3

نسل جدید ماهواره امدادرسان برای تعمیر و تأمین سوخت ماهواره های سرگردان

  • کد خبر : 47278
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۸:۵۱

ماهواره های مخابراتی و ارتباطی یا سایر کاوشگرها پس از پایان عمر سه تا پنج ساله یا همزمان با پایان یافتن سوخت، به یک وسیله مستهلک در مدار زمین تبدیل می شوند یا در جو زمین از بین می روند.

یک شرکت فعال در حوزه فضا در حال طراحی نسل جدید ماهواره امدادرسان برای تعمیر و تأمین سوخت ماهواره های سرگردان در مدار زمین است.

در بدترین حالت، این ماهواره های سرگردان به زباله سرگردان فضایی تبدیل می‌شوند که حیات سایر ماهواره ها یا امنیت ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را به مخاطره می اندازند؛ اما بسیاری از این ماهواره ها تنها بدلیل اتمام سوخت از کار می افتند و احداث یک ایستگاه پمپ فضایی می تواند عمر آنها را به ۱۰ سال افزایش دهد.

محققان شرکت ViviSat‌ در حال طراحی و ساخت ماهواره امدادرسان فضایی هستند که به عنوان مکانیک و پمپ گاز در فضا عمل کرده و می تواند ماهواره های بیمار در مدار زمین را دوباره به حیات بازگرداند.

«برایان مک گوریک» مدیر برنامه ماهواره های امدادرسان فضایی در نمایشگاه و کنفرانس ماهواره ۲۰۱۲ تأکید کرد: ماهواره های MEV با اتصال به ماهواره های تجاری در مدار زمین، باعث افزایش عمر مفید این ماهواره ها می شوند.

این شرکت طرحی برای پرتاب دو ماهواره MEVs در دستور کار دارد و امیدوار است که تعداد مکانیک‌های فضایی را به ۱۰ ماهواره افزایش دهد، اما هنوز زمان دقیقی برای پرتاب نخستین ماهواره اعلام نشده است.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47278

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]