4

از ویژگی‌های بسیار مهم امام‌خمینی(ره) توجه به بیداری اسلامی بود.

  • کد خبر : 494
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی به مهمترین ویژگی‌ امام(ره) اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های بسیار مهم امام‌خمینی(ره) توجه به بیداری اسلامی بود. حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان مقدس حضرت امام‌خمینی(ره) در مراسم بیست و دومین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز شنبه در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، با اشاره […]

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی به مهمترین ویژگی‌ امام(ره) اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های بسیار مهم امام‌خمینی(ره) توجه به بیداری اسلامی بود.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان مقدس حضرت امام‌خمینی(ره) در مراسم بیست و دومین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز شنبه در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، با اشاره به اینکه امام(ره) به تقوای الهی و دلباختگی به خدا وابسته بود، گفت: امام‌خمینی(ره) پیش از اینکه فقیه، مرجع تقلید و رهبر انقلاب عظیم اسلامی ایران باشد، معلم اخلاق بود.

وی با بیان اینکه امام راحل در حوزه علمیه معلم اخلاق بود و در زندگی خود نیز اخلاق را جاری و ساری کرد، افزود: اخلاق امام‌خمینی(ره) بود که جامعه را مدیون خود ساخت و اگر ایشان پا روی اخلاق می‌گذاشت اکنون این بزرگواری را نداشت.

وی با اشاره به اینکه با حسن ظن باید به خداوند امید داشت، در ادامه تصریح کرد: اکنون در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که باید به مبانی اخلاقی تن دهیم و دروغ، تهمت، غیبت و کینه‌توزی و بی‌اخلاقی نکاتی است که خداوند ما را از توفیقاتش محروم می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی به مهمترین ویژگی‌ امام(ره) اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های بسیار مهم امام‌خمینی(ره) توجه به بیداری اسلامی بود.

تولیت آستان مقدس امام‌خمینی(ره) تأکید کرد: آن چیزی که اکنون در فضای جامعه جهانی و در جهان اسلام نظاره‌گر هستیم، ادامه حرکت انقلاب اسلامی ایران و شعار “نه شرقی و نه غربی ” است.

وی در ادامه گفت: سنگ بنای انقلاب اسلامی ایران با شعار “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ” بنا نهاده شد که رژیم‌صهیونیستی اذعان داشت زلزله‌ای عظیم در دنیا ایجاد شده است و امروز گسل‌های زلزله انقلاب اسلامی ایران در منطقه ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی اظهار داشت: حرکت‌های اسلامی که در منطقه روی داده است ما را به فکر فرو می‌برد و ای کاش امام راحل در قید حیات بود.

نوه امام راحل در ادامه بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عظمت اسلام نیز محقق شد و پس از گذشت حدود ۳۰ سال از این انقلاب، شعار ما همان “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ” است و اکنون شعار حرکت‌های اسلامی و مردم کشورهای منطقه نیز همین شعار است.

وی با اشاره به اینکه حرکت‌های اسلامی و قیام مردم در کشور مصر قابل پیش‌بینی بود، تأکید کرد: شعار مردم مصر، استقلال بود چون تصمیم دولت‌های آنان از خارج گرفته می‌شد و حاکمان این کشور پیمان کمپ دیوید را رقم زدند و با رژیم‌صهیونیستی از در دوستی وارد شدند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به اینکه از شعارهای دیگر مردم منطقه که دست به قیام زده‌اند، “استقلال و آزادی ” است، خاطرنشان کرد: امروز مردم منطقه دیگر از هر نوع استعمار و استثمار به تنگ آمده‌اند و تنفر دارند و شعار آنان ادامه شعار ایران اسلامی یعنی همان “آزادی ” است.

وی با اشاره به اینکه مردم منطقه که دست به قیام زده‌اند تاکنون در بردگی و استثمار بوده‌اند و اکنون شعار آزادی سر می‌دهند، تصریح کرد: امروز در کشورهای اسلامی ادامه شعار استقلال‌طلبی ملت ایران دمیده می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت امام‌خمینی(ره) تأکید کرد: شعار دیگر مردم کشورهای منطقه ایجاد انقلاب اسلامی است و مردم این کشورها اکنون با پشت کردن به حکومت‌های خودکامه خود شعار انقلاب اسلامی را سر می‌دهند.

وی در ادامه گفت: اکنون در کشورهایی که طوفان حرکت‌های اسلامی رخ داده است تنها چیزی که مورد توجه نبود اسلام بود اما مردم این کشورها با قیام‌هایی که صورت دادند به دنبال ترویج سلام هستند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در خاتمه سخنان خود با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با شعار اصلی خود یعنی همان “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ” دامنه جهان را در پی گرفت، خاطرنشان کرد: اکنون باید به هوش باشیم که حرکت‌های اسلامی مردم منطقه به عللی از میان نرود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر