1

کشورها به ما اعتماد کنند!

  • کد خبر : 47270
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۷:۵۴

وزیر خارجه آمریکا تأیید کرد این کشور بر لبه پرتگاه اقتصادی ایستاده است. کلینتون می گوید بهبود وضعیت اقتصادی اولویت آمریکاست.

وی در مسیر سفر به کامبوج با اذعان به تأثیر منفی دو جنگ افغانستان و عراق در تضعیف اقتصاد آمریکا گفت: آمریکا در حال شکل دادن به سیاست خارجی خود است به گونه ای که بتواند قدرت اقتصادی خود را حفظ کند. اکنون یک دهه پس از جنگ افغانستان و عراق، نخستین و اساسی ترین وظیفه، به روزرسانی و اولویت بعدی جدید در سیاست خارجی با توجه به تغییرات جهانی است. قدرت جهانی ما به قدرت اقتصادی مان بستگی خواهد داشت.
وی گفت: واشنگتن برای برقراری تعادل جدید در اقتصاد جهان به گونه ای که آمریکا صادرات بیشتر و آسیا واردات بیشتری داشته باشد، از بحران مالی جلوگیری شود و طبقه میانی جامعه آمریکا احیاء شود، تلاش خواهد کرد.
وزیر خارجه آمریکا گفت: واکنش به تهدیدها به طور قطع همچنان در کانون سیاست خارجی آمریکا قرار خواهد داشت، با این حال سیاست خارجی آمریکا این مسئله نخواهد بود. آمریکا باید از فرصت ها استفاده کند و قدرت خود را در سال های آتی تقویت کند. قدرت های غیرنظامی نه به خاطر اندازه توان ارتش شان بلکه به خاطر رشد تولید ناخالص داخلی، قدرت شان بیشتر شده است.
کلینتون اذعان کرد: نگرانی کشورهای آسیایی درباره جلوگیری از پرتگاه مالی که اقتصاد آمریکا با آن روبروست موجب شده باراک اوباما در روزهای پس از پیروزی دوباره در انتخابات در کنگره این کشور در برابر رقبای جمهوری خواه خود قرار گیرد و این نگرانی ایجاد شده است که در صورتی که دولت و کنگره نتوانند در این باره به توافق دست یابند، اقتصاد آمریکا بار دیگر دچار رکود اقتصادی خواهد شد.
وی افزود: باید بگویم نباید در اعتماد به آمریکا هیچ تردیدی ایجاد شود. امروز با تدارک آمریکا برای ورود به دور جدید مذاکرات بودجه، شاهد نگرانیها درباره پیامدهای تصمیم های اقتصادی آمریکا بر اقتصاد جهانی هستیم. به رغم همه اختلاف نظرهایی که میان احزاب سیاسی در آمریکا وجود دارد، این دو حزب در تعهد خود برای حفظ رهبری آمریکا و تقویت امنیت ملی این کشور متعهد هستند.
در همین حال صدای آمریکا گزارش داد: اوباما پیش از عزیمت به کشورهای جنوب شرق آسیا با سران کنگره درباره «پرتگاه مالی» مهم موجود و حل آن تا پیش از پایان سال به مذاکره نشستند. اوباما در این مذاکرات گفت او و نماینده کنگره ناچارند به مصالحه های سخت تن بدهند. اوباما می گوید «چالش ما این است که نشان دهیم قادر به همکاری هستیم و آنچه بر آن تمرکز داریم، عمل است و نه سیاست بازی در واشنگتن». کاخ و کنگره هیچکدام نمی خواهند کاهش هزینه ها یا افزایش مالیات ها عملی شود، اما کوشش های آنها برای رسیدن به مصالحه تاکنون به جایی نرسیده است.
صدای آمریکا می افزاید: اقتصاددانان می گویند کاهش هزینه ها با افزایش مالیات ها می تواند اقتصاد شکننده آمریکا را به رکود باز گرداند و بیکاری را افزایش دهد.
از سوی دیگر رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا هشدار داد آمریکا در موقعیت بسیار سخت مالی قرار گرفته است. آلن گرین اسپن به سی ان ان گفت: «ما به یک دیوار سنگی برخورد کرده ایم که در آن میزان پس اندازها و آهنگ رشد کاهش یافته است. همچنین منابع مورد نیاز برای تأمین بودجه مزایای بیکاری را در اختیار نداریم. این اوضاع غیرقابل تداوم است. اگر کسری بودجه را فوراً برطرف نکنیم، به طور جدی و واقعی به دردسر می افتیم. افزایش مالیات ها بسیار بیشتر از کاهش بودجه به مردم آسیب وارد می کند.»
آمریکا دارای بدهی ۱۶هزار میلیارد دلاری است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47270

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]