2

آزمون سراسری سال ۹۲ دو هفته زودتر از سال های قبل برگزار می شود

  • کد خبر : 47587
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون سراسری سال ۹۲ در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنج شنبه و جمعه، ۳۰ و ۳۱ خردادماه و صبح شنبه، اول تیرماه برگزار خواهد شد که زمان آن نسبت به سال های قبل، حدود دو هفته زودتر خواهد بود.

ˈحسین توکلیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۲ می توانند از روز پنج شنبه، ۱۶ آذرماه تا شنبه، ۲۵ آذر با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به تهیه مدارک لازم و انجام ثبت نام خود اقدام کنند.

وی درمورد میزان تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش داوطلبان آزمون سال ۹۲ نیز توضیح داد: براساس تصمیمات اتخاذ شده در کمیته کارگروه ماده ۴ قانون پذیرش دانشجو، سوابق تحصیلی دیپلمه های نظام جدید آموزش متوسطه رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی سال ۱۳۸۴ و سال های پس از آن که امتحانات آنها به صورت کتبی، سراسری و کشوری برگزار شده است همانند آزمون سراسری سال ۹۱ تا میزان حداکثر ۲۵ درصد با تاثیر مثبت در گزینش نهایی داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۲ اعمال می شود.

**پذیرش دانشجو در سه هزار کدرشته محل تحصیلی امسال بدون آزمون صورت می گیرد

توکلی یادآور شد: پذیرش دانشجو در حدود سه هزار کدرشته محل از کدرشته محل های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ براساس سوابق تحصیلی با شرایط و ضوابطی که تعیین می شود صورت خواهد گرفت و نیازی به شرکت داوطلبان در آزمون کتبی نخواهد بود.

وی اعلام آمار دقیق و فهرست کدرشته محل هایی که پذیرش دانشجو در آنها به صورت بدون آزمون انجام می شود و روند پذیرش را به آینده نزدیک و قبل از شروع ثبت نام داوطلبان آزمون سراسری ۹۲ موکول کرد.

**آزمون سراسری سال ۹۲ دو هفته زودتر از سال های قبل برگزار می شود

مشاورعالی سازمان سنجش ادامه داد: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون سراسری سال ۹۲ در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنج شنبه و جمعه، ۳۰ و ۳۱ خردادماه و صبح شنبه، اول تیرماه برگزار خواهد شد که زمان آن نسبت به سال های قبل، حدود دو هفته زودتر خواهد بود.

به گفته وی، نتیجه اولیه داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۲ به صورت کارنامه تنظیم می شود و روز ۸ مردادماه ۹۲ بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۹۲ می شوند از ۱۸ تا ۲۳ مردادماه فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سنجش، نسبت به انتخاب رشته و درج آن در فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کنند.

فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ در نیمه دوم شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]