2

حمله های وحشیانه ی نیروهای آل خلیفه علیه خطیبان و مداحان حسینی

  • کد خبر : 47417
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷

دستگاه های رژیم بسیاری از مسوولان عزاداری ها، دسته ها، هیات های حسینی و نیز خطیبان و مداحان را فراخوانده و آنها را به بهانه قانون شکنی و مخالفت با شعائر حسینی! به دادستانی کل تحویل داده است.

 

عضو جمعیت وفاق و نماینده سابق پارلمان بحرین تاکید کرد که مقامات رژیم بحرین با آغاز ماه محرم حمله های وحشیانه ای را علیه خطیبان، مداحان حسینی و علیه شعائر و مناسک ویژه این ماه آغاز کرده اند.
“عبدالمجید السبع” روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: تدابیری که رژیم آل خلیفه در پیش گرفته است، در چارچوب عملیات سرکوبگرانه برای حاکم کردن خفقان و محدود کردن آزادی بیان و اندیشه است.

وی افزود: دستگاه های رژیم بسیاری از مسوولان عزاداری ها، دسته ها، هیات های حسینی و نیز خطیبان و مداحان را فراخوانده و آنها را به بهانه قانون شکنی و مخالفت با شعائر حسینی! به دادستانی کل تحویل داده است. چرا که اگر خطیب از فساد اداری و مالی در کشور و از مظلومیت ملت و حقوق آنها سخن برانند، در نظر رژیم قانون شکن و مخالف با اصول و ارزشهای انقلاب اما حسین (ع)! تلقی می شود و سپس بازداشت و به دستگاه قضایی تحویل داده می شوند.
این نماینده سابق بحرینی با اشاره به قانون اساسی بحرین که بر احترام به اعتقادات، ادیان، حفظ حرمت اماکن عبادی و آزادی برپایی مراسم حسینی تاکید دارد، خاطرنشان کرد: رژیم آل خلیفه با وضع قید و بندهایی در صدد است آزادی ها را همانگونه که خود می خواهد تعبیر و تفسیر کند؛ بدین ترتیب که شهروند بحرینی تا زمانی حق آزادی بیان دارد که دیدگاهش موافق با دیدگاههای رژیم باشد و سران رژیم را هرچقدر که دیکتاتور و ظالم باشند، ستایش کند.
وی افزود: شهروند بحرینی اگر از استبداد رژیم حاکم سخن براند و خواستار عزت و کرامت و آزادی بحرینیها شود، قانون شکن تلقی می گردد و به زندان افکنده می شود مانند دیگر فرزندان و رهبران بحرینی که در زندانهای رژیم بسر می برند.
السبع درباره آنچه که وزارت کشور بحرین در خصوص منع برگزاری تظاهرات ویژه اعلام همبستگی با مردم غزه به آن استناد کرده است، گفت: جمعیتهای سیاسی به وزارت کشور ابلاغیه دادند که تظاهرات مردمی برای محکوم کردن تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و اعلام همبستگی با فلسطینیها از منطقه “باب البحرین” تا دفتر سازمان ملل در منامه برگزار خواهد شد، اما رژیم با برپایی این تظاهرات مخالفت کرد و آن را مغایر با دستورات اخیر وزارت کشور دانست که به موجب آن برگزاری تجمع ها و تظاهرات مسالمت امیز ممنوع اعلام شده است.
یاد آور می شود که وزارت کشور بحرین در حالی با ارایه مجوز راهپیمایی همبستگی با غزه که قرار بود دیروز (یکشنبه) برگزار شود، مخالفت کرد که رژیم صهیونیستی در این روز خونبارترین حملات خود را علیه فلسطینیان غزه به اجرا گذاشت.

منامه (العالم)

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47417

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]