4

هیچ طاغوتی در طول تاریخ به اندازه شیطان بزرگ قدرت فریبکاری و ریاکاری نداشته است.

  • کد خبر : 469
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱

 محمود احمدی نژاد با بیان اینکه بیست و دو سال از فراق امام راحل می‌گذرد، اظهار داشت: امروز نام، یاد و راه او برجسته تر، روشن تر و فروزنده تر، فرا روی جامعه بشری قرار دارد . وی با بیان اینکه ابعاد حرکت و انقلاب امام خمینی(ره) هر روز گسترده تر می‌شود تصریح کرد: به […]

 محمود احمدی نژاد با بیان اینکه بیست و دو سال از فراق امام راحل می‌گذرد، اظهار داشت: امروز نام، یاد و راه او برجسته تر، روشن تر و فروزنده تر، فرا روی جامعه بشری قرار دارد .

وی با بیان اینکه ابعاد حرکت و انقلاب امام خمینی(ره) هر روز گسترده تر می‌شود تصریح کرد: به رغم صف بندی همه مستکبران و شیاطین عالم وهمه شیطنت‌های آنان، اهداف و آرمان‌های امام جهانی می‌شود.

احمدی نژاد ادامه داد: به رغم همه این صف بندی مستکبران عالم، امید به ساختن آینده روشن خالی از مستکبران و سرشار از توحید و عدالت هر روز بیشتر از گذشته است.

رئیس جمهور در ادامه یادآور شد: انسانها از هر قوم و مللی به دور از رنگها و سلایق، هر روز با امام احساس آشنایی و علاقه بیشتر می کنند و امام خمینی (ره) را از خودشان و خودشان را از امام می دانند.

وی بیان داشت: ملت بزرگ ایران پس از گذشت ۳۲ سال از پیروزی انقلاب و ۲۲ سال از فراق امام، امروز مومن تر، مقاوم تر و امیدوار تر از همیشه در صحنه ایستاده و دشمنان خود را مایوس کرده است.

احمدی نژاد افزود: سوال اساسی این است که علت زنده بودن وعظمت امام خمینی (ره) پس از ۲۲ سال چیست که اگر بخواهیم به این سوال در یک کلمه پاسخ دهیم باید بگوییم امام انسانی بود که حقیقت انسانی را شناخت. امام خمینی (ره) انسانی متعالی و متکامل بود.

وی افزود: امام راحل از خاک پرکشید و تا قله های کمال و مرزهای عصمت بالا رفت و افقی گسترده تر و حیاتی بالاتر و ماندگار تر را پایه گذاری کرد.حقیقت این است که انسان مهم ترین موضوع در آفرینش است و خداوند همه عالم را برای انسان و انسان را برای خودش آفرید.

احمدی نژاد انسان را بزرگترین آیه خداوند خواند و اظهار داشت: اگر انسان خلق نمی شد، ظرفی برای معرفی خداوند وجود نداشت.

رئیس جمهور اسلامی ایران ادامه داد: خداوند انسان را خلق کرد تا اسماء و صفات خود را در او متجلی کند که بر این اساس اسم ستاریت، خلاقیت، رافت، رحمت و حکمت و هزار اسم خداوند در انسان متجلی می شود.

وی تاکید کرد که خداوند انسان را خلق کرد و از او خواست با تلاش، مجاهدت و کسب معرفت و علم خود را تا خدا بالا ببرد.

احمدی نژاد با بیان این نکته که گام اول در تحقق راه رسیدن به خدا اجرای عدالت است گفت : ظلم بزرگترین دشمن ارزش های اسلامی و ساقط کننده انسان از قله های کمال است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ظلم کشنده مهر، محبت، عشق و رافت است، افزود: همه ارزش های الهی و انسانی در سایه عدالت شکوفا می شود و این سکوی اول و آغاز حرکت انسان است.

احمدی نژاد با یادآوری اینکه پیامبران آمدند تا انسانها به قسط و عدالت قیام کنند و در عدالت است که همه استعدادها و فرصت ها، فرصت ارائه پیدا میکند، تصریح کرد:پس از استقرار عدالت است که حرکت کمالی انسان اغاز و عشق و محبت جاری می شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: استقرار عدالت چه در بعد فردی و چه در بعد اجتماعی نیازمند دو عامل توحید و مدیریت صالح و عادل است که البته توحید خود در گرو حاکمیت صالح و عادل است.

احمدی نژاد در تبیین عامل توحید خاطرنشان کرد: تحقق عدالت فقط و فقط در سایه استقرار اندیشه توحیدی میسر می‌شود و شرک بزرگترین ظلم است و محال است در سایه شرک عدالت مستقر شود.

وی در تشریح مدیریت صالح و عادل بیان داشت : کسی که می خواهد در جامعه عدالت را برپا کند باید در درون خود به اعتدال رسیده باشد و تمام علقه ها و حجاب ها را در هم شکسته و از نژاد، طایفه و جغرافیا و از قفس خود رها شده باشد.

احمدی نژاد گفت: کسی می تواند الهی شود که حقیقت کامل را در خود شکوفا کرده باشد و چنین کسی معتدل است و این اعتدال و استقرار عدالت فقط و فقط در سایه اندیشه توحیدی بوجود می آید.

رئیس جمهور ادامه افزود: به همین دلیل است که پیامبران الهی در ابتدا فریاد توحید بلند می کنند و اولین کلمه ای که پیامبران به زبان می اورده اند “لااله الا الله ” بوده است.

وی ادامه داد: عدالت حاصل عدالت درونی انسان های صالح است که در جامعه جاری می شود و شاهد هستیم که در طول تاریخ همه تبعیض ها و تحقیر ها در مورد انسان از ناحیه حاکمان ناصالح و ناعادل بوجود آمده است.

احمدی نژاد افزود : پیامبران الهی آمده اند تا انسانها را از قعر ذلت به اوج عزت بالا ببرند.

وی امام راحل را مردی از جنس انبیاء الهی نامید و در ادامه بیان داشت: او آمد، از قلب تاریخ و از قلب انسانها و از قلب محرومان و بشریت را به راه انبیاء الهی دعوت کرد.امام یک عارف به خدا پیوسته و او احیاگر انسانیت انسانها بود.

رئیس جمهور افزود: امام خمینی از همه حجابها عبور کرد و الهی شد و او یک مربی حقیقی و متخلق به اخلاق الهی بود. امام با نور خدا می دید و جانها را زنده می کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه وقتی انسان الهی شد، ابعاد جهانی پیدا می‌کند و از جغرافیا و نژاد عبور می کند و در دل و جان انسانها جاری می شود، گفت:انسانها خودشان را در چنین انسانی پیدا می کنند و همه آرمانها و آرزوهای خود را در او می بینند.

وی ویژگیهای امام خمینی را مورد اشاره قرار داد و گفت که یکی از ویژگیهای ایشان اخلاص در عمل بود و ایشان بارها و بارها می فرمودند همه کارها را برای خدا انجام دهیم و تلاش کنیم که کارهای شما برای خدا باشد.

رئیس جمهور ادامه داد : امام خمینی می فرمودند همه امور را به خدا بسپارید و چیزی جز خدا نبینید و این راه، اندیشه و مبنای امام بود.

احمدی نژاد بیان داشت: این همان توحید ناب و خالص است که امام توکلش به خدا بود و جز خدا نمی اندیشید. ایشان جز خدا قدرتی نمی دید و همه امور را در دست خدا می دید و همه وجودش محو در خدا بود. امام می گفت ما عمل به وظیفه می کنیم و خودخواهی ها و منیت ها در او اثری نداشت.

وی در ادامه سخنان خود متذکر شد : امام خمینی دستهای فاسدان را از بیت المال قطع کرد و بارها فرمودند که حقوق ملت را از حلقوم متجاوزان بیرون خواهم آورد. او مخالف اشرافی گری و دست اندازی به بیت المال بود و با میل به اشرافی گری در نظام الهی جمهوری اسلامی مخالفت می کرد.

رئیس جمهور ادامه داد : امام خمینی پرچمدار مبارزه با ظلم و ظالمان و مدافع مظلومان در سرتاسر جهان بود. او پرچمدار ایستادگی در برابر مستکبران و حمایت از مستضعفان بود.

احمدی نژاد افزود : امام خطاب به ملت ایران فرمودند شما با شرق تجاوزگر و غرب جنایتکار مبارزه کردید ودر مقابل آنان ایستادید وهر کس خیال سازش را با آنها داشته باشد، بی محابا بدون هیچ ملاحظه ای او را از صفحه روزگار براندازید که سازش با شرق و غرب خود باختگی و خیانت به اسلام است.

وی شجاعت را یکی دیگر از ویژگیهای امام خمینی دانست و ابراز داشت : شجاعت او برخواسته از توحید ناب و اخلاص او در عمل بود. امام وقتی تنها بود و هنوز یاری نداشت و زمانی که ملت ایران را تحت فشار بود، فرمود اگر خمینی یکه و تنها هم بماند باز در برابر همه هیمنه مستکبران می ایستد .

رئیس جمهور ادامه داد: امام مستکبران را به دلیل ایمان خالصی که داشت، به حساب نمی آورد . در اوج فشارهای سال ۵۸ ودر زمان تسخیر لانه جاسوسی که هنوز انقلاب پا نگرفته بود و جمهوری اسلامی ایران مستقر نشده بود و سپاه، ارتش و بسیجی نبود ایشان فرمودند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .

وی تصریح کرد: داشتن نگاه جهانی ویژگی دیگر امام بود و ایشان بدنبال تاسیس حکومت جهانی برای نجات همه انسانها و همه ملت ها بود.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه امام پرچمدار مبارزه با استکبار برای مظلومان دنیا بود، اظهار داشت: ایشان می فرمودند ظلم هست، مبارزه است و تا مبارزه هست ما هستیم. امام تنها کسی بود که از محرومان به عنوان ولی نعمتان مسئولان یاد کرد و او عاشق محرومان بود.

رئیس جمهور تاکید کرد : پافشاری به ساختن ایران دیگر ویژگی امام بود که می فرمود همه باید تلاش کنند و تک تک مردم از کشاورز، کارگر، فرهنگی، روحانی و دانشگاهی برای ساختن ایران تلاش کند.

احمدی نژاد ادامه داد : اندیشه امام این بود که مکتب و اندیشه ما تا زمانی که یک الگوی عملی ارائه ندهیم، نمی تواند جهانی شود.

وی پافشاری برای احقاق حق و دستیابی به عدل را دیگر ویژگی امام توصیف کرد و گفت: امام ذره ای از عدل و حق فاصله نگرفت و همواره بدنبال دست یابی به این دو مهم بود.

احمدی نژاد گفت: امام خمینی برای استقرار حق و عدل همه توهین ها، افتراها را تحمل کرد و بواسطه این فشارها ذره ای از مسیر عدالت وحق جدا نشد و همواره پرچمدار عدالت و حق طلبی بود.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) به شرایط جهانی و بین المللی و سیاست های‌ آمریکا اشاره کرد و گفت : کسانی که با تاریخ آشنا هستند می دانند در برابر حرکت توحیدی، همواره مستکبران، خودخواهان و سلطه گران قد علم کرده اند و پیکار حق و باطل در طول تاریخ تا رسیدن به نقطه نهایی ادامه داشته است.

وی افزود : امروز مستکبران حال حاضر دنیا، قوی ترین، مقتدر ترین و موثر ترین مستکبران طول تاریخ هستند. بزرگترین طاغوت‌های تاریخ فقط بر یک منطقه ای از دنیا حاکم بودند و بخشی از ثروتها را غارت می کردند و بخشی از مردم را تحت ظلم و تحقیر و سرکوب قرار می دادند اما دایره سلطه مستکبران امروز همه دنیا را فرا گرفته است.

رئیس جمهور گفت: در یک قرن بیش از ۱۰۰ میلیون انسان را کشتند که اگر کشتارهای طول تاریخ مستکبران را جمع بزنیم به یک دهم این هم نمی رسد. در بخش غارت ثروت های ملت ها ساز و کارهایی را تعبیه کرده اند که روزانه بدون انکه ملت ها متوجه شوند از جیب آنها بر می دارند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: متاسفانه در بعضی جاها بعضی به اصطلاح عالمان خواسته های مستکبران را به زبان بومی ترجمه می کنند و جا می اندازند. امروز در خیلی از کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی، علیرغم ذخایر عظیم، فقر موج می زند و همزمان سرمایه داران آمریکایی و اروپایی تمام معادن را غارت می کنند و می برند و یک درصد آن را هم در اختیار دولت ها و ملت ها قرار نمی دهند.

رئیس جمهور با اشاره به بحث سیطره دلار بر اقتصاد جهانی هم عنوان داشت : بعد از جنگ جهانی دوم، قراردادی بسته شد و بر اساس آتن کشورها پذیرفتند که دلار پول جهانی شود اما برای جلوگیری از چاپ دلارهای تقلبی و تقلب دولت امریکا، قرار گذاشتند و دولت آمریکا متعهد شد که معادل دلارهایی که چاپ می کنند طلا ذخیره کند تا نتواند ملت ها را بچاپد.

احمدی نژاد افزود: در سال ۷۰ و ۷۱ میلادی دولت امریکا به طور یکجانبه این قرارداد را زیرپا گذشت درحالی که دلار جهانی شده بود و ذخایر کشورها همه با دلار بود. دولت های متولی آمریکا،کسری بودجه های و هزینه های لشگر کشی، دنیا طلبی و جنایت‌های خود را با چاپ دلارهای بدون پشتوانه تامین کردند.

رئیس جمهور با اشاره به گزارشی مبنی بر چاپ بیش از ۳۲ هزار میلیارد دلار تقلبی و بدون پشتوانه در طی ۴۰ سال خاطرنشان کرد: آنها در ازای کاغذی که می دهند کالا و جنس از سایر ملت ها تحویل گرفته اند و به آمریکا منتقل کرده اند.

احمدی نژاد با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) با مضمون اینکه ثروت انباشته ثروتمندان به خاطر ظلم به محرومان جامعه است گفت: در آن‌جا فردی وجود دارد که پانصد میلیارد دلار و فردی دو هزار میلیارد دلار ثروت دارد که همه اینها حاصل غارت ملتها است. آنها پنجاه تومان می دهند و یک کاغذ سبز رنگ چاپ می کنند و روی آن می نویسند ۱۰۰ دلار، پانصد دلار و در دنیا پخش می کنند و به دست ملتها می دهند و به جای آن کالا می گیرند و این ملتها هم متوجه نمی شوند.

وی تاکید کرد: مانند این است که بانک مرکزی ما دائم اسکناس چاپ کند. هر چقدر که اسکناس بی پشتوانه چاپ بکند معنایش این است که به همان اندازه از جیب مردم برداشته است. کدام مستکبر در طول تاریخ چنین غارتی را انجام داده است؛ کدام مستکبر در طول تاریخ توانسته است با تحقیر ملت ها و فضاسازی ها، جنایت کاران صهیونیست را صلح طلب و مظلوم معرفی کند و بعد به آنها جایزه صلح نوبل بدهد و عده ای هم کف بزنند.

احمدی نژاد با اشاره به قدرت رسانه ای و قدرت فریب آمریکا در جهان گفت: هیچ طاغوتی در طول تاریخ به اندازه شیطان بزرگ قدرت فریبکاری و ریاکاری نداشته است. در حالی که همه دیکتاتوریها مولود و مورد حمایت آنهاست و اندیشه دیکتاتوری برآمده از نظام استکباری است، آنها شعار آزادی ، دموکراسی و حقوق بشر سر می دهند و ملتهای آزاده را در مجامع بین المللی به اتهام عدم حمایت از حقوق بشر محکوم می کنند.

رئیس جمهور گفت: در کشورهای خودشان ازادی وجود ندارد و دیکتاتوری در اوج است و زاویه محدودی باز کرده اند و مردم ، آنجا هر کاری می خواهند می کنند اما درباره سیاست های اصلی و بین المللی کسی جرات ندارد قیام کند و حرفی بزند.

وی سپس ماجرای ساختگی هولوکاست را مورد اشاره قرار داد و در ادامه خاطرنشان کرد: این موضوع را آنقدر قوی در دنیا مطرح می کنند که کسی جز ملت ایران، جرات نمی کند علیه آنها قیام کند. باور ما این است که استکبار امروز، مانع اخر در برابر جبهه توحید است و اگر به فضل خدا از این مانع عبور کنیم، حرکت توحیدی برای رسیدن به حکومت جهانی و سعادت بشر، سرازیری است .

احمدی نژاد افزود: بشارت می دهم به فضل الهی این استکبار در پایان راه است و سوخت و انرژی تاریخی مستکبران تمام و تئوری آنها با شکست مواجه شده است. مارکسیسم که یک بال این اندیشه ضد بشری و مادی بود در هم شکست و به تاریخ پیوست و به لطف خدا و با ایستادگی همه آزادیخواهان ملت بال دیگر جبهه استکبار یعنی اومانیسم، لیبرالیسم و در صدر آن امریکا هم رفتنی است و بزودی ساقط خواهد شد. آنها در حلقه اخر حیات خود و در بن بست کامل اند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: امروز جانشین آقای بوش ماسک حمایت از ملت های منطقه، دفاع از آزادی و حقوق ملت ها را به چهره زده است اما هدف نجات رژیم صهیونیستی و اقتصاد سرمایه داری است.

وی ادامه داد : نفر قبلی برای نجات رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی که پایگاه تاریخی استکبار در دل منطقه توحیدی است و نجات اقتصاد در حال اضمحلال خودشان، ماجرای مشکوک ۱۱ سپتامبر را طراحی کرد و مانند هولوکاست اجازه نمی دهند کسی علت آن را واکاوی کنند. امروز هم به بهانه ۱۱ سپتامبر به افغانستان و عراق حمله کردند و بعد حمله به ایران را در برنامه داشتند اما با ایستادگی ملت ایران و هوشمندی رهبر عزیز ما در گل فرو رفتند و شکست خوردند و بی ابرو شدند.

رئیس جمهور با بیان اینکه هنوز در برنامه ها و سیاست های آمریکا تغییر ایجاد نشده است تصریح کرد: همانطور که استعمار گران و برده داران ماسک حقوق بشر و دموکراسی به چهره زدند امروز هم جانشین آقای بوش ماسک حمایت از ملت های منطقه، دفاع از آزادی و حقوق ملت ها را به چهره زده است اما هدف نجات رژیم صهیونیستی و اقتصادی سرمایه داری است.

احمدی نژاد تصریح کرد: خوشبختانه ملت ها در حال بیداری و به دنبال عدالت، آزادی و ارزش های الهی و اسلامی اند و آنها در پایان راه قرار دارند.

وی با اشاره به جملاتی از امام خمینی (ره)‌درباره تشنه بودن جهان امروز به فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) گفت: همه ملت ها باید هوشیار باشند چرا که خط و جهت اصلی، مبارزه با سیطره آمریکا و موجودیت رژیم صهیونیستی است. تا زمانی که رژیم صهیونیستی حتی در یک وجب از سرزمین فلسطین حضور داشته باشد منطقه روی آسایش و آرامش نخواهد دید. پس همه ملت ها پیش به سوی محو سلطه امریکا در منطقه و محو رژیم صهیونیستی.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، راه امام و ولایت را تنها گزینه به جای وضع موجود جهان دانست و افزود: این راه که قابلیت تحقق دارد تنها راه حقیقت و کمال انسانی است. حکومت جهانی عدالت به رهبری انسان کامل و امام معصوم، وعده همه انبیاء و اراده الهی و بزرگترین هدیه خدا به بشریت و نهایت این جهانی بشر و نقطه آغاز خدایی شدن است.

وی تصریح کرد: این نقطه اشتراک همه موحدان، عدالت طلبان، آزادیخواهان و میعاد همه فطرت ها و جانهای الهی است. این تئوری حقیقت و جایگزین اصلی به جای تئوریهای سرمایه داری و مادی گری مدرن است.

احمدی نژاد یکی از ویژگیهای امام خمینی را احیای اندیشه ولایت و امامت عنوان کرد و گفت که احیای انسان و کمال انسانی در سایه حاکمیت انسانهای صالح و در نقطه اوج حاکمیت انسان کامل است. خداوند متعال برای تحقق عدالت کامل، ولایت انسان کامل را به بشریت هدیه کرده است و بشریت باید تلاش کند تا به او برسد.

احمدی نژاد گفت: پایه این ولایت عشق است و ماموریت آن اجرای عدالت. این ولایت از ولایت الهی سرچشمه می گیرد و در سلسله مراتب از صادر اول یعنی پیامبر اسلام (ص) ‌و تا امام عصر (عج) ادامه دارد. امام عزیز ما با طرح تئوری ولایت فقیه و استقرار آن، راه شناختن و رسیدن به ولایت الهی را ترسیم و جامعه ما را در این راه نورانی هدایت کرد و این مهمترین کار امام است.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: ای امام عزیز با تو عهد می بندیم که تا آخرین قطره خون از میراث گرانقدر تو پاسداری کنیم. ای امام عزیز با تو عهد می بندیم که تا آخر با تمام مظاهر شرک، ظلم و بی عدالتی و با همه توان با اشرافیت و خوی طاغوتی گری که خطر اصلی از درون است مبارزه کنیم.
“ای امام عزیز با تو عهد می بندیم تا ریشه کنی فقر و بی عدالتی از سرزمین نورانی امام لحظه ای غفلت نکنیم و با تمام وجود در برابر سلطه گران، مستکبران، زیاده خواهان و غارتگران بین المللی و غیر بین المللی بایستیم و از فشارها و تهمت ها و جو سازیهای آنها هراسی به دل راه ندهیم. “

رئیس جمهور اظهار داشت: اینها مطالبه رهبری عزیز است که ما تا آخر پای آن ایستاده ایم. ای امام عزیز بدان که همه ملت ایران متحد و یکدل پشت سر رهبری ایستاده ایم و آرزوی مستکبران و دنباله های داخلی آنها را برای سیطره مجدد بر این سرزمین الهی و یا خاموش کردن شعله های اندیشه های انقلابی و تسلط بر منطقه را به همراه خودشان به گور خواهیم فرستاد . ای امام بزرگ اندیشه پاکی، ساده زیستی، پاک دستی، خدمتگزاری و اخلاص در عمل و عشق به انسانها به خصوص به محرومین را چون امانتی مقدس از ناحیه تو پاس خواهیم داشت

وی در خاتمه گفت: ای امام عزیز در راه ساختن ایران بر پایه جامعه ای الگو و پیشرفته تا آخر از پای نخواهیم نشست . ای امام عزیز می دانیم که ملت و یاران تو از همه جای جهان تا برافراشتن توحید و عدالت و استقرار کلمه لا اله الاالله و محمد رسول الله بر فراز کاخهای استعمار گران و مستکبران، راهت را ادامه خواهند داد و لحظه ای از پای نخواهند نشت.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در بدو ورود به حرم حضرت امام خمینی (ره) مورد استقبال سید حسن خمینی نوه امام قرار گرفت و لحظاتی را با وی به گفتگو نشست. رئیس جمهور سپس در جمع زائران و عاشقان امام عظیم‌الشأن به سخنرانی پرداخت.

مراسم شب گذشته در مرقد مطهر امام خمینی بر خلاف خواسته جریان فتنه و انحرافی همچون سال‌های گذشته در آرامش کامل برگزار شد و حاضران در مراسم همچون همیشه شعارهایی در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و استمرار حرکت انقلابی امام عظیم‌الشان و نیز اطاعت و پیروی از رهبر معظم انقلاب سر دادند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر