5

شکنجه و بدرفتاری با کودکان فقیر و بی سرپرست+تصویر

  • کد خبر : 48902
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۱

اشتباهات مسئولان وزارت امور اجتماعی، بسیار زیاد بوده است. برخی از کسانی که از خدمات وزارتخانه مذکور بهره مند شده اند، کارگران خدمات نظافتی هستند

نویسنده و پژوهشگر عربستانی، از بی توجهی مسئولان سعودی به وضعیت کودکانی فقیر و بی سرپرست انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: کارتن خوابی در عربستان/شکنجه و بدرفتاری با کودکان

“حلیمه مظفر” در مطلبی در روزنامه الوطن نوشت: دوست داشتم بدانم واکنش مسئولان ارشد وزارت امور اجتماعی و جمعیت های خیریه ای که دکانهایشان را مملو از دکور، دفتر و بروشورهای گرانقیمت کرده و تبلیغتشان را در خیابان های سراسر عربستان منتشر کرده و از پذیرش کمک های هرچه بیشتر اعم از زکات، صدقه و هزینه تکفل بی سرپرستان به نام پرداخت آن به ایتام خودداری نمی کنند، در برابر تصاویر ارایه شده در روزنامه الوطن درباره وضعیت زندگی این افراد چیست.

وی افزود: آنها با مشاهده تصویر بسیار معنی دار یک یتیم عربستانی که با پیچیدن پلاستیک به دور بدنش، خود را از حشرات و سرمای اطراف حفظ می کرد؛ چه احساسی داشتند؟ علاوه بر این جایی که تصویر این کودک در آن گرفته شده، هیچ تناسبی با محل سکونت انسان نداشت. این کودک گرسنه بود؛ زیرا شام وی فقط رشته ماکارونی نیمه آماده به ارزش کمتر از یک ریال است، بنابراین هزینه شام ماهیانه وی فقط ۲۶ ریال و هزینه سالیانه آن ۳۱۲ ریال تمام می شود؛ که مجموع هزینه شام برای کل زندگی ۱۸ ساله وی، حدود ۲۹ هزار ریال تمام می شود.

به گزارش العالم، حلیمه مظفر تأکید کرد: اشتباهات مسئولان وزارت امور اجتماعی، بسیار زیاد بوده است. برخی از کسانی که از خدمات وزارتخانه مذکور بهره مند شده اند، کارگران خدمات نظافتی هستند که فرزندان عقب مانده عربستانی را در مراکز ویژه نگهداری شکنجه می کنند، یا جمعیت های خیریه ای تحت نظارت وزارتخانه مذکور و مراکز نگهداری کودکان بی سرپرستی که کودکان ما در آن از بدرفتاری، گرسنگی و نداشتن پوشش رنج می برند.

آری! آنها به همه این گروهها بها داده اند به جز یتیمان که خداوند درباره آنها فرموده است: “فَأَمَّا الْیَتِیمَ فَلا تَقْهَرْ”!؛ یتیم را از خود طرد نکن.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=48902

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]