1

رانندگانی که به این وسایل حسادت می کنند+تصاویر

  • کد خبر : 47264
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۶:۳۲

هر راننده ای وقتی پشت ترافیک می‌ماند به موتورسوارهایی که بدون توجه به ترافیک مسیر خود را از میان ماشین‌ها باز می‌کنند حسادت می‌کند! البته اگر برف و باران زمستان و آفتاب داغ تابستان در کار نباشد.

 

خبرگزاری فارس: لذت موتور، امنیت ماشین +‌ تصاویر

ترافیک از بزرگ‌ترین مشکلات کلان شهر‌هاست و هر قدر که وسایل نقلیه عمومی گسترش پیدا می‌کنند باز هم خودروهای شخصی باعث ترافیک می‌شوند.

خیلی از مواقع می‌شود از موتور یا دوچرخه به جای استفاده از خودرو استفاده کرد، اما این وسایل در هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده نیستند و البته ایمنی لازم را هم در تصادفات ندارند.

از این رو مهندسان وسیله ای طراحی کرده‌اند که به اندازه موتور کم جا باشد اما ایمنی یک خودروی شخصی را هم داشته باشد، آن‌ها نام این وسیله را موتور کپسول گذاشته‌اند.

موتور کپسول یک موتور سیکلت است که سرنشین آن درون یک محفظه دایره‌ای که از فیبر کربن، فایبرگلاس و فلز ساخته شده قرار می‌گیرد.

این کپسول می‌تواند از راکب موتور سیکلت در برابر آب و هوای بد محافظت کند و در تصادفات هم با جدا شدن از بدنه موتور و فعال شدن کیسه های هوا حافظ جان موتور سوار باشد.

سازندگان موتور کپسول آن‌را وسیله‌ای می‌دانند که لذت و سهولت موتور سواری را در کنار امنیت یک خودرو شخصی به ارمغان می‌آورد و البته برای توقف آن نیاز به جستجوی کلافه کننده جای پارک نیست.

 

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47264

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]