1

تولید بازی قرآنی فرار از شیطان؛ از حرف تا عمل

  • کد خبر : 47168
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵

معاون اجرایی کانون فرهنگی نسل امید تصریح کرد که بازی رایانه‌ای فرار از شیطان در حوزه بیداری اسلامی حرفی برای گفتن دارد و ما تلاش‌ داریم تا این بازی را به ۲۴ زبان از جمله عربی، ایتالیایی و انگلیسی ترجمه کنیم.

بازی قرآنی ˈفرار از شیطانˈ که ˈمصطفی شایستهˈ ایده آن را داده و با همکاری کانون فرهنگی نسل امید طراحی شده، باوجود قول های مساعد مسوولان مبنی بر حمایت مالی از این کار برای تولید انبوه هنوز راه به جایی نبرده است.

این بازی رایانه ای در حقیقت طرح تضمینی تهذیب و آموزش قرآنی است که به نوعی مباحث و مفاهیم قرآنی را در بر دارد و ۵۰ معضل جامعه را به واسطه آیات و مفاهیم قرآن مطرح می‌کند.

این بازی رایانه‌ای برای سه گروه سنی هفت تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۲۲ سال و ۲۲ سال به بالا طراحی شده است. همچنین کاربران پس از دو ماه و استفاده دو ساعت در روز از این بازی، ۸۰ درصد می‌توانند با آیات و مفاهیم کل قرآن کریم آشنا شوند.

معاون اجرایی کانون فرهنگی نسل امید روز یکشنبه در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: بازی رایانه‌ای فرار از شیطان همچنان منتظر توجه مسوولان است تا بتوانیم آن را به مرحله اجرایی برسانیم.

ˈمصطفی شایستهˈ افزود: نحوه اجرای این بازی قرآن به این صورت است که قهرمان بازی به همراه گروهی وارد آب می‌شود و گروهی در کشتی مصباح‌الهدی قرار گرفته‌اند که قهرمان باید با گذر از کوچه‌هایی که در هر یک گناهی قرار گرفته شده است، عبور کند و جانشین آن گروه داخل کشتی شوند.

رییس اتاق فکر کانون فرهنگی نسل امید یادآورشد: به هنگام بازی و زمانی که قهرمان در آب می‌افتد، پنج امتیاز کم شده و به ازای آن حدیث قدسی را در آب باز می‌کنند و انرژی لازم را می‌گیرند. در این هنگام با گوش کردن به قرآن، پنج امتیاز، ترجمه، پنج امتیاز و تفسیر ۲۰ امتیاز دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: قهرمان بازی قبل از آنکه سوار کشتی شود، باید به جنگل وحشت برود و با عبور از غار شیطانی و کوه اهریمنی خود را به کشتی برساند.

وی افزود: مذاکراتی با وزارت آموزش و پرورش داشته ایم که در صورت موافقت این وزارتخانه ۱۰ نمره تعلیم و تربیت دانش‌آموزان از بازی رایانه‌ای فرار از شیطان در نظر گرفته می شود تا آنها با گذراندن این دوره بازی رایانه‌ای بتوانند با مفاهیم دینی و قرآنی آشنا شوند.

معاون اجرایی کانون فرهنگی نسل امید تصریح کرد که بازی رایانه‌ای فرار از شیطان در حوزه بیداری اسلامی نیز حرفی برای گرفتن دارد و ما تلاش‌ داریم تا این بازی را به ۲۴ زبان از جمله عربی، ایتالیایی و انگلیسی ترجمه کنیم.

وی یادآور شد: برای تولید این بازی قرآنی تاکنون با نهادها و سازمان های مرتبط وارد گفت و گو شده ایم و مسوولان نیز پس از اطلاع از نحوه این بازی، مخالفتی با طرح ندارند اما متاسفانه تاکنون هیچ یک از مسوولان قول مساعدی مبنی بر حمایت از این کار نداده اند.

شایسته اظهار داشت: اگر دانش آموزان نسبت به علوم قرآنی و نهج البلاغه آگاه شوند در آینده بسیاری از معضلات جامعه برطرف خواهد شد.

معاون اجرایی کانون فرهنگی نسل امید افزود: این طرح برای به نتیجه رسیدن نیازمند حمایت و توجه مسوولان است تا با تولید آن در سطح انبوه بتوانیم مفاهیم و معارف قرآن را در قالب بازی رایانه ای در اختیار نسل جوان و نوجوان قرار دهیم.

شایسته یادآورشد: طرح های دیگری چون ˈبعثتˈ، ˈتوفیقˈ، ˈمرصادˈ و ˈانصارˈ از دیگر کارهایی هستند که با استقبال مسوولان دستگاه های مختلف روبرو شده اند اما تاکنون حمایتی برای اجرای آنها صورت نگرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47168

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر