3

گسترش و تقویت روابط دو جانبه چین با روسیه

  • کد خبر : 487
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳

وزیر دفاع چین امروز شنبه اعلام کرد چین و روسیه به منظور تقویت روابط دوجانبه، به مذاکره و همکاری در زمینه های بین المللی و منطقه ای ادامه می دهند. لیانگ گوانگ لی امروز در دیدار با سرگئی ایوانف معاون وزیر دفاع روسیه در حاشیه دهمین دور مذاکرات شانگری-لا به میزبانی موسسه بین المللی مطالعات […]

وزیر دفاع چین امروز شنبه اعلام کرد چین و روسیه به منظور تقویت روابط دوجانبه، به مذاکره و همکاری در زمینه های بین المللی و منطقه ای ادامه می دهند. لیانگ گوانگ لی امروز در دیدار با سرگئی ایوانف معاون وزیر دفاع روسیه در حاشیه دهمین دور مذاکرات شانگری-لا به میزبانی موسسه بین المللی مطالعات راهبردی افزود: امسال دهمین سالگرد معاهده حسن همجواری و همکاری دوستانه چین و روسیه و همچنین پانزدهمین سالگرد برقراری روابط و همکاریهای راهبردی دو کشور است.

دو کشور باید از این فرصت برای تقویت ایدئولوژی صلح در روابط دوستانه و همچنین احیای روابط دیرینه میان مردمان دو کشور استفاده کنند. لیانگ در ادامه به شرایط مساعد کنونی در روابط نظامی دو کشور اشاره کرد و افزود: حجم همکاریها همواره افزایش و زمینه های همکاریها گسترش یافته است.

دو کشور در این زمینه به نتایج ثمربخشی دست یافته اند که از جمله آنها می توان به دیدار مقامات رده بالای دو کشور، همکاریها در زمینه فناوری نظامی، مشاوره راهبردی روسای ستاد ارتش دو کشور و گفتگوهای کاری وزرای دفاع اشاره کرد. وی در ادامه از اجرای توافقنامه ای در خصوص اطلاع رسانی در زمینه موشکهای بالستیک و فضاپیماها بین دو کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری شینهوا از سنگاپور، ایوانف نیز در این خصوص گفت: روسیه و چین از دیرباز با یکدیگر روابط دوستانه و در صلح و ثبات منطقه نقش موثری داشته اند. وی همچنین به مبادلات و همکاریهای ارتش دو کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد چین و روسیه به منظور گسترش روابط مسالمت آمیز و تثبیت موقعیت منطقه ای و بین المللی، به مذاکرات خود در زمینه تقویت روابط و همچنین همکاری در زمینه های گوناگون ادامه دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر