خود ستاره‌های بزرگی مانند رونالدو، دی‌ماریا، دخیا، فالکائو، پپه و مربیانی چون مورینیو و اسکولاری را به اوج رسانده و در سودآورترین نقل‌وانتقالات تاریخ نقش اصلی داشته است. تنها در پرونده انتقال ژائو فلیکس از بنفیکا به اتلتیکومادرید، او بابت سهم ۳۰ درصدی از حقوق بازیکن، ۳۶ میلیون یورو دریافت کرد.

یامال اکنون ارزشمندترین دارایی مندس است. در رتبه‌بندی ترانسفرمارکت، ارزش او ۲۰۰ میلیون یورو برآورد شده؛ رقمی بالاتر از امباپه، هالند و بلینگام. حضور او در تبلیغات گوشی‌های هوشمند، نوشیدنی‌ها و بازی‌های ویدیویی و همچنین انتخاب شدن به عنوان سفیر جهانی ویزا برای جام جهانی ۲۰۲۶ نشان می‌دهد برند یامال از مرزهای فوتبال فراتر رفته است.

این آژانس همه تلاش خود را به کار گرفته تا هر چیزی که یامال لمس می‌کند به موفقیتی تازه تبدیل شود. به‌ تازگی، پس از دریافت پیشنهاد همکاری از یک وب‌سایت فروش محصولات ورزشی امضا شده، امضای یامال برای افزایش ارزش تجاری این کالاها محدود شد. انتظار می‌رود این همکاری تا پایان سال جاری نهایی شود.

لامین یامال ,

گسترش سبد اسپانسری؛ از فناوری تا نوشیدنی‌های ورزشی
یامال با دقت و وسواس قابل توجهی برندهای جهانی را برای همکاری انتخاب می‌کند. او علاوه بر آدیداس، در سال ۲۰۲۵ با شرکت چینی تولید کننده تجهیزات الکترونیکی OPPO، حامی لیگ قهرمانان اروپا و مسابقات گرنداسلم تنیس قرارداد امضا کرد. همچنین به عنوان سفیر رسمی سیستم پرداخت ویزا در جام جهانی ۲۰۲۶ انتخاب شده است. گفته می‌شود ارزش این قرارداد تا ۲۰۰ میلیون یورو برآورد شده، هر چند ویزا آن را رسمی نکرده است.

علاقه یامال به بازی‌های رایانه‌ای نیز مورد توجه کونامی قرار گرفت و او به چهره تبلیغاتی سری بازی‌های eFootball تبدیل شد. کمی بعد، برند آمریکایی Beats by Dr. Dre او را به عنوان سفیر جدید هدفون‌ها و بلندگوهایش انتخاب کرد.

در ماه سپتامبر، همکاری او با نسکوئیک خبرساز شد؛ همکاری‌ که با حضور یامال و شخصیت محبوب کودکان، یعنی Quiki the Rabbit، رنگ‌وبوی تازه‌ای به تبلیغات این برند داد. پس از آن، در چارچوب کمپین جدید Powerade با شعار «Pause is Power» دو فیلم تبلیغاتی از روند تمرینات یامال و روش‌های ذهنی‌اش برای مقابله با فشار منتشر شد.

طبق برآورد فوربس، درآمد خارج از زمین این نابغه کاتالانی می‌تواند در سال ۲۰۲۵ به ۱۱.۵ میلیون یورو برسد؛ رقمی که نشان می‌دهد یامال نه تنها ستاره آینده فوتبال اسپانیاست، بلکه یکی از قدرتمندترین برندهای ورزشی نسل جدید نیز شده است.

انتهای پیام/ 

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=465047

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]